اخبارخارجی

تیم رویایی بایرن مونیخ

بایرن مونیخ همواره دارای یکی از بهترین ترکیب های بازیکنان در تاریخ فوتبال بوده است، اما چه کسانی به تیم رویایی بایرن مونیخ و در ترکیب نهایی ما وارد می شود؟

بایرن مونیخ نه تنها با 32 عنوان قهرمانی لیگ آلمان، تنها تیم برتر بوندسلیگا است، بلکه یکی از موفق ترین باشگاه های اروپا نیز هست که 6 بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا (یا جام اروپا قبل از 1992) شده است.

همانطور که در یک قدرت اروپایی مانند بایرن انتظار می رود، سوپراستارهای زیادی در طول سال ها پیراهن این تیم را بر تن کرده اند.

این شامل افسانه های دهه 1970 با شکوه مانند گرد مولر یا فرانتس بکن باوئر و همچنین بزرگان امروزی مانند فیلیپ لام و توماس مولر می شود.چه کسی به تیم رویایی بایرن مونیخ و ترکیب نهایی باشگاه راه پیدا می کند؟!با اهل ورزش همراه باشید تا به بررسی این تیم رویایی بایرن مونیخ بپردازیم.

دروازه بان تیم رویایی بایرن مونیخ

مانوئل نویر در سال 2011 در شرایط بحث برانگیزی راهی مونیخ شد. محصول جوانان شالکه برای انتقال به بایرن به باشگاهش پشت کرد، چیزی که او را نزد هواداران شالکه منفور کرد.

با این حال، از نظر دلایل ورزشی، دقیقاً قدم درستی بود. نویر اکنون 11 سال است که از دروازه بایرن محافظت می کند و 10 بار قهرمان بوندسلیگا و دو بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است.

تیم رویایی بایرن مونیخ

پس از بازنشستگی فیلیپ لام، او بازوبند کاپیتانی را به دست گرفت و بدین ترتیب به لیست بلندبالایی از کاپیتان های بزرگ بایرن پیوست.

اما حتی قبل از نویر دروازه‌بانان بزرگی مانند سپ مایر و الیور کان در تاریخ باشگاه حضور داشتند. با این حال،اهل ورزش هنگام انتخاب دروازه بان نهایی بایرن مونیخ، به این نتیجه رسید که نوئر را وارد ترکیب نهایی تیم رویایی بایرن مونیخ نماید.

نویر از بسیاری جهات نقش یک سوییپر-دروازه را بازتعریف کرد و نحوه درگیر شدن دروازه بان ها در نحوه بازی یک تیم را مدرن کرد.

و به همین دلیل است که او جلوتر از دو دروازه بان ستاره وارد این تیم می شود.

مدافعین تیم رویایی بایرن مونیخ

ماتئوس مسلماً یکی از بهترین فوتبالیست های تمام دوران است و در مجموع دوازده سال را در بایرن سپری کرد که به دو دوره تقسیم میشود.

در سال 1984، او از بوروسیا مونشن گلادباخ به بایرن مونیخ نقل مکان کرد تا به باواریایی‌ها در تعقیب اولین قهرمانی داخلی خود از سال 1981 کمک کند.

تیم رویایی بایرن مونیخ

او پس از چهار سال  به سری آ رفت که در آن زمان یکی از بهترین لیگ های اروپا بود و بهترین بازیکنان را جذب میکرد. ماتئوس در اینتر موفقیت بزرگی داشت و حتی توپ طلا را نیز به دست آورد.

در سال 1992، او به مونیخ بازگشت و جام یوفا 1996 را به دست آورد، اما به طور عجیبی از کسب مدال قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در سال 1999 با گلهای معجزه آسای منچستریونایتد در زمان مصدومیت وی،از این افتخار محروم شد.

فرانتس بکن بائر

نام فرانتس بکن‌باوئر در زمان خود باعث حیرت شد. در واقع، هنوز هم دارد.

اگر او نبود، تاریخ بایرن بسیار متفاوت بود. از سال 1959 تا 1977، “قیصر” بخشی جدایی ناپذیر از تیم آنها بود و به رساندن باشگاه به قله فوتبال اروپا کمک کرد.

تیم رویایی بایرن مونیخ

بکن باوئر سه بار متوالی – از سال 1974 تا 1976 – بایرن را به قهرمانی در جام باشگه های اروپا رساند و در مجموع با بایرن چهار مدال برنده جام اروپا را به دست آورد.

او یکی از بزرگترین مدافعانی بود که ورزش دیده است و به عنوان یک لیبرو بازی می کرد که در حمله نیز نقش داشت.

بعدها او آینده باشگاه را به عنوان رئیس شکل داد.بکن باوئر به درستی یکی از بهترین فوتبالیست هایی است که این ورزش تا به حال به خود دیده است.

داوید آلابا

آخرین چرخ دنده در خط دفاعی سه نفره تیم رویایی  بایرن مونیخ ما بازیکنی است که نقش کلیدی در موفقیت های باشگاه در چند وقت اخیر داشته است.

داوید آلابا در طول سال ها قلب هواداران را به دست آورده و عناوین زیادی را با پیراهن بایرن به دست آورده است.

تیم رویایی بایرن مونیخ

آلابا چند هفته پس از تولد 16 سالگی خود، از باشگاه جوانانش اتریش وین به مونیخ رفت و پس از 6 ماه قرضی به هوفنهایم، بازیکن دائمی بایرن شد.

رکورد او در پیراهن قرمز: 28 عنوان باورنکردنی است. او به عنوان یک دفاع چپ، هافبک میانی و به عنوان یک مدافع میانی به باشگاه خدمت کرد.

اگرچه انتقال او به رئال مادرید در سال 2021 چندان مورد استقبال هواداران قرار نگرفت، اما او پیش از سایر مدعیان از جروم بواتنگ در لیست ما قرار می گیرد.

هافبک دفاعی تیم رویایی بایرن مونیخ

بله، فیلیپ لام تنها در سال‌های پایانی دوران حرفه‌ای خود به هافبک دفاعی تبدیل شد و پیش از این یکی از بهترین مدافعان کناری جهان بود.

اما واقعیت این است که لام آنقدر بازیکن باهوشی بود که به عنوان یک هافبک در بایرن عالی بود و ثبات و کنترل را برای تیم به ارمغان آورد. و با توجه به موقعیت افسانه ای او در بین هواداران، هیچ تیم رویایی بایرن مونیخ بدون این بازیکن بومی مونیخی وجود نخواهد داشت.

تیم رویایی بایرن مونیخ

لام زمانی که 11 ساله بود به بایرن آمد و در تمام تیم‌های پایه کار کرد. حتی یک مصدومیت جدی در دوران قرضی به اشتوتگارت نیز نتوانست جلوی پیشرفت او را بگیرد.

در سال 2011، لام کاپیتان باشگاه شد و تیمش را در سال 2013 به سه گانه رساند.

او سرانجام در سال 2017 در 33 سالگی به فوتبال خود پایان داد و بدون شک یک اسطوره معتبر بایرن مونیخ است.

باستین شواین اشتایگر

اگرچه فیلیپ لام و باستین شواین اشتایگر به هیچ وجه به عنوان بازیکنان یکسان نبودند، پیشرفت حرفه ای آنها در بایرن آینه یکدیگر بود.

هر دو اولین بازی حرفه ای خود را برای بایرن در یک بازی انجام دادند، هر دو سرنوشت این باشگاه را برای بیش از یک دهه رقم زدند و هر دو نیز بخشی جدایی ناپذیر از تیم آلمان قهرمان جام جهانی 2014 بودند.

تیم رویایی بایرن مونیخ

زمانی که لام کاپیتان باشگاه شد، شواین اشتایگر معاون او شد.شواین اشتایگر هم مانند لام ابتدا هافبک نبود. او یک وینگر بود که به یک هافبک تمام عیار تبدیل شد.

برخلاف لام، شواین اشتایگر دوران حرفه ای خود را با بایرن به پایان نرساند.در سال 2015 او به منچستریونایتد نقل مکان کرد، قبل از آخرین ماجراجویی با شیکاگو فایر پیش از بازنشستگی خود در اوایل سال 2020.

بال راست تیم رویایی بایرن مونیخ

اگر هواداران باشگاه آهنگی در مورد شما اختراع کنند، احتمالاً به عنوان یک بازیکن کاری را درست انجام داده اید. و آرین روبن کارهای زیادی در بایرن مونیخ انجام داد.

این بازیکن هلندی در سال 2009 از رئال مادرید به مونیخ رفت و بلافاصله تبدیل به بازیکنی شد که تفاوت ها را رقم زد.

تیم رویایی بایرن مونیخ

کاملاً مرگبار در جناح راست، حرکت مشخص او یعنی حرکت به داخل و شوت با پای چپ قدرتمند خود بارها و بارها به گل منجر شد.

متأسفانه، روبن مستعد مصدومیت بود و همچنین در فینال لیگ قهرمانان اروپا در مونیخ در سال 2012 یک چهره غم انگیز بود و در وقت اضافه یک پنالتی را از دست داد.

او با به ثمر رساندن عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در برابر بوروسیا دورتموند در سال 2013، خود را نجات داد، هرچند، گل تعیین کننده را در دقیقه 89 به ثمر رساند و جایگاهی افسانه ای در میان هواداران به دست آورد.

هافبک مرکزی تیم رویایی بایرن مونیخ

توماس مولر بازیکن بایرن مونیخ است. درباره وی دو راه وجود ندارد. او که در بایرن به دنیا آمده، سال‌ها در بایرن بوده و بازیکنی است که هواداران واقعاً با او آشنا می‌شوند.

مولر از هر نظر خاص است. او یکی از فوتبالیست های پر زرق و برقی نیست که طرفداران زیادی دارد. اما او در حال حاضر به شکلی باورنکردنی یک برند برای خودش است.

تیم رویایی بایرن مونیخ

مهاجم همه کاره شاید ظریف ترین بازیکن نباشد، اما هوش و سرسختی او را متمایز می کند. لوئیس فن خال، سرمربی سابق بایرن زمانی گفت: “مولر همیشه بازی می کند.”

و اکثر مربیان پس از هلندی نیز همین کار را کردند و این بازیکن 32 ساله را به یکی از مهم ترین بازیکنان باشگاه در تاریخ اخیر تبدیل کرد.

حتی یک شخص مثل اشتفان افنبرگ هم نمی تواند او را از این لیست دور نگه دارد.

بال چپ تیم رویایی بایرن مونیخ

همان چیزی که آرین روبن سال ها در بال راست در بایرن بود، فرانک ریبری در سمت چپ بود. آنها با هم یکی از بهترین بال های دوتایی جهان را تشکیل دادند و لقب “سرقت” به آنها داده شد.

اما این مرد فرانسوی که قبل از بایرن دارای کمی شهرت شده بود، چیزی فراتر از موفقیت در مونیخ پیدا کرد. خانه ای پیدا کرد. هواداران ریبری را که در سال 2007 به مونیخ آمد و تا سال 2019 در این شهر ماندگار شد را می پرستیدند.

تیم رویایی بایرن مونیخ

در آن زمان، اولی هوینس 30 میلیون یورو برای وینگر زیرک مارسی روی میز گذاشت – مبلغ قابل توجهی برای بازیکنی که تا آن زمان یکی از ستاره های بزرگ و شناخته شده نبود. اما با گذشت سالها مشخص شد که هر سنتی که برای وی هزینه شده قابل توجیه است.

ریبری، یک بازیکن تهاجمی غیر متعارف و با روحیه، موفق شد به یک شخصیت مذهبی در باشگاه تبدیل شود.

در سال 2013، او با وجود اینکه در همان سال به عنوان بهترین بازیکن سال اروپا انتخاب شد، به طور عجیبی نتوانست به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شود.

ریبری پس از 12 سال با بایرن خداحافظی کرد – پس از 423 بازی، 123 گل، 181 پاس گل و 22 عنوان قهرمانی.

مهاجمین تیم رویایی بایرن مونیخ

هیچ تیم رویایی بایرن مونیخ وجود ندارد که بهترین گلزن تاریخ فوتبال آلمان را نداشته باشد.

گرد مولر در زمان خود بهترین مهاجم جهان بود و اعدادی را که قبلاً فقط فرنس پوشکاش یا آلفردو دی استفانو به دست آورده بودند به دست آورد. به درستی به او لقب “بمب افکن” داده بودند.

تیم رویایی بایرن مونیخ

مولر در مجموع 584 بازی با پیراهن بایرن انجام داد و 531 گل به ثمر رساند. این واقعیت که او در سال 1974 آلمان را نیز به عنوان قهرمانی جام جهانی رساند، تنها افسانه او را تزئین کرد.

این مهاجم یک ماشین گل سیری ناپذیر بود – خصیصه ای که در تاریخ فوتبال فقط تعداد کمی از مهاجمین دارای این خصوصیت هستند.

در 15 آگوست 2021، یکی از بزرگترین اسطوره های بایرن و کل فوتبال آلمان در سن 75 سالگی درگذشت.

روبرت لواندوفسکی

در تاریخ بایرن چند مهاجم واقعا خوب وجود داشته است.اولی هونس، کارل هاینز رومنیگه، جیووانه البر، روی ماکای، میروسلاو کلوزه، لوکا تونی و ماریو گومز همگی برای این باشگاه بازی کرده اند. اما تنها یک نام در اینجا می تواند گرد مولر را همراهی کند و آن رابرت لواندوفسکی است.

تیم رویایی بایرن مونیخ

این بازیکن لهستانی در طول هشت سال حضورش در مونیخ به یک مهاجم درجه یک جهانی تبدیل شد و حتی رکورد گرد مولر بزرگ را شکست. در فصل 2020-21، او موفق شد 41 گل در بوندسلیگا به ثمر برساند و رکورد 40 گل باشگاه را که برای تقریبا 50 سال پابرجا بود، بشکند.

و اگر امسال به بارسلونا نمی رفت، احتمالاً رکورد 365 گل مولر در بوندس لیگا را  نیز میتوانست بشکند.

لواندوفسکی دو بار به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شد و همچنین به رویای خود یعنی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با بایرن رسید.

با وجود اینکه او در تابستان امسال کمی با باشگاه دچار اختلاف و خصومت شد، اما احتمالاً او به عنوان “گرد مولر دوران مدرن” در تاریخ بایرن ثبت خواهد شد.

مطالب مشابه:

بهترین ترکیب تاریخ اینتر بدون حضور ویری

تیم رویایی یوونتوس و غیبت کریستیانو رونالدو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + یازده =

دکمه بازگشت به بالا