اخبارخارجی

خداحافظی اسکات از مستطیل سبز

خداحافظی اسکات از مستطیل سبز؛ جیل اسکات دومین بازیکن تیم ملی انگلیس است که در یک هفته گذشته از فوتبال حرفه ای خداحافظی می کند و به 18 سال دوران حرفه ای خود پایان می دهد.

این بازیکن زن 35 ساله اولین بازی خود را در سال 2006 برای انگلیس انجام داد،وی 161 بار برای تیم ملی انگلیس بازی کرد و آخرین حضور او برای تیم ملی کشورش در فینال یورو 2022 در ومبلی انجام شد،سه شیرها با پیروزی 2-1 مقابل آلمان، اولین جام قهرمانی خود را بالای سر بردند.

پس از اینکه الن وایت مهاجم تیم انگلیس روز دوشنبه اعلام بازنشستگی کرد.او دومین عضو تیم قهرمان یورو 2022 انگلیس است که در کمتر از چند روز کفش های خود را آویزان می کند.اسکات در هشت تورنمنت بزرگ و دو بازی المپیک بازی کرد،بازی در فینال یورو 2022 ومبلی دومین حضور وی در فینال یک مسابقه بزرگ در سطح ملی و در دوران حرفه‌ای او بود، او برنده نیمه نهایی یورو 2009 نیز بود.

خداحافظی اسکات از مستطیل سبز

در سطح باشگاهی نیز، این هافبک در تیم های ساندرلند، اورتون و منچسترسیتی حضور داشت و در نیم فصل دوم فصل 2021/22 به صورت قرضی برای استون ویلا به میدان میرفت. او با سیتی در سال 2016 عنوان قهرمانی WSL را به دست آورد، علاوه بر این جام،وی چهار جام حذفی و سه جام قاره ای را نیز بالای سر برد.

اسکات در The Player’s Tribune نوشت:درسته، ما گریه نمی کنیم. من به خودم قول داده بودم.امروز، ممکن است من از فوتبال خداحافظی کنم، اما می خواهم این را جشن بگیرم. چهره های غمگینی وجود ندارد!! ما بیش از اندازه اشک آور بودیم.آخرین کاری را که در زمین فوتبال انجام دادم می‌دانید؟ کاملاً من بودم. ما جشن گرفته بودیم، عوامل پخش بازی در حال رفتن بودند، و من فقط یک ساعت و نیم با مدالم روی چمن نشسته بودم و آن را می‌گرفتم.در اعماق قلبم از این قهرمانی خوشحال بودم.

من فقط همانجا نشستم و فکر کردم:درسته. اگر اینطور است، بیایید یک دویدن دیگر انجام دهیم.بنابراین من مارتین مربی ورزشی تیم را گرفتم و گفتم: تو مرا مجبور کردی که در طول این تورنمنت مقدار زیادی بدوم و من این کار را انجام دادم حالابیا، یک بار دیگر با ما بدو. این روش خداحافظی من بود.

سارینا ویگمن، سرمربی تیم ملی انگلیس گفت: باید به جیل به خاطر این حرفه بسیار ویژه تبریک بگویم.تصور یک تیم انگلیس بدون او سخت خواهد بود زیرا او برای مدت طولانی نماد تیم بوده است. من به تصمیم او احترام می گذارم، اما مطمئناً تأثیر مثبت او در داخل و خارج از زمین را از دست خواهیم داد.اینکه بتوانید برای مدت طولانی در بالاترین سطح بازی کنید، به شما می گوید که جیل چقدر بازیکن خوبی بوده است.او یک فرد بسیار خاص است،اگرچه فقط برای یک دوره کوتاه سرمربی او بودم،ولی احساس افتخار می کنم که این شانس را داشتم که با او کار کنم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + یازده =

دکمه بازگشت به بالا