اخبارخارجی

روبرتو فیرمینو شماره 9 لیورپول، شماره 1 کلوپ و یک اسطوره واقعی در آنفیلد

اهل ورزش| قرارداد روبرتو فیرمینو بازیکن برزیلی در پایان فصل به پایان می رسد، اما هفته های اخیر یادآور اهمیت او برای قرمزها بوده است.

روزی که یورگن کلوپ مدت‌ها از آن می‌ترسید، نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شود.

زمانی که آنفیلد باید با روبرتو فیرمینو خداحافظی کند، چشم خشکی در خانه وجود نخواهد داشت، چون لبخند مگاواتی و ظاهر بی آلایش وی در هفت سال گذشته زمین بازی را روشن کرده است.

اما حتی بهترین چیزها نیز باید به پایان برسند، و زمانی که این برزیلی سرانجام به دوران حرفه ای خود در لیورپول بپردازد، می تواند با سر بالا رفته و بیش از نقش خود در دوران طلایی در مرسی ساید بازی کند.

روبرتو فیرمینو

کلوپ  فیرمینو را اینگونه توصیف میکند  و می گوید: “یک بازیکن فوق العاده مهم برای من و ما.”

از زمانی که او در سال 2015 هدایت قرمزها را برعهده گرفت، هیچ بازیکنی نسبت به فیرمینو که مجموع 103 گل او را فقط محمد صلاح بهتر کرده است، بازی بیشتری (330 بازی)، دقایق بیشتر حضور در زمین (23478) و یا ثبت 70 پاس گل بیشتری نسبت به او انجام نداده است.

هرچند به نظر می رسد این آخرین فصل او خواهد بود. قرارداد او تابستان آینده به پایان می رسد و در حالی که همه طرف ها اصرار دارند که در مورد این وضعیت راحت هستند و هنوز تمدید آن منتفی نشده است، او می تواند از اول ژانویه با باشگاه های دیگر مذاکره کند. یک انتقال رایگان، و با ارسال احساسی، در پایان این حضور درخشان.

روبرتو فیرمینو

کلوپ در ماه آگوست گفت: “بابی قلب و روح این تیم است.” نحوه بازی ما در چند سال گذشته فقط به خاطر او امکان پذیر بود.

از هر یک از بازیکنان لیورپول بپرسید، آنها هم همین را خواهند گفت. برای مثال تصادفی نیست که هم صلاح و هم مانه در کنار فیرمینو که از خودگذشتگی، حرکت و توانایی او در پرس از جلو، از بسیاری جهات به بازتعریف نقش شماره 9 در سال‌های اخیر کمک کرده است، شکوفا شدند.

آرسن ونگر، سرمربی سابق آرسنال گفت: “او کسی است که برای تیم کار می کند، برای همه کار می کند و آنها را به درخشش وا می دارد.”یافتن اینگونه مهاجمی که سخاوتمند است بسیار دشوار است.با این حال لیورپول وی را دارد.

فیرمینو در واقع برای بازی کردن زیر نظر برندان راجرز قرارداد بسته بود، اما این کلوپ بود که توانست به سرعت پتانسیل وی را باز کند و از آن زمان به‌عنوان پاداش از وی استفاده کند.

روبرتو فیرمینو

راجرز، یک مدیر خوب و یک مربی خوب بود، که نتایج تیمش تا زمان ورود به تابستان 2015 به طرز بدی پیش رفت، به فیرمینو به عنوان یک هافبک تهاجمی با استعداد اما پوسته پوسته نگاه می کرد و معتقد بود که او فاقد سرعت و قدرت لازم برای بازی گسترده است. به عنوان یک مهاجم مرکزی بازی کند.

شان اودریسکول، دستیار او، حتی کمتر از او حمایت می کرد و آشکارا در زمین تمرین تعجب می کرد که چرا تیم جذب لیورپول تصمیم گرفته است تا 29 میلیون پوند برای جذب او از هوفنهایم اختصاص دهد، در حالی که سرمربی توانسته بود او را جذب کند. در هر صورت، کریستین بنتکه، مهاجم گزینه اول تیم بود.

راجرز و اودریسکول دوام چندانی نداشتند و پس از شروع بد فصل 16-2015 اخراج شدند. کلوپ وارد تیم شد و فیرمینو در پایان اولین ماه هدایتش، در پیروزی 3-1 مقابل چلسی ژوزه مورینیو در استمفوردبریج، خط مقدم لیورپول را به دست آورد.

روبرتو فیرمینو

چند هفته بعد یک نمایش چشم نواز دیگر ظاهر شد، و اولین گل قرمزها، مقابل منچسترسیتی و نقشه مشخص شد، با فیرمینو به عنوان بازیکن سرگردان، شماره 9 سخت فشار می آورد و بقیه بازیکنان بر این اساس تنظیم می شوند.

ورود مانه در تابستان بعد و سپس صلاح 12 ماه بعد، این روند را ادامه داد. هر دو توانستند در مرسی ساید به زمین برسند، کلوپ یکی از ویرانگرترین و متعادل‌ترین خطوط رو به جلوی لیگ برتر را که تا به حال دیده است، جمع کرد.

تاثیر روبرتو فیرمینو بر لیورپول

فیرمینو همیشه در قلب او ایستاده بود. او هرگز پرکارترین گلزن نبوده است – بهترین دوران حرفه ای او زدن 27 گل در فصل 18-2017 بود و از آن زمان هرگز بیش از 16 گل به ثمر نرسانده است – اما تاثیر او در تمام موفقیت های لیورپول زیر نظر کلوپ یافت می شود.

به عنوان مثال، این گل او بود که آنها را برنده جام باشگاه های جهان در قطر در سال 2019 کرد، او در یک چهارم نهایی و نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرد و همچنین در فصل قهرمانیلیورپول، به ویژه در بازیهای خارج از خانه، زمانی که او گل های حیاتی را مقابل ساوتهمپتون، چلسی، کریستال پالاس، لستر، تاتنهام و وولوز به ثمر رساند.قرمز ها عنوان قهرمانی لیگ برتر فصل 2019-2020 را بدست آوردند.

روبرتو فیرمینیو

فصل گذشته سخت ترین فصل او بود، وی تنها 11 گل و کمترین تعداد بازی (35) از زمان پیوستن به لیورپول را انجام داد. اما او این رقابت را خوب آغاز کرده است – او قبلاً با 5 گل در فصل گذشته لیگ برتر برابری کرده است.

زمان در حال تغییر است

شکی نیست که در یک مفهوم کلی، بازی فیرمینو در دو سال گذشته افت کرده است. دلیلی وجود دارد که او فصل گذشته جام حذفی یا فینال لیگ قهرمانان اروپا را شروع نکرد (او برای فینال جام اتحادیه مصدوم شد) و دلیلی وجود دارد که کلوپ بیش از 140 میلیون پوند برای جذب بازیکنانی مانند دیوگو ژوتا، لوئیس دیاز، فابیو کاروالیو و داروین نونز خرج کرده است..

روبرتو فیرمینیو در کنار دیگو ژوتا

او می داند که زمان در حال تغییر است. مانه و دیووک اوریگی در تابستان رفتند، جینی وینالدوم، آدام لالانا و دژان لوورن قبل از آنها رفتند. دوران جیمز میلنر رو به پایان است، در حالی که جردن هندرسون، تیاگو آلکانتارا، جوئل ماتیپ و ویرجیل فن دایک به 30 سالگی رسیده اند. صلاح نیز همینطور است، اگرچه قرارداد سه ساله جدید او که در ماه جولای امضا شد، نشان می دهد که لیورپول در حال حاضر نگرانی کمی در مورد دوام او دارد.

خروج فیرمینو، هر زمان که فرا رسد، بیش از هر چیز دیگری به کلوپ آسیب می رساند. این بازیکن اوست، مردی که باعث شده ریتم تیمش به خوبی بزند و باعث شادی هوادارانش شود. آنها در سرودشان می خوانند: “بهترین در جهان”. وقتی شروع می شود، واقعاً چیزی است.

روبرتو فیرمینیو و سیمیکاس

کلوپ امیدوار است که از هم اکنون تا ماه می چند بار دیگر این سرود پخش شود تا حمایت تماشاگران از تیم خود را شاهد باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 2 =

دکمه بازگشت به بالا