اخبارخارجی

آریون ابراهیموویچ؛زلاتان جدید دنیای فوتبال

آریون ابراهیموویچ؛زلاتان جدید دنیای فوتبال؛این هافبک تهاجمی 16 ساله به عنوان یکی از درخشان ترین استعدادهای فوتبال آلمان در نظر گرفته می شود و چشم به اولین بازی در تیم اصلی بایرن و آلمان دارد.

بایرن مونیخ از طریق رشد بازیکنان از سنین پایین و خرید نوجوانانی که در آستانه آماده شدن برای بازی در تیم اصلی هستند سرمایه گذاری زیادی را انجام داده است، بایرن مونیخ در سال‌های اخیر در زمینه دادن شانس به جوانان در سطح اول دنیای فوتبال در سطح بالایی بی نظیر بوده است.

بازیکنانی مانند جمال موسیالا، ماتیاس تل و پل وانر همگی رکوردهای باشگاهی را به عنوان جوان ترین بازیکن یا گلزن تاریخ درخشان بایرن در سه فصل گذشته شکسته اند و آنها آخرین نوجوانانی نخواهند بود که روی تیم اصلی تاثیرگذار باشند.

یکی از این نام‌ها که باید به آن توجه زیادی کرد، آریون ابراهیموویچ است، که چند سالی است فوتبال جوانان آلمان را معطوف خود کرده است و اکنون از وی به عنوان نفر بعدی برای بازی برای تیم بزرگسالان بایرن صحبت می‌شود.

اما او کیست و چه چیزی این نوجوان 16 ساله را بسیار خاص می کند؟با اهل ورزش همرا  باشید تا به ویژگی های این بازیکن بپردازیم.

جایی که همه چیز شروع شد

قبل از اینکه به نحوه شروع فوتبال ابراهیموویچ بپردازیم، بیایید ابتدا به نسبت او با زلاتان بپردازیم.نه، او با زلاتان ابراهیموویچ ارتباطی ندارد. فهمیده شد؟ درست است، پس بیایید به ادامه بررسی وی بپردازیم.

آریون ابراهیموویچ؛زلاتان جدید دنیای فوتبال

آریون در نورنبورگ از پدر و مادری کوزوویی به دنیا آمد و قبل از پیوستن به بایرن در سن 12 سالگی در سال 2018 مدتی را در آکادمی های گروتر فورث و نورنبرگ گذراند.

ابراهیموویچ که آشکارا سطحی بالاتر از اکثر بازیکنان هم سن خودش داشت، به زودی در برابر بازیکنانی که دو یا سه سال از او بزرگتر بودند مورد آزمایش قرار گرفت – موضوعی که برای اولین بار در زیر 19 سال او به عنوان یک نوجوان 15 ساله در سال 2018 در این کشور بازی کرد.در آگوست سال 2021.

او به کمتر از سه بازی در آن سطح نیاز داشت تا اولین گل خود را در 25 بازی که در فصل 2021-22 برای زیر 19 سال انجام داد، به 7 گل برسد، در حالی که 14 پاس گل نیز داد.

شکست بزرگ

اگر چه در میان هواداران بایرن مونیخ و کسانی که طرفداران تیم های رده سنی آلمان را دنبال می کنند،وی مشهور است، اما در ژانویه 2022 زمانی که او به همراه همکارش پل وانر 16 ساله از یک کمپ تمرینی بین المللی در اسپانیا برای پیوستن به تیم اصلی بایرن بازگردانده شدند، بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

شاگردان جولیان ناگلزمن از تعطیلات زمستانی خود با تیمی بازگشتند که به دلیل آزمایشات مثبت کووید-19 توسط بازیکنانی که مجبور به قرنطینه شده بودند در مضیقه بازیکن قرار گرفتند و بنابراین نیاز به تقویت داشتند.

آریون ابراهیموویچ؛زلاتان جدید دنیای فوتبال

ابراهیموویچ پیش از این در تمرینات پیش فصل با تیم بزرگسالان توجه سرمربی تیم اصلی را به خود جلب کرده بود و در مقابل بوروسیا مونشن گلادباخ روی نیمکت قرار گرفته بود.

بر خلاف وانر که به جوانترین بازیکن تاریخ بایرن تبدیل شد، ابراهیموویچ هیچ زمان بازی را انجام نداد، اما حضور او در ترکیب روز مسابقه باعث شد تا متوجه شود که چقدر او در آلیانز آرنا مورد توجه قرار می گیرد.

ابراهیموویچ همچنان منتظر فرصتی دیگر است تا خودش را به برنامه های ناگلزمن تحمبل کند، اما فعلاً تمام تلاشش را می کند تا ثابت کند که آماده است.

تا اینجای فصل، او در 10 بازی برای تیم زیر 19 سال بایرن 9 گل به ثمر رسانده و 4 پاس گل داده است.او همچنین اولین بازی خود را برای ذخیره‌های بایرن که در دسته چهارم فوتبال آلمان بازی می‌کنند و همچنین زیر ۱۸ سال آلمان که در اولین بازی خود مقابل جمهوری چک برای آن‌ها گلزنی کرد، انجام داده است.

بزرگترین نقاط قوت

ابراهیموویچ به طور تصوری یک هافبک تهاجمی است، اگرچه او به عنوان یک وینگر سرعتی و باریک که وظیفه انجام دویدن های مورب به محوطه جریمه را دارد، شناخته شده است.

قدرت اصلی او در کنترل توپ است و توانایی دریبل او به ویژه چشم نواز است.

رکورد گلزنی چشمگیر او همچنین نشان دهنده توانایی عالی او در شوتزنی است، با دویدن دیرهنگام او به محوطه جریمه او را تبدیل به کابوسی برای مدافعان می کند.

آریون ابراهیموویچ؛زلاتان جدید دنیای فوتبال

هولگر سیتز، مدیر آکادمی بایرن، هنگام صحبت در مورد ابراهیموویچ می گوید: «او یک فوتبالیست غریزی است. او توانایی فنی بسیار خوبی دارد و درک بسیار خوبی از بازی دارد.

“وقتی بازی می کند، اغلب فقط به یک لمس توپ برای ادامه بازی نیاز دارد. در رابطه با این، او سرعت فوق العاده ای در فکر و عمل دارد.او پویایی زیادی را در دوئل‌های خود به ارمغان می‌آورد و هنگام شوت‌زنی عالی است.»

گذشته از پیشرفت‌های فیزیکی آشکاری که اکثر فوتبالیست‌های جوان هنگام صعود به بازی بزرگسالان به آن نیاز دارند، ابراهیموویچ از نظر هجومی به عنوان یک شماره 10 کاملاً کامل است.

مواردی وجود دارد که باید در مورد اقدامات دفاعی خود به آنها اشاره کرد، با اشاره سیتز، “هنوز جا برای بهبود از نظر ردیابی او در زمانی که حریفان در حال انجام حمله هستند، وجود دارد.”

 لئون گورتزکای بعدی؟

ابراهیموویچ بارها با گورتزکا و همچنین توماس مولر مقایسه شده است، اگرچه بسیاری از این شباهت ها بر اساس موقعیت پست وی است تا سبک بازی کلی.

گورتزکا

ابراهیموویچ با تنها 176 سانتی‌متر کوتاه‌تر از هر یک از بازیکن های تیم‌ اصلی بایرن است و از مرکز ثقل پایین‌تر به خوبی استفاده می‌کند، شاید بیشتر شبیه به روشی که فیل فودن یا وین رونی جوان از بدن خود برای مانور استفاده می‌کنند.

بعضی ها نیز به وی لقب «زلاتان جدید» نیز داده اند، حتی اگر آنها بازیکنان کاملاً متفاوتی باشند. با این حال، آریون، اسطوره سوئدی  را به عنوان یکی از الگوهای فوتبال خود معرفی می کند.

بعدش چی پیش میاد؟

اگرچه ابراهیموویچ تا اواسط دسامبر 17 ساله نخواهد شد، اما بلندپرواز است و مایل است در اولین فرصت کار خود را در تیم بزرگسالان آغاز کند.

آریون ابراهیموویچ؛زلاتان جدید دنیای فوتبال

وی به سختی می تواند جای ثابتی را در تیم ناگلزمن به دست آورد، به همین دلیل است که بایرن اخیراً استراتژی خود را تغییر داده است و شروع به قرض دادن بیشتر بازیکنان جوان خود برای بازی فوتبال در تیم های درجه یک در لیگ های دیگر کرده است، نه اینکه فقط در سطح رده سنی و در رده چهارم پیشرفت کنند.

در روزهای اخیر گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه ابراهیموویچ در صورتی که به زودی شانس حضور در تیم اصلی را پیدا نکند، مایل است برای همیشه از بایرن جدا شود و گفته می شود ردبول سالزبورگ مشتاق به خدمت گرفتن او است، اما فعلا بایرن نمی خواهد یکی از جواهرات آکادمی خود را به راحتی از دست بدهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا