اخبارداخلی

از جانشینی اسکوچیچ تا پایان کار در تیم امید

دومین تصمیم مهم فدراسیون تاج

دومین تصمیم مهم فدراسیون تاج-قرارداد مهدی مهدوی‌کیا با تیم امید به پایان رسیده و آن‌طور که نبی خبر داده است، ظرف دو هفته آینده در این‌باره جمع‌بندی خواهد شد.

آن‌طور که نایب رییس فدراسیون فوتبال خبر داده است ممکن است قرارداد مهدی مهدوی کیا از سوی فدراسیون فوتبال تمدید نشود! این قرارداد تا پایان شهریور ماه جاری بود اما با این حال مهدی مهدوی‌کیا حاضر نشد که تیم امید را برای بازی دوستانه با تیم ملی دور هم جمع کند؛ این بازی قرار بود 25 شهریور در استادیوم آزادی برگزار شود. پیش از این مهدی مهدوی‌کیا به دلیل در اختیار نداشتن بازیکن به اندازه کافی از حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی در شهر قونیه ترکیه انصراف داد.

اولین تجربه سرمربیگری مهدی مهدوی‌کیا در تیم امید بود. عملکرد تیم امید در بازی های قهرمانی زیر 23 سال آسیا در تاشکند چندان قابل دفاع نبود، به این خاطر که تیم امید نتوانست از مرحله گروهی صعود کند و برابر تیم ترکمنستان با نتیجه دو بر یک شکست خورد. کمیته فنی با این حال به خاطر نام مهدی مهدوی‌کیا به او اجازه داد تا تیم امید را برای بازی‌های کشورهای اسلامی در ترکیه مهیا کند، قرار بود بعد از پایان این بازی‌ها در مورد تمدید قرارداد مهدی مهدوی‌کیا تصمیم‌گیری شود. نظر کمیته فنی بر این بود که چون مهدی مهدوی کیا تا پایان شهریور ماه با تیم امید قرارداد دارد، بهتر است هدایت تیم امید در مسابقات کشورهای اسلامی را هم برعهده داشته باشد. اما اتفاقات در نهایت به گونه‌ای پیش رفت که تیم امید در بازی های کشورهای اسلامی حاضر نشد و از سویی با برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و حضور دوباره مهدی تاج در فدراسیون فوتبال، ادامه فعالیت کمیته فنی هم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. به نظر می‌رسد در نهایت، راجع به مهدی مهدوی‌کیا اعضای هیئت رییسه فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیری خواهند کرد.

کمیته ملی المپیک موافق ادامه حضور مهدی مهدوی‌کیا در تیم امید بود. البته ریاست کمیته ملی المپیک هم تغییر کرده است. پیش‌تر صالحی امیری موافق ادامه حضور مهدی مهدوی کیا در تیم امید بود و اکنون خسروی وفا اداره این کمیته را بر عهده گرفته است و نظر خسروی وفا در مورد مهدوی‌کیا بدون شک در مورد تمدید یا عدم تمدید قرارداد این مربی تاثیرگذار است چراکه کمیته ملی المپیک از تیم امید حمایت مالی می‌کند.

مهدی مهدوی کیا در گذشته بعد از انصراف تیم امید از حضور در بازی های کشورهای اسلامی نقدهایی به آماده سازی تیم امید داشت. او گفت با این نحوه همکاری تیم امید تا فرودگاه مهرآباد هم نمی‌رود چه رسد به المپیک. این در حالی است که در فوتبال روز دنیا، حضور بازیکنان زیر 20 سال و زیر 23 سال در ترکیب تیم‌های لیگ برتری پر رنگ است و تیم های جوانان و امید چاره‌ای ندارند که برای آمادگی و رسیدن به هماهنگی در فیفادی اردو بزنند. موضوعی که از سوی فراز فاطمی، مدیر تیم امید هم به آن اشاره شد.

به هر صورت اعضای هیئت رییسه فدراسیون فوتبال در روزهای آینده باید یک تصمیم مهم در مورد تیم امید بگیرند. ادامه با مهدی مهدوی کیا و یا جذب یک مربی جدید؟ تیم امید شهریور ماه سال آینده باید در بازی‌های مقدماتی المپیک یا همان قهرمانی زیر 23 سال آسیا شرکت کند. آیا طلسم چندین دهه‌ای تیم امید به خاطر عدم صعود به المپیک شکسته می‌شود یا خیر؟ امیدواریم هر کسی سرمربی تیم امید می‌شود، مهدی مهدوی‌کیا یا هر مربی دیگری، تمرینات تیم امید را در فیفادی برنامه‌ریزی کند تا دوباره شاهد عدم حضور بازیکنان در تمرینات تیم امید نباشیم. واقعیت این است که بازیکنان تیم امید به اندازه کافی در تمرینات تیم‌های باشگاهی حضور دارند و نکته‌ای که مهم است، تدارک بازی‌های دوستانه قوی با تیم‌های خارجی است که موجب هماهنگی بازیکنان تیم امید می‌شود.

مهدی مهدوی‌کیا با حمایت عزیزی خادم سرمربی تیم امید شد. او در برهه‌ای مدیر فنی فدراسیون فوتبال بود و در تمرینات تیم ملی هم حضور پیدا می‌کرد. حتی گفته می‌شود او مربی ایده‌آل رییس سابق فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی در جام جهانی بود و در صورتی‌که رییس سابق فدراسیون فوتبال برکنار نمی‌شد احتمال این جابه‌جایی وجود داشت. مهدی مهدوی‌کیا، پیش از بازی با ستارگان جهان و حاشیه‌هایی که برایش به وجود آمد، مورد حمایت رییس سابق فدراسیون فوتبال بود. باید منتظر ماند و دید که مهدی تاج و دوستان در ساختمان سئول چه تصمیمی در مورد این چهره نام آشنای فوتبال خواهند گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا