اخبارخارجی

چرا MLS،دی سی یونایتد را به خاطر روند استخدام وین رونی جریمه کرد؟

به گزارش اهل ورزش MLS با استناد به قوانین تنوع لیگ، دی سی یونایتد را به دلیل فرآیند استخدامش که منجر به انتصاب وین رونی شد، 25000 دلار جریمه کرد.

MLS از تیم‌ها می‌خواهد که حداقل دو نامزد سرمربی از نامزد های غیرسفیدپوست را در تلاش برای ارتقای تنوع در تیم نظر بگیرند. این سیاست بیان می‌کند که «مجموعه نهایی شامل دو یا چند نامزد از گروه‌های کم‌نماینده است که به موجب آن حداقل یک نامزد باید سیاه‌پوست یا آفریقایی‌تبار باشد». دی سی یونایتد وقتی رونی را انتخاب کرد نتوانست این استاندارد را رعایت کند.

وین رونی

لیگ در بیانیه ای نوشت: «در حالی که بررسی MLS نشان داد که دی سی یونایتد با دو نامزد از گروه های کم نمایندگی ملاقات کرده است، مشخص شد که یکی از این نامزدها نمی تواند به عنوان یک کادر فنی «انتخاب شده» در نظر گرفته شود.

“در نتیجه، باشگاه موظف بود با یک نامزد اضافی از یک گروه کم‌نماینده به عنوان بخشی از “فینالیست” مصاحبه کند یا درخواست معافیت از MLS با جزئیات شرایط تخفیف‌دهنده‌ای که به آنها اجازه انجام این کار را نمی‌داد. در 12 ژوئیه اعلام کرد که وین رونی به عنوان سرمربی جدید خود، موفق به انجام این کار نشد و در نهایت دی سی یونایتد در بیانیه خود این تصمیم را پذیرفت و نوشت که برای این روند “احترام” قائل است.

وین رونی سرمربی دی سی یونایتد

این مجازات تغییری در وضعیت استخدامی رونی ایجاد نمی کند و این موضوع اکنون به نتیجه رسیده است. دی سی یونایتد پس از ناکامی در راهیابی به پلی آف، در آغاز فصل خارج از فصل خود است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا