اخبارداخلی

تیم سختکوش به ستاره‌های ساپینتو باج نداداستقلال 0 – پیکان 0؛

چرا موقعیت نمی‌سازید؟

استقلال با تساوی بدون گل برابر پیکان متوقف شد تا فرصت صعود به رتبه دوم جدول را از دست داده و فاصله تیم ساپینتو با پرسپولیس به عدد سه برسد.

در آخرین دیدار هفته پنجم رقابت های لیگ برتر، استقلال در استادیوم آزادی تهران برابر پیکان به تساوی بدون گل رسید تا تیم ساپینتو فرصت خوب صعود به رتبه دوم جدول رده بندی را از دست بدهد. ضمن اینکه فاصله آنها با پرسپولیس افزایش یافت.

بازی با حملات استقلال از دو سمت راست و چپ آغاز شد. ارسال های جلالی و قایدی به روی دروازه بی نتیجه بودند و منجر به خلق موقعیت جدی نشد. در دقیقه 7 اولین فرصت جدی بازی به وجود آمد. ارسال جلالی به روی دروازه با ضربه سر آرش رضاوند به یک فرصت مهم تبدیل شد که توپ این بازیکن با اختلاف کمی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 26 پیکان می توانست یکی از زیباترین گل های فصل را به ثمر برساند. بازیکنان دو تیم در در میانه های زمین بر سر تصاحب توپ در نبرد بودند که ناگهان ساسان حسینی تصمیم گرفت با شوتی غافلگیرکننده دروازه استقلال را تهدید کند که توپ او روی تور دروازه فرود آمد. ضربه فنی و بغل پای رضاوند پاسخی به موقعیت پیکان بود که توپ او با اختلاف کمی از کنار تیرک به اوت رفت.استقلال در دقایق 33 و 34 صاحب 2 موقعیت بسیار خوب شد. ابتدا ارسال کوین یامگا از مرکز زمین به پیمان بابایی رسید که این بازیکن با یک حرکت بدن، نوروزی فرد را از جریان بازی خارج کرد و ضربه چیپ بابایی به تور بغل دروازه برخورد کرد. سپس محبی دقیقا با پاسی مشابه فرصت قبل با گلر پیکان تک به تک شد که ضربه چیپ او در آستانه ورود به دروازه بود اما نوروزی فرد با حضور به موقع و ضربه سر، توپ را راهی کرنر کرد و مانع از گلزنی محبی شد.

 

 

در لحظات پایانی نیمه نخست، بهترین فرصت پیکان برای گلزنی از دست رفت. روی یک ارسال پشت مدافعین، ساسان حسینی با گلر استقلال تک به تک شد. مهاجم پیکان قصد داشت تا توپ را از بالای سر سیدحسین عبور دهد که کاپیتان آبی ها با واکنشی به موقع توپ را در دو مرحله مهار کرد و مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.

در آغاز نیمه دوم استقلال مالک توپ و زمین بود و آبی ها به دنبال خلق موقعیت بودند. یک خطا در حوالی پرچم کرنر برای تیم ساپینتو به دست آمد که مهدی پور قصد داشت با شوتی مستقیم، دروازه پیکان را باز کند اما ناصری با واکنشی به موقع، توپ را مشت کرد. در ادامه ارسال یامگا از سمت راست به رضاوند رسید ولی ضربه بغل پای این بازیکن کم جان بود و ناصری به راحتی توپ را مهار کرد.

یک دقیقه بعد محبی روی ارسال جلالی با ضربه سر دروازه حریف را تهدید کرد که توپ او با اختلاف کمی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 64 استقلال به گل رسید اما مردود اعلام شد. یک توپ زمینی از راست به روی دروازه پیکان ارسال شد که ناصری آن را مهار کرد اما پیمان بابایی با یک تکل بلند توپ را وارد دروازه کرد اما بنیادی فر داور مسابقه اعتقاد داشت توپ در اختیار گلر میهمان بوده و به همین دلیل گل استقلال مورد قبول واقع نشد ضمن اینکه بابایی یک کارت زرد نیز دریافت کرد.

در ادامه بازی شرزود تمیروف با دو شوت از پشت محوطه جریمه دروازه استقلال را تهدید کرد که یکی از آنها به بیرون رفت و دیگری را حسینی مهار کرد. در دقیقه 81 یک ضدحمله سریع از سمت آبی ها شکل گرفت که در نهایت ضربه زمینی محبی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 88 این سیدحسین حسینی بود که با واکنشی دیدنی مانع از باز شدن دروازه تیمش شد. ضربه فنی و بغل پای غلامرضا ثابت ایمانی از گوشه محوطه جریمه را کاپیتان استقلال با پرشی دیدنی راهی کرنر کرد و در ادامه نیز دو تیم در باز کردن دروازه هم ناموفق بودند تا این بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد.

بازی از هفته پنجم بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر 
سه‌شنبه: 15/06/1401 ؛ ساعت: 19:00 
ورزشگاه: آزادی تهران /  20 هزار نفر
گروه داوری: موعود بنیادی فر / کمک ها: قهرمان نجفی – یعقوب سخندان ؛ داور چهارم: شبیر بهروزی / ناظر: رسول فروغی

کارت زرد:
مهدی مهدی پور (42)، پیمان بابایی (65) از استقلال

ترکیب استقلال:
سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، ابوالفضل جلالی(67- جعفر سلمانی)، کوین یامگا، روزبه چشمی (67- سعید مهری)، آرش رضاوند (78- زبیر نیک نفس)، مهدی مهدی‌پور، مهدی قایدی (84- ارسلان مطهری)، محمد محبی و پیمان بابایی (67- سجاد شهباززاده)
سرمربی: ریکاردو ساپینتو

ترکیب پیکان:
محمد ناصری، دانیال جهانبخش، سامان فلاح، بهروز نوروزی فرد، غلامرضا ثابت ایمانی، ساسان حسینی (60- شروزد تمیروف)، منصور باقری، امیر طاهر، محمدجواد آزاده (60- علی رمضانی)، مجتبی حقدوست (84- امیرحسین عزیزی)، محمدمهدی لطفی (71- محمد بلبلی).
سرمربی: مجتبی حسینی

لحظات حساس:
دقیقه 5: استقلال در دقایق ابتدایی بازی بارها از سمت راست و چپ توپ هایی را توسط قایدی، محبی و جلالی به روی دروازه ارسال کرد که بی نتیجه بودند.
دقیقه 7: ارسال ابوالفضل جلالی از سمت چپ به روی دروازه با ضربه سر آرش رضاوند همراه شد که توپ این بازیکن از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 9: شوت غلامرضا ثابت ایمانی با اختلاف زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 18: ضربه بغل پای آرش رضاوند بی دقت بود و با فاصله راهی اوت شد.
دقیقه 26: ضربه راه دور و غافلگیرکننده ساسان حسینی روی تور دروازه فرود آمد.
دقیقه 27: ضربه فنی و بغل پای آرش رضاوند با اختلاف کمی از کنار تیرک دروازه پیکان و محمد ناصری به بیرون رفت.
دقیقه 33: پاس کوین یامگا از زمین خودی برای پیمان بابایی به این بازیکن رسید. او با یک حرکت بدن دیدنی، بهروز نوروزی فرد را از جریان بازی خارج کرد و در موقعیت تک به تک با یک ضربه چیپ توپ را از بالای سر ناصری عبور داد ولی ضربه او به تور کنار دروازه برخورد کرد.

دقیقه 34: یک پاس بلند دیگر از زمین خودی و پشت مدافعین این بار به محمد محبی رسید. او نیز با ناصری گلر پیکان تک به تک شد که ضربه محبی پس از برخورد به دستان سنگربان پیکان در آستانه ورود به دروازه بود که نوروزی فرد با حضور به موقع، مانع از گل شدن توپ شد و آن را راهی کرنر کرد.
دقیقه 40: ارسال کرنر مهدی پور با ضربه سر محبی همراه شد و در شرایطی که ناصری هم خروج ناموفقی داشت ولی توپ وینگر استقلال از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 44: روی غافلگیری خط دفاعی استقلال، ساسان حسینی در موقعیت تک به تک قرار گرفت. در شرایطی که سیدحسین حسینی گلر استقلال از دروازه بیرون آمده بود، بازیکن پیکان تصمیم گرفت با ضربه ای چیپ از بالای سر حسینی دروازه آبی ها را باز کند که سیدحسین با واکنشی به موقع در دو مرحله توپ را مهار کرد.

دقیقه 50: ارسال کوین یامگا از سمت راست تند و تیز بود و ناصری این ضربه را با مشت دور کرد.
دقیقه 55: یک ضربه خطا نزدیک به خط عرضی زمین نصیب استقلال شد و مهدی پور قصد داشت با ضربه ای مستقیم دروازه پیکان را باز کند که ناصری با یک واکنشی به موقع توپ را دور کرد.
دقیقه 57: ارسال یامگا از راست پشت نقطه پنالتی به رضاوند رسید ولی ضربه بغل پای این بازیکن کم جان بود و ناصری در مهار توپ مشکلی نداشت.
دقیقه 58: سانتر جلالی به روی دروازه با ضربه سر محبی همراه شد که توپ با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 64: یک ارسال زمین از سمت راست به ناصری گلر پیکان رسید اما پیمان بابایی مهاجم استقلال با یک تکل بلند توپ را به گل تبدیل کرد که بنیادی فر داور مسابقه با اعلام اینکه توپ در دستان ناصری بوده، ضمن اعلام خطای بابایی، او را با یک کارت زرد جریمه کرد.
دقیقه 73: شوت راه دور سعید مهری از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 74: شوت ناگهانی شروزد تمیروف نیز با اختلاف زیادی از بالای دروازه حسینی راهی راهی اوت شد.
دقیقه 79: شوت شرزود تمیروف در موقعیت خوبی که نصیب این بازیکن شده بود را حسینی مهار کرد.
دقیقه 80: جعفر سلمانی پس از یک چرخش، با پای چپ ضربه اش را به سمت دروازه زد که ناصری این توپ را مهار کرد.
دقیقه 81: محمد محبی پس از دریافت پاس مهری به سمت دروازه پیکان رفت و از پشت محوطه جریمه ضربه اش را زد که توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 88: ضربه فنی و فوق العاده غلامرضا ثابت ایمانی از گوشه محوطه جریمه را سیدحسین حسینی با واکنشی استثنایی راهی کرنر کرد تا دروازه استقلال بسته بماند.
دقیقه 90+1: ارسال کرنر مهدی پور با ضربه سر بازیکنان استقلال به بیرون رفت.

* در حاشیه:
* بانوان هوادار استقلال که ابتدا قرار بود در جایگاه‌های ۶تا۹ و‌ پشت دروازه جنوبی مستقر شوند، به طبقه بالا انتقال یافتند.
* علاوه بر علیرضا رضایی، محمدحسین مرادمند و آمانوف، امید حامدی فر و امیرعلی صادقی نیز در لیست بازی امروز غایب هستند. رمضانی و زواری نیز به دلیل مصدومیت آبی‌پوشان را همراهی نمی‌کنند. صمن اینکه صالح حردانی در این بازی در ترکیب اصلی حضور ندارد.
* شهرابی رییس جدید حراست ورزش با حضور در ورزشگاه از جایگاه بانوان بازدید کرد.
* ژوزه مورایس سرمربی تیم سپاهان برای تماشای این بازی در استادیوم آزادی حاضر شد و با هواداران استقلال عکس یادگاری گرفت.

* علیرضا رضایی و محمدحسین زواری از روی سکوها تماشاگر این بازی هستند.
*ساپینتو هنگام ورود به استادیوم با تشویق گرم هواداران روبرو شد.‌ سرمربی استقلال با ورود به زمین چمن به ابراز احساسات هواداران روبروی جایگاه پاسخ داد.
* بازیکنان پیکان پیش از شروع بازی با پیراهن شماره ۳ به یاد غلامی مدافع مصدوم این تیم عکس تیمی گرفتند.
* ارسلان مطهری هنگام ورود به استادیوم توسط هواداران به شدت تشویق شد.
* در دقایق ابتدایی بازی و در چند صحنه، بازیکنان استقلال پس از برخورد بازیکنان پیکان تعادلشان را از دست دادند که بنیادی فر اعتقادی به خطا نداشت. داور مسابقه در ادامه چند خطا را به سود پیکان اعلام کرد که این موضوع با اعتراض شدید ساپینتو همراه شد به نحوی که بنیادی فر با توقف بازی، به شدت به ساپینتو تذکر داد.
* در دقیقه 14 ارسال به روی دروازه با ضربه ساسان حسینی به بدن عارف غلامی برخورد کرد که بازیکنان پیکان اعتقاد به خطای هند پنالتی داشتند. در این لحظه حسینی سرمربی پیکان اعضای معترض نیمکت تیمش را به آرامش دعوت کرد و گفت که توپ به دست غلامی برخورد نکرده است.
* هواداران استقلال ضمن سردادن شعار علیه اسکوچیچ، کی‌روش را تشویق کردند.
* با توجه به مباحث اخیر، عدم حضور اسکوچیچ در بازی امروز، بحث برانگیز شده است. این در حالی است که سرمربی تیم ملی روز گذشته در ورزشگاه دستگردی برای تماشای بازی پرسپولیس حاضر شد و در بازی‌های قبلی استقلال نیز در ورزشگاه آزادی حضور داشت.
* در اواسط نیمه اول تماشاگران استقلال وریا غفوری را تشویق کردند. همچنین منصور پورحیدری نیز مانند همیشه در دقیقه 22 تشویق شد.

* حدود ۳۰هزار تماشاگر در ورزشگاه حاضر هستند.
* برخلاف بازی‌های خانگی گذشته استقلال، در پخش زنده این دیدار تبلیغات‌محیطی به نمایش درآمد که نشان می‌دهد باشگاه استقلال و صداوسیما به تعامل رسیده‌اند.
* ساپینتو در اعتراض به اعلام خطا به سود پیکان با ناراحتی زیاد با نیمکت تیمش صحبت کرد و اعتراضاتش را خطاب به داور چهارم ادامه داد. این اتفاق واکنش و عصبانیت مجتبی حسینی سرمربی پیکان را در‌پی داشت و او نیز اعتراض خودش نسبت به رفتارهای ساپینتو را به داور‌ چهارم اعلام کرد. در این صحنه هواداران استقلال نیز به مجتبی حسینی اعتراض کردند.
* ادامه اعتراضات کادرفنی استقلال به تصمیمات داور، باعث شد بهزاد غلامپور کارت زرد بگیرد. در این صحنه ساپینتو تلاش کرد خونسردی خودش را حفظ کند!
* تماشاگران استقلال به سوت‌های داور در چند صحنه شدیدا اعتراض کردند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا