اخبارداخلی

بیش از 10 میلیارد هزینه برای لذت از VAR

بیش از 10 میلیارد هزینه برای VAR-رئیس کمیته داوران، هزینه تجهیز ورزشگاه‌ها به VAR را رقمی در حدود ده میلیارد تومان اعلام کرد.

فدراسیون فوتبال ایران به‌زودی از بین دو شرکت متقاضی، یکی را برای تجهیز ورزشگاه‌های کشور به VAR انتخاب خواهد کرد. همین چند وقت پیش بود که فدراسیون علنا اعلام کرد که فقط شرکت تجهیزکننده را انتخاب و قرارداد را منقعقد می‌کند و باید هر کدام از باشگاه‌ها هزینه‌های مربتط را پرداخت کنند.

خداداد افشاریان در گفت‌وگویی تلویزیونی با شبکه خبر با یادآوری اینکه فدراسیون هیچ نقشی در تامین مالی این تجهیز ایفا نمی‌کند، تاکید کرد که رقم حدودی تجهیز هر ورزشگاه کمتر از 10 میلیارد تومان نخواهد بود. او در این رابطه افزود:”یادمان باشد روزی ورزشگاه‌های ما نور نداشتند، چمن‌ها مناسب نبود و رختکن‌های خوبی نداشتیم ولی رفتیم سراغ این مسائل و حل شد. انشالله که همه اهالی فوتبال کمک کنند تا موضوع حل شود. مشکل فعلی اما مسائل مالی نیست و بیشتر در زمینه مسائل حقوقی و حرفه‌ای است که انشالله بتوانیم در آینده در کنار هم از VAR لذت ببریم.”

طبق چیزی که گفته می شود و افشاریان نیز آن را تایید کرده، ورزشگاه آزادی اولین ورزشگاهی خواهد بود که به VAR تجهیز می شود. با توجه به مهیا بودن شرایط، دو شهر اصفهان (ورزشگاه نقش جهان) و اهواز (ورزشگاه فولاد آره‌نا) نیز دیگر شهرهایی هستند که زودتر از بقیه به نظر می رسد مجهز به VAR شوند.

البته در این میان باشگاه‌هایی هم در لیگ برتر هستند که با مشکلات مالی بسیاری برای تامین هزینه‌های جاری و پرداخت مطالبات اعضای تیم خود دارند و مشخص نیست این تیم ها از چه طریقی خواهند توانست، پولِ VAR را تامین کنند. مسئولان فدراسیون طی صحبت های این چند وقت اخیر، زمان های متعددی را برای رونمایی از VAR در آینده اعلام کرده اند اما اگر بخواهیم خیلی خوش‌بین باشیم، آخر نیم فصل دوم لیگ بیست و دوم، سریع‌ترین زمان ممکن برای تحقق این امر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − ده =

دکمه بازگشت به بالا