اخبارخارجی

صدرنشینی پورتو با درخشش طارمی

به گزارش اهل ورزش اتلتیکو مادرید با شکست 2-1 مقابل پورتو به کلی از اروپا حذف شد، این برد باعث صدرنشینی پورتو در گروه B شد و این تیم به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.

گل های نیمه اول مهدی طارمی و استفان اوستاکیو در یک مسابقه سرگرم کننده در ورزشگاه دو دراگائو، هر سه امتیاز را برای میزبان به ارمغان آورد، گل به خودی ایوان مارکانو در وقت های تلف شده نیمه دوم، تسلی ناچیزی برای اتلتیکو بود.

پورتو و کلوب بروژ پیش از بازی‌های روز سه‌شنبه، جایگاه خود را در مرحله یک هشتم نهایی تثبیت کرده بودند، اما پیروزی تیم پرتغالی، همراه با تساوی بدون گل بین بروژ و بایر لورکوزن، باعث می‌شود که پورتو به عنوان تیم صدر نشین گروه به مرحله حذفی صعود کند.

صدرنشینی پورتو با درخشش طارمی

در همین حال، اتلتیکو باید در این دیدار پیروز می شد تا بتواند حداقل یک جایگاه در لیگ اروپا را پس از کریسمس حفظ کند، اما سومین شکست آنها در مرحله گروهی، تیم دیگو سیمئونه را محکوم کرد تا در رده آخر جدول قرار بگیرند.

به سختی می‌توانست شب بدتری را برای میهمان تصور کرد زیرا پورتو تنها پس از 5 دقیقه از بن بست خارج شد و طارمی پنجمین گل فصل خود در لیگ قهرمانان اروپا و دوازدهمین گل خود در لیگ قهرمانان اروپا را پس از دریافت پاس اوانیلسون در مقابل او به ثمر رساند.

اوستاکیو سپس در اواسط نیمه اول با زدن گل 1000 میزبان در ورزشگاه دو دراگائو برتری پورتو را دوبرابر کرد.

اوضاع می‌توانست برای اتلتیکو بدتر از این هم  باشد، زیرا یان اوبلاک چندین سیو را انجام داد تا اختلاف را پایین نگه دارد.

دروازه بان اسلوونیایی در نیمه اول گالنو و اوتاویو را در به ثمر رساندن گل ناکام گذاشت تا تیمش در نیمه اول امیدوار باقی بماند.

صدرنشینی پورتو با درخشش طارمی

نشانه‌هایی از حیات از سوی اتلتیکو در نیمه دوم دیده می‌شد، قبل از اینکه آنها در وقت‌های تلف شده یکی از گلها را جبران کنند، به ویژه زمانی که آنتوان گریزمان یک گل را به ثمر رساند که به‌خاطر خطا از سوی داور بازی رد شد.

آنخل کورئا، گریزمان و یانیک کاراسکو همگی تهدید به بازگشت داشتند، اما وقتی گل آنها در نهایت به ثمر رسید – از ضربه سر مارکانو در کرنر اتلتیکو – زمان خیلی دیر بود و وقتی باقی نمانده بود.

به استثنای گل مردود آنها، آنها هم نمی‌توانستند شکایتی داشته باشند، زیرا پورتو در نیمه دوم به همان اندازه خطرناک بود و باعث شد اتلتیکو بدون هیچ فوتبال اروپایی در ادامه فصل به مصاف رقبای خود برود.

صدرنشینی پورتو با درخشش طارمی-حذف آتلتیکو مادرید

در همین حال، لورکوزن با تساوی برابر بروژ بالاتر از اتلتیکو به مقام سوم گروه در روز پایانی رسید و راهی مرحله حذفی لیگ اروپا خواهد شد و بروژ با یک امتیاز کمتر از پورتو در رده دوم قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 4 =

دکمه بازگشت به بالا