اخبارخارجی

آیا ولز نام تیم ملی فوتبال خود را به سیمرو تغییر می دهد؟

تغییر نام ولز به سیمروCymru به حقیقت می پیوندد و آیا در جام جهانی 2022 قطر از ولز به عنوان سیمرو یاد می شود؟ با اهل ورزش همراه باشید تا ببینیم این موضوع انجام میگیرد یا خیر؟

تیم ملی فوتبال ولز قرار است دومین حضور جام جهانی خود را پس از 64 سال انجام دهد، این تیم اواخر این ماه پا به قطر بگذارد. یاران گرت بیل که آخرین بار در سال 1958 به جام جهانی راه یافتند، به دنبال این خواهند بود که دومین حضور خود را به یاد ماندنی کنند.

جام جهانی 2022 قطر نیز می تواند آخرین باری باشد که از تیم ملی با عنوان “ولز” یاد می شود. پس از این رویداد بزرگ، “ولز” به طور بالقوه می تواند نام جدید “سیمرو” را به خود بگیرد.

تغییر نام ولز به سیمروCymru

سیمرو به چه معناست؟

کلمه سیمرو (Cymru) در لغت به معنای “مردم” است و نام ولز در زبان ولزی است.

از نظر آوایی به صورت ‘kum-ri’ یا ‘come-ree’ تلفظ می شود.

آیا تیم فوتبال ولز نام خود را به سیمرو Cymru تغییر خواهد داد؟

بحث اصلی  این است که تیم ولز می تواند پس از جام جهانی 2022 نام خود را به سیمرو  Cymru تغییر دهد. Cymru به این صورت است که آنها را به صورت محلی، از جمله در وب سایت و رسانه های اجتماعی خود، معرفی می کنند.

تیم ملی ولز

اتحادیه فوتبال ولز (FAW) از Cymru در مقر خود و همچنین در ارتباطات و اسناد رسمی استفاده می کند.

نوئل مونی، مدیر اجرایی( FAW) اخیراً به این موضوع اشاره کرد و گفت: “تیم همیشه باید سیمرو Cymru نامیده شود، این چیزی است که ما در اینجا به آن می گوییم.”دیدگاه ما در حال حاضر این است که در داخل کشور ما به وضوح سیمرو نامیده می شویم. این چیزی است که ما به تیم های ملی خود می گوییم.

“اگر به وب سایت ما نگاه کنید، اینکه چگونه در مورد خودمان صحبت می کنیم، ما بسیار Cymru هستیم. در سطح بین المللی احساس می کنیم که هنوز کمی کار بیشتری برای انجام دادن داریم. بنابراین ما به عنوان ولز به این جام جهانی می رویم.”

اما من فکر می کنم سال 2023 سالی خواهد بود که ما با همه ذینفعان مختلف – اعم از دولت ها، هیئت مدیره، شوراها و نهادهای تصمیم گیرنده، کارکنان، باشگاه ها و بازیکنان، گفتگوهای خوبی داشته باشیم.

صحبت های مونی به وضوح نشان می دهد که تغییر نام را نمی تواند در حال حاضر انجام دهد و احتمالاً پس از پایان جام جهانی و آغاز سال جدید بیشتر در مورد آن صحبت خواهد شد.

تغییر نام ولز به سیمروCymru

اگر ولز به زودی Cymru شود، اولین بار نخواهد بود که چنین تغییری رخ می دهد. در اوایل سال جاری، فیفا و یوفا اقدام ترکیه (Turkey)مبنی بر حذف نسخه انگلیسی نام خود و تغییر نام خود به ترکیه(Turkiye) را تایید کردند.

در خارج از دنیای فوتبال، تغییرات مشابهی در نام کشورها در طول تاریخ جهان رخ داده است. پرشین ایران شد، سیلان سریلانکا شد و گل الان هلند است.

آیا سایر تیم های ولز از Cymru به عنوان نام خود استفاده می کنند؟

تمام تیم های ملی که نماینده ولز هستند، رسما با نام انگلیسی ولز شناخته می شوند. تیم ملی ولز می تواند پیشتاز باشد زیرا آنها در سال 2023 به عنوان بخشی از بازسازی زبان ولزی که متضمن احساس غرور زیادی است، تغییر نام تجاری را آغاز می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا