اخبارداخلی

طبق این الگوریتم یک گل در قطر دریافت می‌کنیم

نگاهی به عملکرد دفاعی تیم ملی در ادوار جام جهانی

عملکرد دفاعی تیم ملی در ادوار جام جهانیتیم ملی فوتبال ایران طی دو دوره اخیر جام جهانی میزان گل بسیار کمتری نسبت به میانگین کل، دریافت کرده است.

تیم ملی فوتبال ایران در حالی پای به رقابت های جام جهانی 2022 می گذارد که طی 5 حضور قبلی خود تنها دو بار موفق به کسب برد شده است. این تیم سه بازی را با مساوی به پایان رسانده و ده بازی دیگر خود را باخته است. طبق این آمار، قابل پیش‌بینی است که تعداد گل‌های خورده ایران نسبت به گل‌های زده شده توسط این تیم بسیار بیشتر باشد. البته طی دو دوره اخیر، از تعداد گل‌های دریافتی تیم ملی به شدت کاسته شده است.

تیم ملی فوتبال ایران در مجموع 15 بازی خود در ادوار قبلی جام جهانی، 24 گل دریافت کرده است. بخش قابل توجهی از این گل‌ها مربوط به سه دوره حضور نخست این تیم می شود و در دو دوره اخیر تنها شاهد دریافت 6 گل در 6 بازی بوده‌ایم. این آمار را اگر محدود به دوره آخر جام کنیم، عدد به دست آمده، 2 گل خورده در 3 بازی خواهد بود.

تیم ملی ایران در اولین دوره حضور خود در جام جهانی (1978) ضعیف‌ترین عملکرد دفاعی را داشت. این تیم طی 3 بازی 8 گل دریافت کرد. سنگین‌ترین شکست تاریخ ایران در جام جهانی را هم در این دوره مقابل پرو (4-1) شاهد بودیم. این تیم همچنین 3-0 به هلند باخته بود.

ایران در اولین تجربه حضور در جام جهانی (1978) در سه بازی 8 گل خورد تا ضعیف‌ترین عملکرد دفاعی خود را ثبت کند. این تیم در جام جهانی 1998 با دریافت 4 گل، نمایش خیلی بهتری نسبت به 20 سال پیش داشت اما در سال 2006، تعداد گل های خورده ایران بازهم زیاد بود. در آن دوره، شاگردان برانکو در سه بازی 6 گل خوردند. بعد از این دوره بود که بهترین عملکرد دفاعی ایران را شاهد بودیم.

در سال 2014 تیم ملی ایران، جام جهانی برزیل را را با یک مساوی و دو باخت به پایان رساند و مقابل تعداد گل های دریافتی این تیم عدد 4 حک شد. چهار سال بعد در روسیه (2018)، تیم کی‌روش با وجود همگروهی با دو تیم قدرتمند اسپانیا و پرتغال، قدرتمندترین عملکرد دفاعی ممکن را داشت و با دریافت تنها 2 گل در 3 بازی، میانگین گل خورده کمتر از یک در هر بازی را به جای گذاشت.

تیم ایران تعداد گل های خورده خود نسبت به جام جهانی 2014 را در سال 2018 به نصف رساند و حالا اگر طبق همین الگوریتم پیش برود، در سومین حضور متوالی خود با کی‌روش، حداقل گل ممکن در انتظارش خواهد بود که اگر این اتفاق رخ دهد، قطعا رویای صعود ممکن خواهد شد. البته با حضور تیم هایی چون ولز، انگلیس و امریکا که در آماده‌ترین شرایط ممکن قرار دارند، دریافت تنها یک گل کار سختی است و اگر هم شاهد رخ دادنش باشیم باید برای همیشه آن را حفظ و برای یکدیگر تعریف کنیم.

تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 دومین کلین شیت خود در تاریخ جام را مقابل مراکش ثبت کرد. در همین دوره بود که با دریافت تنها 2 گل در 3 بازی، بهترین عملکرد دفاعی را از این تیم شاهد بودیم. ثبت چنین آماری در حضور تیم‌های اسپانیا و پرتغال، قابل توجه بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 19 =

دکمه بازگشت به بالا