اخبارخارجی

بهترین ترکیب تاریخ اینتر بدون حضور ویری

برخی از سوپراستارهای فوتبال در طول سال‌ها پیراهن اینترمیلان را پوشیده اند، اما چه کسی بهترین ترکیب تاریخ اینتر را تشکیل می دهد،اهل ورزش در این رابطه مطلبی را کار نموده است و ممکن است بعضی از ستاره های اینتر در این لیست نباشد چون این ترکیب یازده نفره می باشد.

غول ایتالیایی اینتر در 114 سال تاریخ خود شاهد بوده است که قهرمانان زیادی پیراهن مشهور تیمش را به تن کرده اند.

در حالی که برخی مورد تحسین قرار گرفته اند، اما سپس فراموش شده اند، برخی دیگر با جاودانه ماندن خود در ذهن هواداران و تاریخ باشگاه، اثری عمیق از خود بر جای گذاشته اند.

بازیکنانی مانند ساندرو ماتزولا، جوزپه مه آتزا، خاویر زانتی، رونالدو و ساموئل اتوئو همگی برای اینتر بازی کرده اند و تلاش می‌کنند تا هوادارانی را  راضی کنند و قضاوت‌شان اغلب برای ادامه بازی تعیین‌کننده بوده است. بیایید دریابیم که چه کسی به قوی ترین تیم اینتر تمام دوران تبدیل می شود!

دروازه بان بهترین ترکیب تاریخ اینتر

والتر زنگا اغلب به خاطر اشتباه بزرگش در مقابل کلودیو کانیگیا در جام جهانی 1990 به یاد می‌آید که در نهایت به امیدهای ایتالیا پایان داد و بیش از هر چیز دیگری یکی از بهترین دروازه‌بانانی است که ایتالیا و اینتر دیده‌اند.

بهترین ترکیب تاریخ اینتر

زنگا که به مرد عنکبوتی ملقب شده بود از طرفداران اینتر در دوران کودکی بود و در نهایت تبدیل به بت هواداران  شد.

زنگا که برای سه سال متوالی (1989-1991) توسط IFFHS به عنوان بهترین دروازه بان جهان انتخاب شد، جایگاه ویژه ای در قلب هواداران اینتر دارد.

او بدون شک بهترین گزینه برای محافظت از دروازه این تیم رویایی است و به همین دلیل در بهترین ترکیب تاریخ اینتر قرار گرفته است.

دفاع راست بهترین ترکیب تاریخ اینتر

امضای قرارداد با مایکون یکی از بهترین معاملاتی بود که اینتر در تاریخ خود به دست آورد: هزینه اندک و بازدهی زیاد.

حتی اگر اشرف حکیمی و دنزل دامفریس در این چند فصل اخیر کار شایسته‌ای را انجام داده باشند، جای خالی مدافع کناری برزیلی پس از شش سال حضورش در این باشگاه در جناح راست، هنوز پر نشده است.

بهترین ترکیب تاریخ اینتر

مایکون در اینتر از موفقیت چشمگیری برخوردار بود و چهار اسکودتو، دو جام کوپا ایتالیا و یک عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را در میان سایر مدال‌ها به دست آورد که شامل یک سه گانه در فصل 2009/10 نیز می‌شد.

او بدون شک دفاع راست تیم رویایی و جزو بهترین ترکیب تاریخ اینتر می باشد.

دفاع وسط

ابروها و سبیل های پرپشتی که او حتی در جوانی داشت افسانه ای بود. برگومی با نام مستعار “دایی” اسطوره اینتر است.برگومی که در سال 1982 به عنوان یک جوان 18 ساله قهرمان جام جهانی شد، سال ها بعد هدایت اینتر را بر عهده گرفت.

بهترین ترکیب تاریخ اینتر

او تقریباً 20 فصل بازیکن نراتزوری بود که در دنیای امروز تکرار آن تقریباً غیرممکن است.

برگومی یک مدافع همه کاره بود – به همان اندازه که در پست دفاع راست راحت بود، در دفاع وسط – که با افتخار نماینده اینتر بود و یک اسکودتو، یک کوپا ایتالیا و سه جام یوفا را برد.

والتر ساموئل

لقب “دیوار” به تنهایی برای ایجاد ترس در مهاجمان حریف کافی بود وقتی آنها در مقابل تیم اینتر با والتر ساموئل در خط دفاعی بازی کردند.

او با لوسیو،یک زوج دفاعی زبده را تشکیل داد که یک جزء اساسی در تیم تاریخی اینتر که در فصل 2009/10 سه گانه را به دست آورد، تشکیل داد.

ساموئل و بهترین ترکیب تاریخ اینتر

دفاع قدیمی و بدون حاشیه از آمریکای جنوبی بخشی جدایی ناپذیر اینتر برای تقریبا 9 فصل بود.

ساموئل نیز پس از بازنشستگی به باشگاه خدمت کرد. بین سال‌های 2016 تا 2017، این بازیکن آرژانتینی بخشی از کادر فنی استفانو پیولی بود و هواداران اینتر همیشه از او به نیکی یاد می‌کنند.

دفاع چپ

در کنار خاویر زانتی، فاکتی فردی است که بیش از هر کس دیگری بهترین تجسم اینتر را دارد و لایق قرار گرفتن در بهترین ترکیب تاریخ اینتر را دارد.

او در نقش های مختلفی به باشگاه خدمت کرده است: ابتدا به عنوان بازیکن، سپس به عنوان نایب رئیس و رئیس.

فاکتی_بهترین ترکیب تاریخ اینتر

فاکتی یکی از اولین مدافعان کناری هجومی واقعا عالی بود و نقش یک مدافع کناری را به عنوان عضوی از تیم افسانه ای اینتر بزرگ هلنیو هررا باز تعریف کرد.

فاکتی، مردی تک باشگاهی، تقریباً 18 سال نماینده اینتر بود و سال ها کاپیتان باشگاه و کشورش بود. او با اینترمیلان چهار اسکودتو و دو جام اروپا را به دست آورد.

او یک پیشگام در زمین بود و نقش مدافعان کناری را در فوتبال مدرن کرد. بدون فاکتی هیچ تیم رویایی اینتر وجود ندارد.

هافبک دفاعی

دستها در آسمان، بازوبند کاپیتانی روی بازوی چپ و اشک در چشمانش: تصویری که عکاسان در سوت پایان فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2010 بین بایرن مونیخ و اینتر ثبت کردند، به خوبی بیانگر معنای باشگاه برای خاویر زانتی بزرگ است.

زانتی و حضور در بهترین ترکیب تاریخ اینتر

کارنامه او در طول 19 سال حضور در میلان گویای اوست. زانتی یکی از بهترین مدافعان کناری باشگاه بود که می توانست در هر دو جناح و همچنین هافبک دفاعی بازی کند.

او در سال 1995 در سایه هموطنش سباستین رامبرت به اینتر آمد، اما در ادامه از همه ورودی ها به این باشگاه پیشی گرفت.

زانتی که اغلب کاپیتان دومین اینتر نامیده می شود، رکورددار حضور در تمامی رقابت ها برای اینتر و جام های کسب شده در تاریخ باشگاه است.او در حال حاضر نایب رئیس باشگاه است.

هافبک مرکزی

یکی از بزرگترین هافبک های تاریخ فوتبال جهان و همچنین یکی از بازیکنان حاضر در لیست بهترین ترکیب تارخ اینتر، لوتار ماتئوس می باشد،وی یکی از سه آلمانی اینتر بود، در کنار آندریاس برمه و یورگن کلینزمان در اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 90برای نراتزوری ها توپ میزد..نشانه های شاخص وی یک شوت ویرانگر از راه دور، همراه با تکنیک و وحشیانه فوق‌العاده بود، ماتیوس در زمین فوتبال همتای کمی داشت.

ماتئوس_بهترین ترکیب تاریخ اینتر

او نقطه کانونی تیم اینتر بود که در سال 1988/89 تحت هدایت جیووانی تراپاتونی موفق به کسب اسکودتو شد.وی همچنین به اینتر کمک کرد تا سوپرکاپ ایتالیا و یک جام یوفا را به دست آورد، که دومی 25 سال پس از آخرین جام اروپایی باشگاه در آن زمان (جام اروپا در سال 1965 قهرمان شد)بود.

سرانجام، ماتئوس توپ طلا را در دوران حضورش در اینتر در سال 1990 برنده شد.

کامبیاسو

استبان کامبیاسو آرژانتینی دیگری است که بدون شهرت به اینتر آمد، قبل از اینکه به عنوان یک بازیکن بزرگ تیم را ترک کند.

کامبیاسو، مانند هموطنش زانتی، باید اعتماد هواداران نراتزوری را جلب می‌کرد و برخی از بی‌اعتمادی‌های اولیه را که از قد و قامت او در رئال مادرید ناشی می‌شد، از بین می‌برد.

هافبک بهترین ترکیب تاریخ اینتر

این یک اشتباه جدی از سوی رئال مادرید بود که اجازه داد کامبیاسو با انتقال آزاد در سال 2004 تیم را ترک کند.وی با اینتر فاتح سه گانه در فصل رویایی شد. او 10 فصل را در اینتر گذراند و به یک هافبک در سطح جهانی تبدیل شد و در بهترین ترکیب تاریخ اینتر قرار میگیرد.

کامبیاسو که با پاس دادن و دید خود معروف بود، هنوز هم توسط هواداران اینتر که برای او احترام زیادی قائل هستند، با محبت فراوان به یاد آورده میشود.

مهاجمین

زمانی که ساندرو مازولا در سال 1960 برای اینتر به میدان رفت، برای بسیاری فقط «پسر والنتینو مازولا» بود. اما او به زودی توانست جایگاه خود را در تاریخ اینتر باز کند.مازولا با تکنیک عالی خود، قبل از بازنشستگی در سال 1977، 17 سال تماشاگران سن سیرو را سرگرم کرد.

مازولا یکی از بهترین ترکیب تاریخ اینتر

مازولا که فانوس درخشان ” اینتر بزرگ” هلنیو هررا بود، تقریباً به طور اتفاقی اولین بازی خود را در یک بعد از ظهر گرم در 10 ژوئن 1961 در برابر یوونتوس انجام داد. اینتر در اعتراض به تکرار بازی (قبلا تعلیق شده بود) با تیمی پر از بچه ها حاضر شد و 9-1 شکست خورد. تنها گلی که مازولا به ثمر رساند پنالتی بود.

در آن روز یک ستاره جدید فوتبال ایتالیا رسما متولد شد که می توانست در سال 1971 با یوهان کرایف (زمانی که دوم شد) برای توپ طلا رقابت کند و عملاً هر چیزی را که برای بردن با اینتر وجود داشت به دست آورد.

مازولا مردی تک باشگاهی بود که همیشه مقدر بود که یک بازیکن بزرگ اینتر باشد و در بهترین ترکیب تاریخ اینتر قرار بگیرد.

رونالدو_بهترین ترکیب تاریخ اینتر

زمانی که سری آ هنوز می‌توانست از فوتبالیست‌ها در اوج استقبال کند و نه در غروب دوران حرفه‌ای‌شان، اینتر ماسیمو موراتی قانون را در بازار دیکته کرد.بهترین امضای دوران ریاست او بدون شک رونالدو، بهترین فوتبالیست جهان در آن زمان بود.

موراتی برای ربودن او از بارسلونا در تابستان 1997، رونالدو را به گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل کرد.

رونالدو_بهترین ترکیب تاریخ اینتر

توصیف برزیلی در یک کلمه کاملاً غیرممکن است، حتی اگر این مهاجم جادویی فقط یک عنوان با نراتزوری به دست آورد – جام یوفا 1998 که پس از عملکرد خیره کننده او در فینال تمام ایتالیایی در پاریس مقابل لاتزیو به دست آمد.

سرنوشت او در اینتر برای عظمت بود و تنها یک مصدومیت بسیار جدی زانو که او را بیش از یک سال از زمین دور نگه داشت، او را از تحقق سرنوشتش باز داشت.

اما او بازگشت و برزیل را به قهرمانی در جام جهانی 2002 رساند. او در سال 2002 راهی رئال مادرید شد.

انتقال او به رقیب اصلی میلان، در ژانویه 2007، اندکی به رابطه با هواداران نراتزوری آسیب زد، که بعداً با اعتراف به “گناه” این انتقال، ترمیم شد.

دیگو میلیتو و بهترین ترکیب تاریخ اینتر

دیگو میلیتو “مرد فصل 2009-2010” برای اینتر بود و در مجموع 30 گل به ثمر رساند که چهار گل آن در پیروزی های اینتر در جام حذفی ایتالیا، اسکودتو و لیگ قهرمانان اروپا تعیین کننده بود (او در فینال یک گل زد).تعیین کننده تر از این نمی شود.

بهترین ترکیب تاریخ اینتر

جالب اینجاست که اولین فصل حضور او در این باشگاه بود.به استثنای فصل 2011-2012، میلیتو به دلیل مصدومیت هرگز به اوج فصل اول خود در اینتر نرسید، اما او فقط به یک فصل افسانه ای نیاز داشت تا اثری پاک نشدنی در تاریخ اینتر بر جای بگذارد و برای همیشه در آنجا بماند و بهترین ترکیب تاریخ اینتر را تکمیل نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

دکمه بازگشت به بالا