اخبارخارجی

پاری سن ژرمن 2-1 یوونتوس؛ ام باپه تفاوت را رقم زد

پاری سن ژرمن در اولین دیدارش در رقابت های این فصل لیگ قهرمانان موفق شد با نتیجه 2-1 یوونتوس را شکست بدهد.

شاگردان کریستوف گالتیه در دیدار امشب در همان دقایق ابتدایی دو بار دروازه حریف را باز کردند و علی رغم اینکه در نیمه دوم از شدت حملات شان کاسته شد، توانستند به سه امتیاز این دیدار برسند.

پاریسی ها بازی را بهتر آغاز کردند و تنها 5 دقیقه از بازی سپری شده بود که کیلیان امباپه گل اول بازی را به ثمر رساند. روی حرکتی که خود امباپه آغاز کرده بود، نیمار با یک پاس چیپ عالی به پشت مدافعان، امباپه را صاحب موقعیت کرد و او هم با یک ضربه والی تماشایی، حساب کار را 1-0 کرد.

برتری پاریسی ها ادامه پیدا کرد و بازیکنان این تیم همچنان توپ و میدان را در اختیار داشتند اما چیزی نمانده بود که یوونتوس روی اولین موقعیت جدی اش در دقیقه 19 به گل تساوی برسد اما ضربه سر آرکادیوش میلیک را جی جی دوناروما با واکنشی تماشایی برگشت داد و در ادامه سرخیو راموس با یک ضربه پشت پا توپ را دور کرد تا دروازه پی اس جی بسته بماند.
درمقابل این تیم میزبان بود که سه دقیقه بعد به گل دوم رسید. این بار روی یک حرکت تیمی عالی از سمت راست بود که امباپه با پاس اشرف حکیمی صاحب موقعیت شد و با یک ضربه دقیق، توپ را به گوشه دروازه ماتیا پرین فرستاد.
بعد از این گل بازی تا اندازه ای متعادل تر شد اما باز هم این پاریسی ها بودند که بیشتر ابتکار عمل را در دست داشتند و در دقیقه 36، روی همکاری مارکو وراتی و لیونل مسی، این نیمار بود که می توانست صاحب موقعیت شود اما پرین با خروج به موقع توپ را از او گرفت.
در دقایق باقی مانده نیمه اول اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد و این نیمه با همان دو گل به پایان رسید.
نیمه دوم را یوونتوس با یک تعویض آغاز کرد و وستون مک‌کنی به جای فابیو میرتی به زمین رفت و همین ستاره آمریکایی خیلی زود یکی از گل های خورده یووه را جبران کرد.
بعد از اینکه یوونتوسی ها یکی دو موقعیت خوب را در همان دقایق ابتدایی از دست دادند، در دقیقه 53، روی یک ارسال از سمت راست دروازه پی اس جی، مک کنی بالاتر از مدافعان حریف، سانتر تماشایی فیلیپپ کاستیچ را با ضربه سر تبدیل به گل کرد.

یوونتوس می توانست دو دقیقه بعد کار را به تساوی بکشد اما دوناروما با یک واکنش عالی ضربه ولاهوویچ را برگشت داد و توپ برگشتی را هم مک کنی به بیرون زد.
در ادامه بازی متعادل دنبال شد و موقعیت های خاصی روی دروازه ها ایجاد نشد تا اینکه در دقیقه 81، مانوئل لوکاتلی دو موقعیت پیاپی عالی برای گلزنی داشت اما دوناروما با عکس العمل های به موقع دروازه تیمش را نجات داد.
در دقایق پایانی تیم میزبان پیش کشید و در دقیقه 89 همه چیز برای گلزنی نیمار آماده بود اما ضربه او از داخل محوطه جریمه را پرین با پا برگشت داد و در نهایت بازی با همان نتیجه 2-1 به سود پی اس جی به پایان رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

دکمه بازگشت به بالا