اخبارخارجی

به بهانه برد 7-0 اسپانیا مقابل کاستاریکا؛ مروری بر بهترین بردهای تاریخ جام جهانی

انریکه در لباس قهرمانی جهان-برد قاطع لاروخا مقابل کاستاریکا در میان بردهای تاریخی جام جهانی قرار گرفت.

دیدار اسپانیا و کاستاریکا در دور اول مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر با برتری 7-0 اسپانیا خاتمه یافت. این پیروزی، بهترین برد تاریخ لاروخا در جام جهانی بود.

مطابق انتظار انریکه تیمی با انگیزه راهی میدان کرد که همچنان به اصول بازی اسپانیا پایبند است. اسپانیا در یک نیمه یک طرفه با نمایشی بی نقص موفق شد سه بار دروازه کاستاریکا را باز کند. شاگردان لوئیز انریکه به خوبی مدافعان حریف آمریکای مرکزی خود را تحت فشار قرار دادند و توانستند در فاصله ۲۰ دقیقه نسخه کیلور ناواس و یارانش را بپیچند.

دنی اولمو، آسنسیو و تورس بازیکنان خط حمله اسپانیا در این دیدار بودند و هر یک از آنها یکی از سه گل این نیمه را به ثمر رساندند. با این شرایط و سبک بازی در نیمه اول بنظر نمی‌رسد کاستاریکا مشکلی برای اسپانیا در نیمه دوم ایجاد کند.

آخرین میهمان قطر یعنی کاستاریکا هم حریفی سرسخت مقابل اسپانیا به حساب می آید. نماینده آمریکای مرکزی شبیه به رقیب تنها در یک دیدار از ۱۰ بازی قبل خود بازنده بوده است. بدون شک نقش کیلور ناواس در این عملکرد قابل چشم پوشی نیست و او شناخت خوبی هم نسبت به بازیکنان اسپانیا دارد. در کنار این لوییس سوارز سرمربی کهنه‌کار آنها با تجربه‌ای کم نظیر برای سومین بار در جام جهانی شرکت خواهد کرد. رقابت امروز به هیچ وجه برای شاگردان انریکه آسان نخواهد بود.

شاگردان لوئیز انریکه با ارائه یک بازی هماهنگ، سراسر حمله و خستگی ناپذیر، اولین گام را در مقابل کاستاریکا به بهترین شکل برداشتند. اسپانیا با حضور ستاره‌های جوانی مثل گاوی و پدری که هنوز به ۲۰ سالگی نرسیده‌اند، بخت زیادی برای فتح جام دارد. آنها در بازی امروز و در همان ۳۰ دقیقه ابتدایی تکلیف را یکسره کردند و توانستند سه بار دروازه کاستاریکا را باز کنند.

در نیمه دوم روند بازی تغییر خاصی نکرد و اسپانیا همچنان حاکم مطلق زمین بود. اما زدن سه گل در نیمه اول مانع از این نشد که اسپانیایی‌ها در نیمه دوم و تا آخرین لحظات وقتهای تلف شده دست از حمله بکشند. آنها در نیمه دوم چهار گل زدند که دوتای آنها در وقت‌های تلف شده به ثمر رسید. در سمت مقابل کاستاریکا محو تاک تیک و سبک بازی اسپانیا شد و نتوانست نمایشی ارائه دهد. بویژه در دقایق پایانی از هم گسیختگی از لحاظ روحی در بازیکنان این تیم مشهود بود و فریادهای ناواس هم اثری در این روند نداشت.

انریکه در لباس قهرمانی جهان

به همین مناسبت، بهترین بردهای تاریخ جام جهانی را مرور می کنیم.

بهترین بردهای تاریخ جام جهانی

  1. مجارستان 10-1 السالوادور / جام جهانی 1982
  2. مجارستان 9-0 کره جنوبی / جام جهانی 1954
    یوگوسلاوی 9-0 زئیر / جام جهانی 1974
  3. سوئد 8-0 کوبا / جام جهانی 1938
    اروگوئه 8-0 بولیوی / جام جهانی 1950
    آلمان 8-0 عربستان / جام جهانی 2002
  4. اروگوئه 7-0 اسکاتلند / جام جهانی 1954
    ترکیه 7-0 کره جنوبی / جام جهانی 1954
    لهستان 7-0 هائیتی / جام جهانی 1974
    پرتغال 7-0 کره شمالی / جام جهانی 2010
    اسپانیا 7-0 کاستاریکا / جام جهانی 2022
  5. ایتالیا 7-1 آمریکا / جام جهانی 1934
    برزیل 7-1 سوئد / جام جهانی 1950
    برزیل 1-7 آلمان / جام جهانی 2014

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 16 =

دکمه بازگشت به بالا