اخبارخارجی

رنجرز 1-7 لیورپول؛ آتش خشم قرمزها شعله‌ور شد

آتش خشم قرمزها-لیورپول امشب در گلاسکو به مصاف رنجرز رفت و در چهارمین بازی خود در لیگ قهرمانان موفق شد حریفش را 7-1 شکست دهد.

لیورپول امسال فصل را خوب آغاز نکرده و بدترین شروع فصل در ده سال اخیر را تجربه می‌کند. شکست سنگین مقابل ناپولی در لیگ قهرمانان و شکست روزهای گذشته مقابل آرسنال شرایط قرمزها و سرمربی‌شان یورگن کلوپ را بغرنج کرده است.

تاثیر این شرایط بر لیورپول را می‌شد در کنفرانس خبری یورگن کلوپ پیش از این بازی و عصبانیت او از سوالهای خبرنگاران دید. لیورپولی‌ها مصمم بودند با درخشش در این بازی مقابل رنجرز با اعتماد به نفسی بیشتر به لیگ برتر بازگشته و بتوانند از شرایط فعلی عبور کنند.

دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند ولی رنجرز خیلی زود به گل رسید. در دقیقه 17 رایان جک توپ را با سر مهار کرد و سپس پاس هوشمندانه‌ای به اسکات آرفیلد داد تا این ملی‌پوش کانادایی از نزدیکی خط محوطه جریمه دروازه آلیسون را باز کند.

آتش خشم قرمزها

رنجرز تا سه چهار دقیقه بعد سعی داشت حملات دیگری روی دروازه لیورپول ترتیب بدهد و حتی نزدیک بود روی اشتباه جو گومز و آلیسون به گل برسد که کوناته دروازه تیمش را نجات داد. اما از دقیقه 23 ورق کاملا برگشت و لیورپولی‌ها حاکم بلامنازع توپ و میدان شدند. در دقیقه 23 نونیز و کاروالیو فرصتی برای گلزنی داشتند که توسط سنگربان رنجرز دفع شد.

اما در دقیقه 24 لیورپولی‌ها بالاخره موفق به گلزنی شدند. کرنر توسط سیمیکاس ارسال شد و فیرمینو با فرار از یار مستقیمش با یک ضربه سر دقیق دروازه‌بان رنجرز را مغلوب کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.

در ادامه نیمه اول دو تیم چند حمله نصفه و نیمه روی دروازه‌ها داشتند اما گل دیگری از خط عبور نکرد و نیمه اول با تساوی 1-1 به پایان رسید.

نیمه دوم اما نیمه آتش‌بازی قرمزهای آنفیلد بود. آتش‌بازی‌ای که 10 دقیقه بعد از شروع نیمه آغاز شد. در دقیقه 55 سانتر جو گومز دقیقا به جایی رفت که فیرمینو انتظار داشت و او با عبور توپ از بین دستهای مک‌گرگور دومین گل خودش و دومین گل لیورپول را به ثمر رساند.

فیرمینو

در دقیقه 66 داروین نونیز، ستاره اروگوئه‌ای لیورپول، موفق به گلزنی شد. روبرتو فیرمینو که دو گل به ثمر رسانده بود این بار در نقش سازنده گل نقش بازی کرد و پاس دریافتی از کاروالیو را در موقعیتی مناسب در اختیار نونیز گذاشت تا او گل سوم لیورپول را به ثمر برساند.

داروین نونز

صلاح در دقیقه 71 می‌توانست به گل برسد اما دروازه‌بان حریف موفق شد ضربه او را مهار کند. این اما آغاز درخشش خارق‌العاده ستاره مصری بود. صلاح در دقیقه 75 پاس دیوگو ژوتا را دریافت کرد و با عبور از باریسیچ با شوتی از زاویه بسته دروازه مک‌گرگور را باز کرد تا نتیجه بازی 4-1 بشود.

موتور صلاح تازه روشن شده بود. پنج دقیقه بعد در دقیقه 80 پاس میلنر با پاس تک‌ضربه ژوتا تکمیل شد تا صلاح با اینکه توسط سه مدافع رنجرز احاطه شده بود اما بدون عجله توپ را مهار کرده و به سمت چپ دروازه مک‌گرگور شلیک کرد تا دومین گل خود را به ثمر برساند. این دومین گل صلاح و دومین پاس گل ژوتا در این بازی بود.

درخشش خارق‌العاده صلاح یک دقیقه بعد به هت‌تریک تبدیل شد. جالب اینجا است که این بار هم پاس گل توسط ژوتا به او رسید. صلاح در عرض شش دقیقه هت‌تریک گل و ژوتا هت‌تریک پاس گل کرد. ژوتا توپ بلند ارسالی را به زیبایی مهار کرد و در اختیار صلاح گذاشت تا او با شوتی کات‌دار هیچ راه چاره‌ای برای مک‌گرگور باقی نگذارد و ششمین گل لیورپول را به ثمر برساند.

لیورپولی‌ها قصد نداشتند بی‌خیال گلزنی بشوند و حملات‌شان روی دروازه رنجرز ادامه داشت. در دقیقه 87 صلاح توپ را برای ژوتا ارسال کرد اما مک‌گرگور با یک شیرجه توپ را دفع کرد. این توپ اما به الیوت رسید و ضربه والی او وارد دروازه شد. با اینحال کمک‌داور به ضرر لیورپول پرچم زد اما بررسی صحنه توسط VAR حکم به سالم بودن این گل داد تا هفتمین گل لیورپول در این بازی به نام هاروی الیوت به ثبت برسد.

بازی در نهایت با همین نتیجه به پایان رسید تا لیورپول از چهار بازی خود 9 امتیازی شده و امیدهایش برای صعود از مرحله گروهی زنده شود. ناپولی با 12 امتیاز از چهار بازی امشب صعود خود به مرحله حذفی را قطعی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا