اخبارخارجی

زیباترین لباسهای تاریخ لالیگا

زیباترین لباسهای تاریخ لالیگا؛ اهل ورزش نگاهی به 20 لباس برتر برای زینت بخشیدن به لالیگا اسپانیا دارد.

همانند لالیگا، نبرد برای بهترین لباس‌های اسپانیایی نیز تحت سلطه بارسلونا و رئال مادرید است.

نام مستعار بلوگرانا و لوس بلانکوس باشگاه ها نشان می دهد که رنگ خانه مربوطه آنها چقدر نمادین است و چند لباس کلاسیک خارج از خانه در طول سال ها نیز در این بین به آنها کمک کرده است.

اما بجز دو تیم بزرگ اسپانیا، لالیگا همیشه مملو از لباس‌های هیجان‌انگیز  و زیبا بوده است.

بنفش وایادولید، ارسی قرمز رئال وایکانو و راه راه های قرمز و سفید مشهور جهانی اتلتیکو مادرید نیز در این بین وجود دارد.

با توجه به این میراث، در اینجا به معرفی 20 لباس برتر لالیگا میپردازیم.

مطلب مشابه:زیباترین لباس های تاریخ سری آ

20 _لباس خانه مالاگا 11-2010

زیباترین لباسهای تاریخ لالیگا

پیراهن خانگی مالاگا در فصل 11-2010 چیزی شبیه گوهر فراموش شده است. در آن زمان، باشگاه جنوب اسپانیا با Li-Ning – یک حامی مالی چینی که امروزه بیشتر با بسکتبال مرتبط است – کار می کرد و خطوط آبی به یک اثر گرادیان تبدیل شدند و با رسیدن به یقه محو می شدند. این پیراهن زمانی که عرضه شد مورد تحسین قرار نگرفت، اما زیبایی شناسی آینده نگر آن یک دهه بعد ظاهراً نامناسب به نظر نمی رسید.

19_  لباس خارج از خانه اسپانیول04-2003

زیباترین لباسهای تاریخ لالیگا

در فصل 04-2003، اسپانیول با پیراهن راه راه آبی و سفید خانگی خود بسیار مطمئن بازی می کرد. اما کیت خارج از خانه آنها، داستان متفاوتی داشت. این لباس در دو رنگ قرمز، با یک خط تقسیم منحنی که شروع به تغییر گرادیان به مشکی در پایین پیراهن می کند، وارد شد. این لباس ماجراجویانه ترین لباسی بود که باشگاه مستقر در بارسلونا تا به حال امتحان کرده بود و هنوز هم هست.

18_  لباس خارج از خانه کادیز2021-22

زیباترین لباسهای تاریخ لالیگا

کیت‌های آبی کادیز اغلب دارای گرافیک‌های غیرعادی هستند – از جمله ارسی‌ها، شیب‌ها و تخته‌های شطرنجی – اما تلاش 2021/22 بهترین انتخاب بود. سایه های مختلف آبی و فیروزه ای برای ایجاد یک الگوی قلم موی انتزاعی در جلوی پیراهن تولید شده توسط ماکرون استفاده شد که به باشگاه کمک کرد تا جایگاه خود را در لالیگا متمایز کند.

17_ لباس خانه رایو وایکانو 2013-14

زیباترین لباسهای تاریخ لالیگا

اکثر لباس‌های رایو وایکانو در لالیگا به دلیل نوار قرمز مورب -به خاطر ادای احترام به ریور پلاته – واجد شرایط حضور در این لیست هستند، اما فصل 14-2013 یکی از بهترین‌ها بود. کل طرح الهام گرفته شده از یکپارچه سازی با سیستم عامل بود و ارسی با یقه قرمز قدیمی و سرآستین تکمیل شده بود. به پایان رساندن کل کار، یک گرافیک رعد و برق بود که به ارسی اضافه شد، یک موتیف معمولی برای باشگاه.

16_ لباس خارج از خانه مایورکا20-2019

زیباترین لباسهای تاریخ لالیگا

در آخرین فصل مایورکا که با آمبرو کار می کرد، سازنده انگلیسی مسیر ساده ای را در پیش گرفت. پیراهن خارج از خانه باشگاه، طبق روال سنتی، پایه سفید داشت و یک طرح خاکستری گرافیکی به آستین ها اضافه شد. این انقلابی نبود، اما نیازی هم نداشت، و طراحی مناسبی بود زیرا مایورکا بازگشت خود را به لالیگا پس از لوله کشی عمق سگوندا دیویژن B دو سال قبل جشن گرفت.

15_لباس خانه ساراگوسا 1999-00

زیباترین لباسهای تاریخ لالیگا

رئال ساراگوسا در بیشتر عمر خود لباسی کاملا سفید پوشیده است که شباهت خاصی به لباس رئال مادرید دارد. با این حال، در حدود اوایل هزاره، آنها کارهای غیرقابل تصوری را انجام دادند و نوارهای آبی افقی را اضافه کردند. متأسفانه این طراحی تنها دو فصل قبل از از سرگیری نظم عادی ادامه داشت، اما به متمایز کردن باشگاه از برخی از رقبای معتبرتر کمک کرد.

14_لباس خانه سلتا ویگو 02-2001

زیباترین لباسهای تاریخ لالیگا

یکی از ابداعات فراموش شده در اوایل دهه 2000، تک خط خطی خارج از مرکز روی لباس های فوتبال بود. شاید بیشتر با پیروزی 5-1 انگلیس برابر آلمان همراه باشد، اما سلتاویگو این هنر را به کمال رساند. کیت آنها یک پایه آبی روشن را با یک نوار سفید تک ترکیب می کرد، در حالی که رنگ آبی لطیف نیز از جلوی پیراهن می گذشت.

13_لباس خانه والنسیا 00-1999

زیباترین لباسهای تاریخ لالیگا

در حالی که لباس‌های تمام سفید والنسیا بلافاصله قابل تشخیص هستند، رنگ‌های ثانویه باشگاه به آن‌ها کمک می‌کند که برجسته شوند. در آغاز هزاره، رنگ سفید با تریم مشکی و نارنجی – برگرفته از تاج باشگاه – تکمیل شد که به ارتقای کل طرح کمک کرد. کیت مورد بحث توسط Luanvi، تولید کننده تقریباً کاملاً فراموش شده منطقه تولید شده است.

12_لباس خارج از خانه بارسلونا04-2003

زیباترین لباسهای تاریخ لالیگا

پیراهن خارج از خانه بارسلونا در فصل 04-2003 احتمالاً بیشتر به خاطر گلی که رونالدینیو یک سال بعد به چلسی به ثمر رساند شناخته می شود، در آن زمان این پیراهن سوم باشگاه بود. این گل افسانه ای تنها به جذابیت پیراهن می افزاید، با پایه خاکستری و نوارهای افقی بسیار نازک قرمز و آبی.

11_لباس خانه رئال مادرید 1988-89

زیباترین لباسهای تاریخ لالیگا

رنگ‌های ارغوانی رئال مادرید در خارج از خانه به تاریخ باشگاه بازمی‌گردد و رنگی که قبلاً به طور مرتب در لباس‌های خانگی آن دیده می‌شد. در اواخر دهه 80 – زمانی که شرکت هومل مشغول تولید کیت ها برای رئال بود – رئال موفق شد رنگ بنفش را کاملاً ترکیب کند. در شورون های آستین Hummel و همچنین یقه V و ارسی روی تاج چوب استفاده شد. گویی این کافی نبود، حمایت مالی نمادین پارمالات به طراحی کمک کرد.

10_لباس خارج از خانه وایادولید20-2019

زیباترین لباسهای تاریخ لالیگا

مانند سایر باشگاه‌ها که رنگ بنفش را به عنوان رنگ سنتی انتخاب کرده‌اند، وایادولید همیشه موفق می‌شود متمایز شود. این رنگ از دهه 1920 مورد استفاده قرار گرفته است و به نوعی در لباس های خانه و خارج از خانه باشگاه به وضوح دیده می شود. در فصل 2019-20، آنها احتمالاً فرم را کامل کردند. بنفش کمی تیره‌تر از حد معمول ساخته شده بود و با نوارهای قرمز و تریم سفید برجسته‌تر شده بود تا به کل چیز پایانی سلطنتی بدهد.

9_لباس خانه آلاوس 2021-22

زیباترین لباسهای تاریخ لالیگا

آلاوس راه راه های سنتی خود را برای فصل 2021-22 جایگزین کرد و طرحی نصفه و نیمه با الهام از پیراهن های سال های اولیه آن انتخاب کرد. لباسی که به مناسبت صدمین سالگرد باشگاه عرضه شد، برای حفظ آلاوس در لالیگا کافی نبود، زیرا رتبه بیستم آنهادر پایان فصل باعث سقوط آنها به دسته پایین تر شد.

8_لباس خارج از خانه رئال مادرید17-2016

زیباترین لباسهای تاریخ لالیگا

رنگ دوم سنتی بنفش رئال مادرید در فصل 17-2016 در کانون توجه قرار گرفت. کل پیراهن که به عنوان اشاره به نوار مورب روی نشان باشگاه طراحی شده بود، بنفش رنگ بود و با جزئیات سفید به پایان رسید – از جمله نشان معکوس. باشگاه تقریباً در تمام تورنمنت‌های آن سال پیروز شد، بنابراین واضح است که بنفش برای آنها خوش یمن بود.

7_لباس خانه سویا 1993-94

زیباترین لباسهای تاریخ لالیگا

سویا در سال 1993 رویکرد جدیدی را به رنگ‌های قرمز و سفید سنتی خود در پیش گرفت. این پیراهن عمدتاً سفید بود – همانطور که همیشه هست – اما در قسمت بالایی یک رنگ قرمز به صورت اسپری به آن داده شد. پیراهن خارج از خانه که این طرح را معکوس کرده بود نیز بسیار خاص بود.

6_لباس خانه رئال بتیس 20-2019

زیباترین لباسهای تاریخ لالیگا

لباس 2020-2019 رئال بتیس رویکرد متفاوتی نسبت به خطوط سبز و سفید امضای باشگاه داشت. خود نوارها کوچکتر شده بودند، رنگ سبز کمی تیره تر بود و یک یقه نیز اضافه شد. اثر کلی یک کیت ساده و موثر بود که خاطرات لباس‌های کلاسیک را از تاریخ باشگاه به یادگار می‌آورد.

5_لباس خانه اتلتیکو مادرید 96-1995

زیباترین لباسهای تاریخ لالیگا

فصل 96-1995 برای اتلتیکو مادرید بسیار مهم بود، زیرا این باشگاه  لالیگا و کوپا دل ری را با هم برد. این قهرمانی های دوگانه بود که کمک کرد کیت آن فصل به عنوان یک لباس کلاسیک تثبیت شود، اگرچه طراحی آن نیز کمک کرد. جزئیات کلیدی نوارهای سنجاقی – اضافه شده در کنار راه راه های ضخیم قرمز سنتی – و همچنین الگوی آبی دور یقه و چاپ در امتداد هر آستین بود. فقط حمایت کننده مالی ماربلا را نادیده بگیرید.

4_لباس خانه بارسلونا 00-1999

زیباترین لباسهای تاریخ لالیگا

فصل 00-1999 صدمین سال حضور بارسلونا را رقم زد و به آنها اجازه داد تا با طراحی جشن ریسک کنند. راه راه های سنتی بلوگرانا از بین رفتند و به جای آنها رنگ های قرمز و آبی به طرحی نیمه و نیمه تبدیل شدند. ویژگی برجسته کل چیز، تاج مرکزی باشگاه بود که در سال های 1899 و 1999 احاطه شده بود و بالای یک نایک سووش طلایی قرار داشت.

3_لباس خارج از خانه رایو وایکانو16-2015

زیباترین لباسهای تاریخ لالیگا

رایو وایکانو با استفاده از کیت خارج از خانه فصل 2015-2016 خود از مهره امضای خود برای بیان یک نکته سیاسی استفاده کرد. پایه تمام مشکی با نوار رنگین کمانی مورب و جزئیات رنگین کمانی دور آستین تزئین شده بود. رایو وایکانو علاوه بر حمایت از LGBT + pride، هر رنگی را به مبتلایان به سرطان، افراد دارای معلولیت، کسانی که هرگز کمک خود را از دست نمی دهند، فعالان محیط زیست، افرادی که با کودک آزاری مبارزه می کنند و افرادی که با خشونت علیه زنان مبارزه می کنند اختصاص داده است.

2_لباس خارج از خانه بارسلونا1991-92

زیباترین لباسهای تاریخ لالیگا

فصل 1991-92 آخرین فصل بارسلونا با برچسب بومی میبا بود. آخرین بازی تاریخ که در آن باشگاه کاتالانی پیراهن میبا را پوشید، فینال لیگ قهرمانان اروپا بود، زیرا آنها سمپدوریا را شکست دادند تا برای اولین بار جام قهرمانی اروپا را به دست آورند. در آن بازی، آنها پیراهن نارنجی روشن خود را با یقه آبی و نوارهای مورب قرمز و آبی پوشیدند. مناسبت – و همچنین طراحی – به کلاسیک شدن آن کمک کرد.

1_لباس خانه رئال مادرید 1994-95

زیباترین لباسهای تاریخ لالیگا

یکی از معروف ترین لباس های رئال مادرید در تمام دوران در اواسط دهه 1990 پوشیده شد. این لباس توسط Kelme تولید شد، این پیراهن پایه سفید معروف خود را با نت‌های آبی تیره‌تر، از جمله یک الگوی چاپ پنجه در امتداد هر آستین ترکیب کرد. این موتیف که از لوگوی Kelme گرفته شده است، در کنار یک گرافیک تکراری از نشان رئال مادرید و یک لوگو به سبک امضا در زیر یقه استفاده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − سه =

دکمه بازگشت به بالا