اخبارخارجی

از “خاص” تا بازیکنان وحشی: جنجالی ترین نقل قول های ژوزه مورینیو-بخش 3

بهترین نقل قول های مورینیو؛ ژوزه مورینیو با عشق به زندگی در شهر رم و همچنین دستمزد یک میلیون دلاری، به مستطیل سبز برگشته است. او تبدیل به یک ستاره ضعیف در اینستاگرام شده است، شروع به خالکوبی کرده است، و نیمه قرمز رم امیدوار هستند که با وی به افتخار آفرینی برسند، آنها برای گرفتن عنوانی بعید اما عقب افتاده آماده می شوند.

با وجود این خوشحالی، خوزه همچنان یکی از مربیان برتر در ارائه بازی است. یک وحشی در کنفرانسهای مطبوعاتی با برقی در چشمانش.

به همین خاطر در سه بخش برخی از به یاد ماندنی ترین جملات او در 20 سال گذشته را یادآوری میکنیم.شاید بتوان گفت اینها بهترین نقل قول های مورینیو می باشد. در دو بخش قبلی تعدادی از بهترین نقل قول های مورینیو را ذکر کردیم و حالا در آخرین بخش به ادامه حرفای این سرمربی میپردازیم.

عذرخواهی مورینیو از شواین اشتایگر

زمانی که مورینیو در سال 2016 هدایت منچستریونایتد را برعهده گرفت، باستین شواین اشتایگر دیگر آن بازیکن سابق نبود،به دلیل سن و سال و همچنین مصدومیت،ولی با این حال مورینیو به جذب وی پا فشاری نمود اما وی شواین اشتایگر را کنار گذاشت، او را به تیم زیر 23 سال واگذار کرد، به این امید که او را به بازی بگیرد.تصمیمی که بعداً از آن پشیمان شد.

او جزو بازیکنانی است که برای کاری که با او انجام دادم متاسفم، می‌خواهم در مورد او به عنوان یک انسان حرفه‌ای صحبت کنم. این آخرین چیزی بود که قبل از رفتنش به او گفتم. من یک بار با تو رفتار درستی نداشتم، الان باید با تو صادق باشم.»

فرزند مورد علاقه خدا

مورینیو در یکی از صحبت های خود در سال 2011 گفت: که فکر می کند خدا باید در مورد او فکر کرده باشد تا او را به این حد در زندگی رسانده است.

بهترین نقل قول های مورینیو

او باید فکر کند که من مرد بزرگی هستم، او باید فکر کند چون در غیر این صورت چیز زیادی به من نمی داد… او باید نظر بسیار بالایی نسبت به من داشته باشد.من فرزند مورد علاقه خدا هستم.

بهترین نقل قول های مورینیو- پتوی ترمه

مورینیو در سال 2007 از یک تشبیه کاملاً جالب استفاده کرد تا بحران مصدومیتی را که چلسی در آن زمان تجربه می کرد را توضیح دهد.

“مثل داشتن پتویی است که برای تخت خیلی کوچک است. شما پتو را بالا می کشید تا سینه خود را گرم نگه دارید ولی  پاهایتان بیرون می ماند. من نمی توانم پتوی بزرگتر بخرم زیرا سوپرمارکت بسته است. اما من از پتو راضی هستم. چون پتوی ترمه است. این یک پتوی معمولی نیست.”

بدیهی است که مورینیو به این مقایسه خاص علاقه داشت زیرا در سال 2020 زمانی که در تاتنهام بود دوباره از این کلمه استفاده کرد تا دوباره ترکیب ضعیف تیم خود را توصیف کند.

“مثل این است که وقتی یک پتو در رختخواب خود دارید، پتو را فشار می دهید، سپس پاهایتان سرد است. پاهایتان را می پوشانید، سپس نیمی از بدنتان بیرون از پتو است.”

یک بازی هاکی

در سال 2004، مورینیو پس از شکست 5-4 تاتنهام مقابل آرسنال،علیرغم اینکه تیم آرسن ونگر پیروز شد، ژوزه تحت تأثیر قرار نگرفت که یک بازی فوتبال می تواند اینقدر پرگل باشد و به دو تیم کنایه زد.

“پنج-چهار مانند بازی هاکی است، نه یک بازی فوتبال. در یک مسابقه تمرینی سه بر سه، اگر نتیجه به 5-4 برسد، بازیکنان را به رختکن برمی‌گردانم، زیرا آنها به درستی دفاع نمی‌کنند. گرفتن چنین نتیجه ای در یک بازی 11 نفره درمقابل 11 نفر دیگر شرم آور است.”

از قضا، تیم مورینیو تاتنهام در سال 2021 در جام حذفی انگلیس با نتیجه 5-4 مغلوب اورتون شد.

 سقوط چلسی

مورینیو در سال 2010، در حالی که  هدایت اینتر را بر عهد داشت،به اخراج لوئیز فیلیپه اسکولاری از چلسی، به کارفرمایان سابقش حمله کرد و مدعی شد که مشکلات باشگاه غرب لندن تنها به دلیل خروج او از استمفوردبریج بوده است.

چرا چلسی از زمانی که من رفتم این همه رنج کشیده است؟ چون من چلسی را ترک کردم.

مورینیو یهودا است-بهترین نقل قول های مورینیو

زمانی که در سال 2018 مورینیو سرمربی منچستریونایتد بود، در بازی جام حذفی در استمفوردبریج به مصاف تیم سابقش چلسی رفت که با نتیجه 1-0 به سود آبی ها به پایان رسید.

بهترین نقل قول های مورینیو

هواداران میزبان که هنوز از وضعیت باشگاه پس از دومین دوره حضور ژوزه در آنجا ناراضی بودند، در طول بازی به او توهین کردند، از جمله نظراتی مانند “اینها همه تقصیر توست” و “تو دیگر خاص نیستی”. مورینیو تو یهودا هستی نه مسیح و….،لقبی که مورینیو آن را پذیرفت.

او در کنفرانس خبری پس از بازی گفت: «آنها می توانند من را هرچه می خواهند صدا کنند. تا لحظه ای که آنها مربی دارند که  نتواند چهار لیگ برتر را برای آنها کسب کند، من شماره یک هستم. وقتی آنها کسی را پیدا کنند که چهار لیگ برتر را برای آنها می برد، من شماره دو می شوم. تا این لحظه یهودا شماره یک است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا