اخبارخارجی

زیباترین لباس های تاریخ سری آ

زیباترین لباس های تاریخ سری آ؛ سری آ به درستی به عنوان یکی از خوش پوش ترین لیگ های جهان شناخته می شود. رنگ‌هایی که به ندرت دیده می‌شوند – ویولا و صورتی پالرمو و بنفش فیورنتینا را در نظر بگیرید همینطور تیم‌های فاتح ایتالیایی بزرگ دهه ۸۰. برای بسیاری، دوران طلایی فوتبال ایتالیا تقریباً دقیقاً 30 سال پیش با راه اندازی شبکه 4 فوتبال ایتالیا مصادف شد و نسل جدیدی را به دنیای سری آ معرفی کرد.

برای جشن گرفتن تاریخ شیک سری آ، در اینجا به معرفی 20 تا از بهترین لباسهایی که تا به حال در لیگ ایتالیا دیده شده است را با اهل ورزش مشاهده میکنیم.

20_لباس یوونتوس در فصل 2005_2006

زیباترین لباس های تاریخ سری آ

راه راه ها نازک تر هستند، تعداد آنها بیشتر است، دل پیرو و ترزگه با آنها برخورد می کنند، یووه دوباره قهرمان لیگ شده است. با این حال، در اواسط تابستان، رسوایی کالچوپولی کشف شد و یوونتوس از عنوان خود محروم شد و به سری B فرستاده شد. در تمام این سالها – و بعدها رسوایی – کلاسیک باقی می ماند.

19_لباس بولونیا 2015_2016

زیباترین لباس های تاریخ سری آ

بولونیا ممکن است یکی از تیمهای بزرگ تاریخی سری آ نباشد، اما لباس خانگی آنها برای فصل 16-2015 همچنان پابرجاست. خطوط آبی تیره و قرمز تیره با امضای باشگاه باقی مانده است و ضخیم تر از همیشه است، در حالی که جزئیات برجسته یقه سفید کامل با تزئینات ظریف آبی و قرمز است.

18_لباس سمپدوریا 2003_2004

زیباترین لباس های تاریخ سری آ

نوار میانی سمپدوریا – ترکیبی از سفید، قرمز و مشکی – از ابتدایی ترین روزهای باشگاه یکی از اجزای اصلی لباس های باشگاه بوده است. این یک لباس کلاسیک از فوتبال ایتالیا است و تقریباً به همه لباس‌های باشگاه نسبت به طراحی رقبا کمک کرده است. کیت 2003-04، ساخته شده توسط ASICS، ترکیبی از نوار و تاج Baciccia با یقه هوشمند است.

17_لباس دوم آث میلان 2006_2007

زیباترین لباس های تاریخ سری آ

چیزی در مورد لباس خارج از خانه آث میلان در فصل 07-2006 وجود دارد که بلافاصله آن را به اواسط سال می رساند. الگوی آدیداس در آن زمان محبوب بود، اما ترکیب رنگ به یکی از بهترین ها کمک می کند. این کیت بیشتر با قهرمانی آنها در لیگ قهرمانان مرتبط است، با رنگ پایه سفید با جزئیات قرمز و مشکی.

16_لباس فیورنتینا 1983_1984

زیباترین لباس های تاریخ سری آ

لباسهای جذاب کمی به اندازه رنگ های خانگی فیورنتینا در فوتبال وجود دارد که در سال 1928 راه اندازی شد و منشا نام مستعار این باشگاه La Viola است. در اواسط دهه 1980، فیورنتینا رنگ بنفش را با قرمز و سفید ترکیب کرد – رنگ های اصلی آن – به ویژه از طریق تاج بزرگ در مرکز پیراهن، که نشانگر آن زمان باشگاه، ترکیبی از حرف “F” و امضای آن بود.

15_لباس آ اس رم 1992_1993

زیباترین لباس های تاریخ سری آ

آ اس رم با این پیراهن اوایل دهه 90 آن را کلاسیک نگه داشت. “قرمز کارمین” کلاسیک آنها، جزئیات نارنجی و مهمتر از همه، لوگوی اسپانسر بزرگ پاستا. ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارد که آن را متمایز می‌کند، اما با تاج رومی که در آن روزها استفاده می‌شد، که صرفاً یک سر گرگ دوزی شده بود، شروع شد.

14_لباس کاتانیا 2008_2009

زیباترین لباس های تاریخ سری آ

امروزه، آنها بازیهای خود را در سری D انجام می دهند، اما روزی روزگاری کاتانیا و خطوط آبی روشن و قرمز آنها در سری آ حضور داشتند. در فصل 09-2008، آنها این لباس را برای لباس خارج از خانه خود استفاده کردند، زیرا دو رنگ کلاسیک به یک نوار مورب تبدیل شدند که روی پیراهن سفید می چرخید.

13_لباس دوم یوونتوس 2015_2016

زیباترین لباس های تاریخ سری آ

به لطف دریک، پیراهن خارج از خانه 2015-2016 یوونتوس توانست معنایی بسیار دور از فوتبال پیدا کند. طرح صورتی به یک کلاسیک فوری تبدیل شد و از شکاف بین مد و فوتبال عبور کرد. راز موفقیت آن آشکارا پایه صورتی روشن بود که با جزئیات مشکی و یک نوار سفید و قرمز روی لوگوی اسپانسر قرار داشت.

12_لباس دوم آتالانتا 2021_2022

زیباترین لباس های تاریخ سری آ

آتالانتا بیشتر به خاطر خطوط مشکی و آبی خود (آلا اینترمیلان) شناخته شده است و توانسته آنها را در پیراهن خارج از خانه فصل 2021-22 بگنجاند. ویژگی برجسته این پیراهن نازک بودن نوارهای آن است که پیراهن سفید را با نوارهای مشکی و آبی متناوب می کند. باشگاه همچنین لوگوی خود را با نشان تاریخی “آتالانتا رانینگ” طلایی جایگزین کرد.

11_لباس لاتزیو 1991_1992

 

زیباترین لباس های تاریخ سری آ

اوایل دهه 90 دوران طلایی لباس‌های فوتبال ایتالیا بود و پیراهن خانگی لاتزیو در ابتدای دهه یکی از بهترین‌ها بود. به رنگ آبی روشن معمول باشگاه، یک الگوی لطیف در سرتاسر آن داده شد که با برخی از طرح‌های دیگر آمبرو در آن دوره همخوانی داشت – شاید مهم‌ترین آن پیراهن‌ تیم های انگلیس در همان زمان بود.

10_لباس اینتر میلان1992_1993

زیباترین لباس های تاریخ سری آ

لباس‌های اوایل دهه 90 اینترمیلان مدی را به خود اختصاص داده است که متأسفانه مبتنی بر اطلاعات نادرست است. اسپانسر باشگاه در آن روزها فیوروچی بود، اما این برند ایتالیایی مانند برندهای محبوب اندی وارهول و مدونا نبود، بلکه یک شرکت گوشت و لبنیات بود. با این حال، این از کیت ها دور نمی شود. از جمله این یکی که رنگ آبی روشن تر را با جزئیات متضاد طلایی ترکیب می کند.

9_لباس پالرمو 2006_2007

زیباترین لباس های تاریخ سری آ

در سال 1905، یکی از بنیانگذاران پالرمو پیشنهاد کرد که صورتی و مشکی بپوشند، زیرا آنها “رنگ های غمگین و شیرین” هستند. یک قرن بعد، ترکیب رنگ به یکی از ویژگی های بارز فوتبال ایتالیا تبدیل شد. لباس 2006-2007 طراحی شده توسط لوتو عمدتاً به رنگ صورتی روشن بود، در حالی که خطوط مشکی همگی به سمت تاج عقاب طلایی باشگاه بودند.

8_ لباس دوم آ اس رم 2020_2021

زیباترین لباس های تاریخ سری آ

لباس خارج از خانه رم برای فصل 2020-21 دوباره آن را ساده نگه داشت و رنگ های جالوروسی به عنوان جزئیات روی پیراهن “عاج کم رنگ” ظاهر شد. کل ترکیب نشان می‌دهد که یک کیت خوب نباید پر زرق و برق باشد، و به نشان لوپتو اجازه می‌دهد – این بار مشکی با چشم‌های قرمز – تمرکز را به خود جلب کند.

7_ لباس دوم ناپولی 1992_1993

زیباترین لباس های تاریخ سری آ

مانند بسیاری از کیت های خارج از خانه این زمان، ناپولی با گرافیکی کاملاً عظیم پوشانده شده بود. قسمت بالایی پیراهن سفید میزبان چیزی است که به نظر می رسد خرده های شیشه به سمت تاج باشگاه است. حتی رنگ و فونت لوگوی اسپانسر – برای تولید کننده ماکارونی Voiello – به طراحی کلی می افزاید.

6_لباس دوم ونتزیا 2021_2022

زیباترین لباس های تاریخ سری آ

کیتی که همه چیز را شروع کرد. سفر ونزیا برای تبدیل شدن به “باحال ترین باشگاه جهان” زمانی آغاز شد که مردم متوجه لباس های 2021-2022 آن شدند. لباس خارج از خانه باشگاه در آن فصل یک پیراهن کرم رنگی را دید که با طرح مثلث پوشانده شده بود. تکمیل این الگو یک پایان شیب دار بود که شامل رنگ های نارنجی و سبز کلوپ بود.

5_لباس فیورنتینا 1993_1994

زیباترین لباس های تاریخ سری آ

فیورنتینا در طول زندگی خود حامیان نمادینی داشته است – که می توانند باتیستوتا را با افتخار پیراهن برند نینتندو خود را فراموش کنند – اما 7UP می تواند بهترین باشد. این نوشابه در اوایل دهه 90 پیراهن‌های لا ویولا را تزیین می‌کرد، از جمله این سبک کراواتی رنگ سنتی خود را به خود گرفت. طراحی با گرافیک ظریف Fleur de Lis و تریم سفید دور آستین و یقه به پایان رسید.

4_لباس دوم یوونتوس 1995_1996

Fleur de Lis

یوونتوس همیشه  به خاطر خطوط سیاه و سفیدش شناخته می شود. اما مسلما بهترین کیت آن‌ها با طرحی شگفت‌آور آبی و زرد وارد بازار شد. در حالی که این لباس دارای رنگ‌های سنتی یوونتوس در خارج از خانه بودند – و از آن زمان دوباره مورد استفاده قرار گرفته‌اند – این پیراهن به دلیل ستاره بزرگی که هر شانه را تزئین می‌کرد، تبدیل به یک لباس کلاسیک شد. حرکتی جسورانه که با قهرمانی در لیگ قهرمانان در آن فصل حمایت شد.

3_لباس پارما 1999_2000

Fleur de Lis

زیاده روی پارما در اوایل هزاره تبدیل به یک افسانه شده است و کیت های نمادین آنها بخش مهمی از آن است. شاید بهترین آن پیراهن قهرمان فصل 1999-00 بود که با خطوط آبی و زرد پوشیده شده بود و توسط نسل طلایی از جمله هرنان کرسپو، فابیو کاناوارو و لیلیان تورام پوشیده شده بود.

2_لباس دوم اینتر میلان 1995_19996

زیابترین لیاس هاس سری آ

از آنجایی که باشگاه‌ها دائماً سعی می‌کنند طرح های جدید را در پیراهن‌های خارج از خانه خود دوباره اختراع کنند، نشان شکسته‌شده هرگز تکرار نشد. این برداشت منحصر به فرد از تاج، ویژگی برجسته کلاسیک اینتر در اواسط دهه 90 است، جایی که با راه راه هایی که به نظر می رسید با دست رنگ شده بودند و البته با آن حمایت مالی بسیار دوست داشتنی پیرلی ترکیب شد.

1_لباس آث میلان 1988_1989

زیباترین لباس های تاریخ سری آ

در مورد لباس 1988-1989 میلان چیز زیادی نمی توان گفت. این یک لباس کلاسیک تمام دوران است که توسط یک تیم بزرگ تمام دوران پوشیده شده است، زیرا آنها بر اروپا تسلط داشتند (بجز سری A). برای بسیاری از مردم، این پیراهن آث میلان، پیراهن اصلی سری آ است و تقریباً به همان اندازه که می شود، خوب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − هفت =

دکمه بازگشت به بالا