اخبارخارجی

ساوت‌گیت: تمرکز انگلیس فقط و فقط پیروزی است

تمرکز انگلیس فقط و فقط پیروزی است-گرت ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی انگلیس، می‌گوید با اینکه در جریان جام جهانی از سوالات درباره حقوق بشر طفره نخواهد رفت اما تمرکز اصلی او و تیمش پیروزی در مسابقات است.

تیم ملی انگلیس، مهم‌ترین حریف کشورمان در مرحله گروهی جام جهانی قطر این روزها خود را برای شروع مسابقات آماده می‌کند. شاگردان گرت‌ ساوت‌گیت اولین بازی خود را روز دوشنبه در مقابل ایران برگزار می‌کنند.

اما انتقادها از میزبانی قطر در اروپا باعث شده در انگلیس انتظار زیادی از تیم ملی این کشور وجود داشته باشد. ساوت‌گیت و شاگردانش دیروز با خانواده عده‌ای از کارگرانی دیدار کردند که برای ساخت بناهای مورد استفاده در جام جهانی کار کرده و برخی از آنها در حین کار کشته شده بودند. ساوت‌گیت امروز در یک مصاحبه مطبوعاتی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد:

انتقادها از قطر و انتظار از تیم ملی انگلیس
از ما خیلی بیشتر از قبل سوال‌هایی درباره حقوق بشر و وضعیت کارگران در قطر پرسیده می‌شود. فکر کنم سوالهایی که از تیم ملی انگلیس پرسیده می‌شود بیشتر از سایر تیمها است. علتش به نظرم این است که ما یعنی کل تیم در گذشته در مواجهه با مسائل مشابه موضع‌گیری کردیم و کارنامه خوبی داریم.

تمرکز انگلیس فقط و فقط پیروزی است

ولی واقعیت این است که عده خیلی کمی از ما تحصیلات دانشگاهی دارد و داریم تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا اطلاعات بیشتری به دست بیاوریم و در این زمینه دانش‌مان را افزایش بدهیم. ما هر زمان که به این نتیجه برسیم که می‌توانیم تفاوت ایجاد کنیم حتما سکوت نخواهیم کرد.

مبارزه سه‌شیرها با نژادپرستی
ما چند بار در شرایطی گیر افتادیم که تیم رقیب ما از حملات نژادپرستانه استفاده می‌کرد. برای مثال در بلغارستان. بیست سال پیش احتمالا اصلا درباره اتفاقات آن روز حرف نمی‌زدیم چه برسد به اینکه بخواهیم در زمین موضع‌گیری کنیم یا زمین چمن را ترک کنیم.

پس همینطور که می‌بینید جامعه هم تغییر کرده. وظیفه من به عنوان مربی همیشه این است که از بازیکنانم محافظت کنم و آنها را هدایت و رهبری کنم و ترتیبی بدهم که در هفته‌های آینده اولویت اول‌شان پیروزی و موفقیت باشد.

هدف اصلی سه‌شیرها در قطر: پیروزی در تمام مسابقات
در تمام دورانی که فوتبال بازی می‌کردم به اندازه زمانی که مربی تیم ملی انگلیس هستم مجبور نبودم اینقدر درباره مسائل بیرون از زمین مسابقه نظر بدهم. ولی شاید این هم جزئی از تجربه مربی سه‌شیرها بودن است. وظیفه من این است که بین همه مسائل تعادل به وجود بیاورم چون مردم از ما انتظار دارند مسابقات را ببریم. برای همین تمام انرژی و وقت من صرف این می‌شود که تیمم بتواند از هر بازی برنده بیرون بیاید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا