اخبارداخلی

ایده جدید کی‌روش برای امتیازگیری از انگلیس

ایده جدید کیروش برای بازی مقابل انگلیس-تیم ملی در اولین دیدار در چارچوب جام جهانی 2022، دوشنبه آینده (30 آبان) از ساعت 16:30 به مصاف انگلیس می‌رود.

این سخت‌ترین بازی تیم ملی در مرحله گروهی است و کارلوس کی‌روش در روزهای گذشته بارها و بارها در خصوص این بازی با ملی‌پوشان صحبت کرده و تاکید داشته که نباید در این بازی بازنده شویم. به باور سرمربی تیم ملی، اگر ایران در این بازی با حداقل امتیاز میدان را ترک کند، می‌تواند در مصاف با آمریکا و ولز امتیازات لازم را برای صعود از مرحله گروهی به دست بیاورد.

پیش‌بینی می‌شود کارلوس کی‌روش تیم ملی را در مصاف با انگلیس با سه هافبک میانی ارنج کند. البته در بازی با اروگوئه هم این‌چنین بود و تیم ملی دو هافبک جلوی خط دفاعی و یک هافبک هم در پست شماره 10 داشت اما تفاوت ایده کی‌روش در بازی با انگلیس این است که پست شماره 10 حذف می شود.

یک هافبک جلوی خط دفاعی بازی خواهد کرد و دو هافبک هم جلوتر روی یک خط. این همان شیوه‌ای است که استقلال بازی می کند و به هنگام دفاع هر سه هافبک میانی را در جلوی خط دفاعی خواهد داشت. بازیکن پست شماره 10 به هنگام دفاع گاهی با مهاجم نوک در یک خط قرار می گیرد و شیوه بازی تیم را به 2-4-4 تبدیل می‌کند اما تیمی که با سه هافبک میانی به شکلی که گفته شد، بازی کند، به هنگام دفاع 1-5-4 خواهد شد، چون علاوه بر سه هافبک میانی دو وینگر دفاع به تیم کمک خواهند کرد.

چه کسی تک هافبک تیم ملی در جلوی خط دفاعی خواهد بود؟ به نظر می رسد این پست به روزبه چشمی محول شود چراکه در استقلال هم این نقش را به خوبی ایفا کرده است. پیش‌بینی می‌شود روزبه چشمی، سعید عزت‌الهی و احمد نورالهی، سه هافبک میانی تیم ملی در بازی با انگلیس باشند. در بازی های بعدی شیوه بازی تیم ملی به قبل برمی‌گردد، یعنی بازی دو هافبک دفاعی در جلوی خط دفاعی و بازیکن پست شماره 10 که احتمالا سامان قدوس است. این احتمال هم وجود دارد که کی‌روش، سه هافبک میانی در بازی با انگلیس را با ترکیب دیگری وارد میدان کند. چراکه احسان حاج‌صفی هم می‌تواند دراین ترکیب قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا