اخبارخارجی

اوبامیانگ به چلسی پیوست

اوبامیانگ به چلسی پیوست؛پس از کش و قوس های فراوان بین دو باشگاه بارسلونا و چلسی بر سر قیمت مهاجم گابنی این انتقال انجام شد.

پی یر امریک اوبامیانگ، ستاره 33 ساله و گابنی، با قراردادی دو ساله با گزینه یک سال تمدید، از بارسلونا به چلسی پیوست.

اوبامیانگ پس از جدایی از آرسنال در آخرین روزهای بازار زمستانی سال گذشته و فسخ قرارداد با این باشگاه، با بارسلونا برای انتقال به لالیگا به توافق رسید. پی‌یر امریک اوبامیانگ، تنها در نیم‌فصل به بهترین گلزن فصل این باشگاه تبدیل شد و عملکردی بسیار خوب مانند گلزنی در پیروزی 0-4 در برنابئو برابر رئال مادرید از خود نشان داد. اما جذب بازیکنانی چون روبرت لواندوفسکی و رافینیا باعث شد این مهاجم باتجربه جایی در ترکیب ثابت بارسلونا در فصل جدید نداشته باشد و به همین دلیل اوبامیانگ تصمیم به جدایی از این باشگاه و انتقال به چلسی گرفت.

اوبامیانگ به چلسی پیوست

آبی‌های لندن، 12 میلیون یورو برای خرید او پرداخت کردند و قرارداد دو ساله او قابلیت تمدید به مدت یک فصل دیگر را نیز دارد. جالب اینجاست که مبلغ فسخ قرارداد مارکوس آلونسو، ستاره اسپانیایی چلسی از رقم معامله اوبامیانگ کسر شده و به زودی پیوستن این مدافع باتجربه نیز به بارسلونا رسمی خواهد شد. چلسی بعد از جدایی بازیکنانی چون تیمو ورنر و روملو لوکاکو به یک مهاجم نوک جدید نیاز داشت و حالا پی‌یر امریک اوبامیانگ از این هفته می‌تواند در ترکیب ثابت تیم توماس توخل قرار بگیرد.

تیم اسپانیایی با انتشار بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد: باشگاه بارسلونا به روشنی از اوبامیانگ به خاطر حرفه‌ای بودن، تعهد، فداکاری و رفتار همیشه مثبت و دوستانه‌ای که از خود نشان داد، تشکر و قدردانی می‌کند. خانواده بارسا برای او آرزوی موفقیت و سربلندی دارد. از لبخند شما در داخل و خارج از زمین که همیشه شادی و روحیه را به همه منتقل کرد، سپاسگزاریم. بارسا همیشه خانه تو خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا