اخبارخارجی

بهترین بازیکنان آکادمی آرسنال

اهل ورزش بهترین بازیکنان آکادمی آرسنال که در کارخانه تولید بازیکن سازی این باشگاه پرورش یافته اند و وارد دنیای حرفه ای فوتبال شده وتبدیل به ستاره های این ورزش شده اند رامعرفی میکند.

آرسنال ستاره های بسیاری رو از لیام بردی گرفته تا بوکایو ساکا به فوتبال معرفی کرده است، توپچی‌ها سابقه طولانی و غنی در آوردن استعدادهایی دارند که توانسته‌اند نشان بزرگی در دنیای فوتبال داشته باشند.

ممکن است آرسنال در طول سال‌ها استعدادهای برتر را از سراسر جهان جذب کرده باشد، اما تیم‌های آن‌ها همیشه دارای انبوهی از بازیکنان بومی بوده‌اند که نقش کلیدی در موفقیت باشگاه داشته‌اند.

در فهرستی که تدارک دیده ایم، اهل ورزش نگاهی دارد به برخی از بهترین بازیکنان آکادمی آرسنال،با ما همراه باشید.

لیام بردی

یکی از بهترین بازیکنان آکادمی آرسنال که پیراهن این باشگاه را پوشیده است.

لیام برادی

بردی در سن 15 سالگی به این تیم پیوست و چند سالی را در سیستم جوانان گذراند تا اینکه در 17 سالگی شانس خود را در تیم اصلی به دست آورد.

مرد ایرلندی هفت سال را با توپچی ها سپری کرد و بیش از 300 بازی انجام داد و با این تیم جام حذفی را در سال 1979 به دست آورد.

بردی سپس در سال 1980 به یوونتوس نقل مکان کرد و هفت سال را در ایتالیا گذراند و در سمپدوریا، اینترمیلان و آسکولی حضور داشت.

او در سال 1987 به انگلیس بازگشت و روزهای بازی خود را در وستهم سپری کرد.

دیوید اولری

او در سال 1973 به عنوان بازیکنی کم تجربه قراردادی را با آرسنال امضا کرد و دو سال بعد اولین بازی خود را در بزرگسالان انجام داد.

دیوید اولری

اولری قبل از پیوستن به لیدز یونایتد در سال 1993، 722 بازی انجام داد تا رکورددار حضور در آرسنال باشد.

ملی پوش جمهوری ایرلند با آرسنال دو قهرمانی لیگ و همچنین دو جام حذفی و دو جام لیگ را به دست آورد.

دیوید روکاسل

بازیکنان کمی در آرسنال به اندازه دیوید روکاسل محبوب هستند.

این هافبک هیجان انگیز به طرز غم انگیزی در سن 33 سالگی بر اثر سرطان در گذشت، اما نه قبل از اینکه با استعداد باورنکردنی و سرسختی هولناکش نام خود را در داستان آرسنال بنویسد.

دیوید روکاسل

روکاسل در شمال لندن بی نظیر بود و نام او هنوز هم توسط طرفداران تیم خوانده می شود.

او در سال 1982 به تیم جوانان پیوست و سه سال بعد اولین بازی خود را در بزرگسالان انجام داد. روکاسل با این باشگاه دو قهرمانی لیگ و یک جام لیگ را به دست آورد و سپس در سال 1991 به لیدز یونایتد فروخته شد.

او پیش از رفتن به مالزی در منچسترسیتی و چلسی حضور داشت.

روکاسل در 31 مارس 2001 پس از نبرد با سرطان درگذشت.

مایکل توماس

توماس که در سال 1982 به عنوان یک پسر مدرسه ای به باشگاه پیوست، موقعیت افسانه ای خود را با به ثمر رساندن گل دقیقه آخر در آنفیلد تضمین کرد تا آرسنال را با امتیاز برابر با لیورپول در آخرین روز فصل 1988-1989 قهرمان لیگ کند.

مایکل توماس

این هافبک در سال 1991 قبل از انتقال به لیورپول، قهرمانی جام حذفی را در سال 1992، با زدن گل اول در فینال مقابل ساندرلند، یک عنوان دیگر در لیگ به فهرست افتخارات خود اضافه کرد.

توماس پس از آن در پرتغال در بنفیکا حضور داشت و سپس دوران حرفه ای خود را در ویمبلدون به پایان رساند.

تونی آدامز

آدامز در سال 1980 به عنوان یک پسر مدرسه ای با توپچی ها قرارداد امضا کرد و سه سال بعد، درست پس از تولد 17 سالگی، اولین بازی خود را انجام داد.

او زمانی که فقط 21 سال داشت به عنوان کاپیتان انتخاب شد و 669 بازی انجام داد و به عنوان کاپیتان این باشگاه در سه دهه مجزا به عنوان قهرمانی لیگ دست یافت.

تونی آدامز کاپیتان

در مجموع، آدامز در طول دوران حضورش در آرسنال دو بار در سال های 1998 و 2002 موفق به کسب دبل شد.

او چهار عنوان لیگ، سه جام حذفی، دو جام اتحادیه و جام برندگان جام یوفا را به دست آورد.

یک اسطوره واقعی باشگاه، که در دوران حرفه ای افسانه ای خود نیز کاپیتان انگلیس بود.

پل مرسون

مرسون بازیکن دیگری بود که در اواخر دهه 1980 در رده های جوانان آرسنال قرار گرفت و خود را به یک قهرمان باشگاه تبدیل کرد.

او در سال 1984 به عنوان یک بازیکن جوان  به این تیم پیوست و دو سال بعد اولین کار خود را انجام داد و سپس خود را در تیم جوان هیجان انگیز جورج گراهام تثبیت کرد.

پل مرسون

مرسون یکی از اعضای کلیدی تیمی بود که در سال‌های 1989 و 1991 عنوان قهرمانی لیگ یک را به دست آورد. او همچنین جام حذفی، جام اتحادیه و جام برندگان جام یوفا را در زمان حضورش در شمال لندن به دست آورد.

این مهاجم قبل از پیوستن به میدلزبرو در سال 1997، 99 گل در همه رقابت ها به ثمر رساند. او پس از آن در استون ویلا و پورتسموث حضور داشت.

اندی کول

او ممکن است تاثیر زیادی در آرسنال نداشته باشد، اما اندی کول قبل از اینکه خود را به عنوان یکی از بهترین مهاجمان تاریخ لیگ برتر معرفی کند، حرفه خود را در شمال لندن آموخت.

او پس از عبور از رده‌های جوانان در هایبری، تنها یک بار در لیگ حضور داشت و پس از یک دوره قرضی موفق به بریستول سیتی فروخته شد.

اندی کول

کول سپس به نیوکاسل نقل مکان کرد تا اینکه در سال 1995 یک انتقال شوک آور 7 میلیون پوندی با منچستریونایتد قرارداد امضا کرد.

این مبلغ در آن زمان مبلغ نقل و انتقالات بریتانیا را شکست، اما ثابت شد که این بازیکن ارزش چنین پولی را دارد،چون گل‌های کول بود که به یونایتد کمک کرد تا پنج عنوان قهرمانی لیگ برتر را در طول دوران حضورش در این باشگاه و همچنین یک جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا کسب کند.

کول پیش از آن که به دوران حرفه ای افسانه ای خود خاتمه دهد، در تیم هایی مانند فولام، منچسترسیتی و بلکبرن روورز حضور داشت.

ری پارلور

هیچ بازیکنی به اندازه 333 بازی که توسط ری پارلور انجام شد برای آرسنال در لیگ برتر حضور نداشته است.

او در سال 1989 به عنوان بازیکن جوان به باشگاه پیوست و سه سال بعد اولین بازی خود را در تیم اصلی انجام داد.

پارلر

پارلور به مدت بیش از یک دهه به عنوان پایه اصلی تیم باقی ماند و سه عنوان قهرمانی لیگ برتر، چهار جام حذفی، جام اتحادیه و جام برندگان جام یوفا را به دست آورد.

این هافبک قبل از ترک و پیوستن به میدلزبورو در سال 2004، بخش مهمی از تیم تاریخی شکست ناپذیر آرسن ونگر بود.

نیکلاس آنلکا

دوران حضور آنلکا در آرسنال ممکن است نسبتاً کوتاه بوده باشد، اما در دوران حضورش در این باشگاه بود که او خود را با سبکی درخشان به دنیای فوتبال معرفی کرد.

آنلکا که در سال 1997 در سن 17 سالگی از رده های جوانان پاری سن ژرمن بیرون آمده بود، دیری نگذشت که در شمال لندن خود را به تیم اصلی تحمیل نمود.

آنلکا

مصدومیت یان رایت در فصل 98-1997 به مهاجم فرانسوی فرصت داد و او هرگز به عقب نگاه نکرد و نقش مهمی در قهرمانی آرسنال در لیگ و جام حذفی در آن فصل داشت.

او یک سال دیگر در باشگاه ماند، اما سپس در تابستان 1999 با 22.5 پوند به رئال مادرید فروخته شد و سال بعد قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

آنلکا پیش از پایان دوران حرفه ای خود در هند در سال 2015، دوران موفقیت آمیزی را در تیم هایی مانند لیورپول، چلسی و منچسترسیتی داشت.

اشلی کول

محصول آکادمی آرسنال که به بهترین دفاع چپ اروپا تبدیل شد.

کول با توپچی ها، باشگاهی که از آن حمایت می کرد، پیشرفت کرد، قبل از اینکه در سال 1999 آرسن ونگر به وی اجازه دهد اولین بازی خود را در تیم بزرگسالان انجام دهد.

اشلی کول

او خیلی زود جایگزین سیلوینیو به عنوان گزینه اول دفاع چپ آرسنال شد و پیش از پیوستن به چلسی در سال 2006، دو قهرمانی لیگ برتر و سه جام حذفی را به دست آورد.

کول در حالی که در استمفورد بریج بود، یک عنوان لیگ دیگر را به مجموعه خود اضافه کرد، همچنین چهار جام حذفی، جام اتحادیه، لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا را نیز اضافه کرد.

این مدافع در سه جام جهانی نماینده انگلیس بود و 107 بازی ملی انجام داد.

جک ویلشر

یکی از معروف ترین محصولات آکادمی آرسنال در چند سال اخیر.

ویلشر زمانی که در سال 2008 به تیم اصلی زیر نظر آرسن ونگر وارد شد، بسیار هیجان انگیز بود.

ویلشر

این هافبک سال ها در آکادمی هنرمایی می کرد و در حالی که تنها 16 سال داشت که ونگر به او فرصتی برای تحت تاثیر قرار دادن تماشاگران به وی داد.

او به سرعت خود را در ترکیب اصلی تثبیت کرد و بازی‌های به یاد ماندنی بی‌شماری انجام داد، چیزی بیشتر از نمایش او در برابر بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2011 که با نتیجه 2-1آرسنال پیروز گردید.

متأسفانه، مصدومیت مانع از رسیدن ویلشر به پتانسیل واقعی خود در آرسنال شد – اما او هنوز دو جام حذفی را قبل از جدایی اش در سال 2018 به دست آورد.

وویچ شزنی

شزنی در سن 16 سالگی به مجموعه آکادمی آرسنال پیوست.

آرسن ونگر پیش بینی کرد که دروازه بان لهستانی به شماره 1 آرسنال تبدیل خواهد شد و او دقیقاً همین کار را انجام داد، پس از چند سال تاثیرگذار در ترکیب جوانان و یک دوره قرضی عالی در برنتفورد.

شزنی-

به نظر می رسید که شزنی سال ها شماره 1 آرسنال خواهد بود، اما رابطه او با ونگر تیره شد و پس از یک دوره قرضی در رم، او در سال 2017 به یوونتوس فروخته شد.

او از آن زمان یکی از ستون های اصلی تیم یوونتوس بوده و تا به امروز یکی از بهترین دروازه بانان اروپا باقی مانده است.

سسک فابرگاس

یکی از با استعدادترین بازیکنانی که تا به حال پیراهن آرسنال را پوشیده است.

فابرگاس در 16 سالگی توسط آرسن ونگر به آرسنال آورده شد و بلافاصله مشخص شد که توپچی ها قرارداد بسیار ویژه ای را امضا کرده اند.

پس از حضور در آکادمی، فابرگاس به جوانترین بازیکن تاریخ آرسنال تبدیل شد که در اکتبر 2003 در سن 16 سال و 177 روز اولین بازی خود را برای تیم اصلی انجام داد.

فابرگاس یکی از بهترین بازیکنان آکادمی آرسنال

او به عنوان کاپیتان توپچی ها ادامه داد و قبل از بازگشت به بارسلونا در سال 2011 بیش از 300 بازی انجام داد.

فابرگاس سه سال را در نیوکمپ گذراند و یک قهرمانی لیگ و کوپا دل ری را به دست آورد.

او در سال 2014 به انگلیس بازگشت و به چلسی پیوست و پیش از رفتن به موناکو دو عنوان قهرمانی لیگ برتر، جام حذفی، جام اتحادیه و لیگ اروپا را به دست آورد.

فابرگاس، یکی از بهترین هافبک های نسل خود، در حالی که نماینده اسپانیا بود، قهرمان جام جهانی و قهرمانی اروپا شد.

سرژ گنابری

سرژ گنابری در 16 سالگی از اشتوتگارت به آرسنال آمد و به سرعت شروع به ایجاد شگفتی در کادر آکادمی کرد.

پس از چند نمایش چشمگیر برای زیر 18 سال، او به سرعت شروع به پیشرفت کرد و اولین بازی خود را در سن 17 سالگی در جام لیگ مقابل کاونتری انجام داد.

اولین بازی او در لیگ برتر بلافاصله پس از آن انجام شد و به نظر می رسید که گنابری قرار است تاثیر زیادی در شمال لندن بگذارد.

گنابری-بهترین بازیکنان آکادمی آرسنال

اما یک مصدومیت او را در مسیر خود متوقف کرد و پس از یک دوره قرضی فاجعه بار در استوک در حالی که تلاش می کرد آمادگی خود را به دست آورد، سرخورده شد.

پس از رد قرارداد جدید، او در سال 2016 به وردربرمن فروخته شد و سپس به سرعت به بایرن مونیخ رفت و در آنجا خود را به عنوان یکی از مهاجمان برتر اروپا معرفی کرد.

بوکایو ساکا

جواهر فعلی در باشگاه آرسنال.

ساکا از هفت سالگی با توپچی ها بوده است و در فصل 20-2019 زمانی که فقط 17 سال داشت به بازی پرداخت.

ساکا و بهترین بازیکنان آکادمی آرسنال

این مهاجم در حال حاضر یک ملی پوش انگلیسی تمام عیار با مجموعه ای از عملکردهای چشمگیر است و در دو سال متوالی برنده جایزه بهترین بازیکن فصل آرسنال شده است.

او علیرغم اینکه تنها 20 سال سن دارد، مسلماً مهمترین بازیکن تیم میکل آرتتا است و شخصیت اصلی پروژه جدید میکل آرتتا در شمال لندن است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا