اخبارخارجی

داستان نمادین،هفت عکس فوتبالی به مناسبت روز جهانی عکاسی

عکاسی یکی از مهم‌ترین رسانه‌های فوتبال بود. تصاویر به سرعت در سراسر جهان پخش شد و بداهه‌گویی مارادونا یا نبوغ پله را نشان می‌داد. امروزه عکس‌ها هنوز نقش مهمی در این ورزش دارند و به ثبت لحظه‌ای در زمان، اشتیاق جمعیت یا درخشش فنی یک بازیکن کمک می‌کنند.به مناسبت روز جهانی عکاسی، در اینجا 7 تا از عکسهای نمادین تاریخ فوتبال تاکنون و داستان‌های پشت سر آنها آورده شده است.

استادیوم ومبلی

1- ومبلی جدید (1923) – عکسهای نمادین تاریخ فوتبال

مراسم افتتاحیه ورزشگاه ومبلی در آوریل 1923 برگزار شد و بولتون واندررز به مصاف وستهم رفت که هر دو امیدوار بودند برای اولین بار جام حذفی را ببرند. تعداد تماشاگران به تعداد باورنکردنی در ورزشگاه انباشته شده بود که به طور رسمی 126047 نفر ثبت شده بود. تقریباً یک قرن بعد، مردم هنوز با شمارش رسمی مخالفت می‌کنند و برخی می‌گویند که بیش از 300000 نفر تماشاگر، دیوید جک و جک اسمیت بودند که جام را برای بولتون واندررز به همراه داشتند.

عکسهای نمادین تاریخ فوتبال

2-قهرمان غیر قابل تصور (2005)

حتی 17 سال بعد، بازگشت لیورپول به میلان – و این واقعیت که یرژی دودک الهام بخش آنها برای پیروزی بود – مانند یک رویا به نظر می رسید. دودک در بین شش گل در وقت قانونی و در وقت اضافه  شوت شوچنکو در محوطه جریمه با پاهایش به طور غیر قابل باوری دفع کرد ، یک دفع دوگانه انجام داد که به نظر می رسید سرنوشت در کنار لیورپول است. اولین سیو زمانی انجام می شود سانتری که برای شوچنکو ارسال شده بود دودک خود را به پایین پرتاب می کند تا توپ را مهار کند شوچنکو توپ برگشتی را دودک با پاهایش مانع از بازگشت توپ می‌شود، هرچند که همیشه بیشتر تصادفی به نظر می‌رسد تا با تفکر دقیق  ذهنی.

عکسهای نمادین تاریخ فوتبال

3-چه چیزی می توانست باشد(2006)

به نظر می رسید که قرار بوده زین الدین زیدان در آخرین بازی خود بازی کند و فرانسه را به فینال جام جهانی 2006 برساند. بازیخیلی خوب شروع شد و ابتدا زیدان در دقیقه 7 گل زد و بازی در وقت قانونی مساوی پیش رفت با این حال،در دقیقه 110 بازی یکی از جنجالی‌ترین صحنه‌های تاریخ فوتبال در جهان بدل شد، زیدان در صحنه‌ای بدون توپ با سر به سینه مارکو ماتراتزی ضربه زد. همانطور که او با سر  رو به پایین راه می‌رفت، جامی را که امیدوار بود بلند کند، پشت سر گذاشت.

لیونل مسی

4- یک پادشاه جدید (2007)

گرفتن عکس از یکی از گل های بزرگ مسی سخت است در این صحنه مسی 20 ساله با برداشتن توپ درست از داخل نیمه زمین خود، به سمت دروازه ختافه حرکت می کند، زمانی که توپ را نزدیک دروازه حریف می برد، بازیکنان سبز لیمویی پوش روی چمن پخش شده و با درماندگی به تماشای  حرکات او می پردازند. ستاره بارسلونا  فقط به راه خود ادامه می دهد در این تصویر افسانه ای، سه بازیکن ختافه هم اکنون در پی مسی هستند و کاپیتان دیوید بلنگور آخرین تلاش خود را برای متوقف کردن او در مسیر خود انجام می دهد. آیا این یک پوزخند زیرکانه است که فقط روی صورت مسی می شکند؟

کریس رونالدو

5-غرش یک برنده

پس از یک برد راحت در بازی رفت خارج از خانه، رئال مادرید در بازی برگشت در راه تورین بود.
یوونتوس دفاع کرده بود و در دقیقه 61 بازی مساوی شد.
در دقیقه 98 رئال مادرید صاحب یک پنالتی شد و کسی جز کریستیانو رونالدو قرار نبود پشت توپ قرار بگیرد.
پنالتی را گل کرد، و برا شادی پس از گل پیراهنش را پاره کرد و غرش کرد.
مادرید به دور بعد صعود کرد.
فصل لیگ قهرمانان اروپا با بازگشت این جام به مادرید برای چهارمین بار در پنج سال گذشته به پایان رسید.

آندرس اینیستا6-رفت(مه 2018) – عکسهای نمادین تاریخ فوتبال

بعد از 674 بازی برای بارسلونا، این واقعه اتفاق افتاد.
آندرس اینیستا پس از یک برد ساده مقابل رئال سوسیداد و فرصتی دیگر برای قهرمانی در لالیگا، در حال رفتن از بارسلونا بود.
به زودی، او به ژاپن می رود تا با ویسل کوبه امضا کند و فصل جدیدی را آغاز کند.
با این حال، قبل از رفتن، او برای آخرین بار به زمین نیوکمپ برگشت، به تنهایی در دایره وسط نشست و همه خاطرات را برای خود یادآوری کرد.

بوکاجونیورز

7-سوپرکلاسیکو (نوامبر2018) – عکسهای نمادین تاریخ فوتبال

سوپرکلاسیکو 2018 اولین مسابقه ای بود که در یک رقابت بین المللی برگزار شد، اما کمی بیشتر از حد انتظار بین المللی شد. بازی اول – جایی که این عکس گرفته شده است – در ورزشگاه لابومبونرا بوکاجونیورز برگزار شد و در زمین ریور پلاته بازی برگشت برگزار می شد.. هرچند این اتفاق هرگز نیفتاد و حمله به اتوبوس تیم بوکا منجر به برگزاری بازی برگشت در مادرید تقریباً یک ماه دیرتر از موعد مقرر شدو.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا