اخبارخارجی

حذف یوونتوس از لیگ قهرمانان اروپا: اگر این شکست نیست،پس چیست؟

به مناسبت حذف یوونتوس از لیگ قهرمانان ترجمه ای از مارک دویل تحت این عنوان اگر این شکست نیست،پس چیست؟را با شما خوانندگان محترم خواهیم خواند تا به چرایی اعتماد مدیران یووه به آلگری پی ببریم.

اهل ورزش|ماسیمیلیانو آلگری هیچ کس را فریب نمی دهد: حذف یوونتوس در مرحله گروهی مایه شرمساری است و او خوش شانس است که همچنان مشغول کار است.

در شروع فیلم کشوری برای پیرمردها نیست، در میان قتل عام خونین به جا مانده از یک معامله مواد مخدر نادرست، معاون وندل می گوید: “این یک آشفتگی است، اینطور نیست، کلانتر؟”

اد تام بل پاسخ می دهد، “اگر اینطور نیست، تا زمانی که آشفتگی به اینجا برسد، انجام می شود.”

این خط کوچک زمانی به ذهنم خطور کرد که ماسیمیلیانو آلگری یک بار دیگر از اعتراف به این امر بدیهی امتناع کرد.

سرمربی یوونتوس پس از حذف سه شنبه شب لیگ قهرمانان اروپا در لیسبون تاکید کرد: من این را شکست نمی دانم.

خوب، اگر این شکست نیست،پس چیست؟ مطمئناً تا زمانی که شکست به اینجا برسد، انجام خواهد شد.فقط اعداد را در نظر بگیرید، که وحشتناک هستند.

 اگر این شکست نیست، پس چیست؟

قبل از باخت مهلک 4-3 مقابل بنفیکا، یووه هرگز در نیمه اول یک بازی لیگ قهرمانان اروپا سه گل دریافت نکرده بود.

آنها همچنین پس از کسب تنها سه امتیاز (یک پیروزی، مقابل مکابی حیفا) از پنج بازی خود – بدترین نتیجه آنها در این مرحله از مسابقات – برای اولین بار از مرحله گروهی برای اولین بار از فصل 2013-2014 حذف شده اند.

در سال 2017، یووه در سه فصل به دومین فینال خود رسید. سال بعد، آنها در یک چهارم توسط آژاکس حذف شدند. سپس سه باخت متوالی در مرحله یک هشتم پایانی، به لیون، پورتو و ویارئال، قبل از این تحقیر اخیر در لیسبون برایشان رخ داده بود.

و این یک تحقیر بود. فریب چیزی را نخورید که Gazzetta dello Sport به درستی برچسب “دروغگو” را در سر تیتر خود زده است.

مائوریتزیو آریوابنه، مدیرعامل یووه، پیش از این به Sport Mediaset گفته بود: “ما یک پرواز سه ساعته در اینجا انجام ندادیم تا فقط شوخی کنیم.” و با این حال اولین نیمه نمایش آنها مسخره بود، دفاع کاملاً شش و هفت.

 اگر این شکست نیست، پس چیست؟

آریوابنه از بازیکنان خواسته بود “ثابت کنند که لیاقت پوشیدن پیراهن یوونتوس را دارند” – اما تعداد زیادی از بازیکنان بزرگ در این بازی محو بودند.

اگر این شکست نیست،پس چیست؟-ادامه فرصت مدیران به آلگری

از بسیاری جهات، این بدترین نتیجه ممکن برای هواداران ناراضی یووه بود، چرا که آلگری قبل از سوت پایان بازی می‌توانست بیشتر از قبل درگیر شود: تیم تا پایان جنگید، بازیکنان همچنان پشت سر او هستند، مردان کلیدی. قرار است از مصدومیت برگردند، عملکرد بهتر شود، فصل طولانی است، هنوز چیزهای زیادی برای بازی کردن وجود دارد و غیره.

با این حال، واضح است که یووه در حال افول است، افتی که با بازگشت آلگری به عنوان مربی بیشتر از آن که معکوس شود، تشدید شده است.

همچنین کاملاً واضح است که او فقط به خاطر مدت قراردادش که تا سال 2025 اعتبار دارد و مشکلات مالی یووه هنوز در کار است.

 اگر این شکست نیست،پس چیست؟

هر مربی دیگری در این مرحله از فصل برکنار می شد. به یاد داشته باشید، یووه فقط در اروپا بد بازی نمیکند. آنها در لیگ ایتالیا هم بسیار کم فروغ بوده اند این تیم در حال حاضر نهم جدول رده بندی سری آ است و تنها پس از 11 بازی، 10 امتیاز کمتر از ناپولی صدرنشین دارند.

با این حال،  آندره آ آنیلی پس از باخت شرم آور مقابل مکابی حیفا تاکید کرد که قصد ندارد آلگری را قبل از پایان فصل اخراج کند، و این بدان معناست که بدبختی هواداران به زودی تمام نمی شود.در واقعیت، اوضاع ممکن است قبل از اینکه بهتر شود، بسیار بدتر شود.

یووه باید به لیگ اروپا صعود کند، آن هم به احتمال زیاد با تفاضل گل، اما به هیچ وجه تضمینی نیست، با توجه به اینکه آنها باید در آخرین بازی خود با PSG با  صدرنشین گروه روبرو شوند.

خروج از لیگ قهرمانان اروپا برای یوونتوس یک فاجعه مالی در پی خواهد داشت، زیرا این تیم در سال 2022 هزینه های زیادی را هم از نظر هزینه نقل و انتقالات و هم از نظر دستمزدها انجام داده است، به این امید که دوباره خود را در بین برترین تیمها تثبیت کنند.با این حال، آنها در حال مبارزه با مکابی حیفا برای حضور در لیگ اروپا هستند.

 اگر این شکست نیست،پس چیست؟

بازگشت طرح سوپر لیگ-اگر این شکست نیست،پس چیست؟

بنابراین، جای تعجب نیست که شایعات سوپر لیگ اروپا  در روزهای اخیر بازگشته است. جدایی نمی تواند به این زودی برای یووه رخ دهد.

فراموش نشود، این آنیلی بود که کودتای نافرجام  علیه یوفا را رهبری کرد و اصرار داشت که برای بقای بازی این اقدامش ضروری است. در حقیقت، این یک تلاش مذبوحانه برای نجات باشگاه خودش از اشتباهاتش بود.

آنیلی همیشه ادعا کرده است که یووه نمی تواند با قدرت مالی لیگ برتر و باشگاه های دولتی مانند پاری سن ژرمن رقابت کند.

و او تا حدی درست می گوید:چون بازار نقل و انتقالات به دلیل پول نفت و درآمدهای حق پخش تلویزیونی لیگ برتر انگلیس باعث ایجاد تورم زیادی در قیمتها و دستمزد بازیکنها شده است.

بنابراین، این واقعاً همه چیز در مورد آلگری و تاکتیک های وحشتناک قدیمی او نیست. همانطور که خود آنیلی پس از باخت در اسرائیل پذیرفت، “در شرایطی مانند این، بحث یک نفر نیست.”

مطلب مرتبط:مخالفت قاطع بایرن و دورتموند با سوپر لیگ اروپا

 اگر این شکست نیست،پس چیست؟

آلگری به سادگی باید نتایج بد یووه را بپذیرد – و مسئولیت آن را بپذیرد.اما این واقعیت که او همچنان در راس کادر رختکن تیم است، یک کیفرخواست نفرین‌آمیز علیه آنیلی و هیئت‌مدیره‌اش و وضعیت مالی وخیمی است که آنها باشگاه را در آن قرار داده‌اند.

این یک فروپاشی کامل سیستم است، باشگاهی که در بحبوحه یک بحران سازمانی کامل قرار دارد و اکنون در داخل و خارج از زمین زیر نظر شدید قرار دارد.

در واقع، یک روز پس از اینکه تایید شد که یووه به دلیل حسابداری و ارتباطات نادرست تحت بازجویی قرار خواهد گرفت، آنها از لیگ قهرمانان اروپا حذف شدند.

باشگاه اصرار دارد که هیچ اشتباهی در خارج از زمین انجام نداده است، اما عملکرد آنها در زمین در این فصل غیرقابل دفاع است.

در واقع، غیرممکن است که در حال حاضر به باشگاه فوتبال یوونتوس نگاه نکنیم و فکر نکنیم، اگر این یک آشفتگی نیست، اگر این شکست نیست، پس چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا