اخبارخارجی

قطر لیست نداد، فیلم کوتاه ساخت!

معرفی هیجان‌انگیز برای اولین جام جهانی

قطر از لیست بازیکنانش فیلم ساخت-ویدیوی معرفی بازیکنان قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

«این لحظه‌ای بود که همگان منتظرش بودیم و آن هم لحظه اعلام لیست نهایی بازیکنانی است که قرار است در جام جهانی برای تیم‌ملی قطر بازی کنند.» این جمله‌ای است که راوی ویدیوی منتشر شده از سوی فدراسیون فوتبال قطر برای شروع یک رونمایی جذاب به زبان می‌آورد.

فدراسیون فوتبال قطر که به عنوان تیم میزبان در جام جهانی حضور خواهد یافت، به شکلی متفاوت اسامی ۲۶ بازیکن مورد نظر سرمربی‌اش را رسانه‌ای کرده است. در حالی که اکثر کشورهای غربی و هم‌چنین کره و ژاپن از آسیا با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی، فهرست نهایی خود برای حضور در جام جهانی را به اطلاع طرفداران خود رساندند قطر راه دیگری را برگزید و به شکلی کاملا متفاوت این کار را انجام داد.

قطری‌ها ویدیویی را در صفحات مجازی و وب‌سایت خود قرار دادند که در ابتدای آن فلیکس سانچز کتابچه‌ای با عنوان اسکواد نهایی را در دست دارد و آن را به یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال می‌دهد؛ سپس این فرد راهی محلی شبیه به یک پارکینگ می‌شود تا آن را به یک هنرمند قطری بسپارد.

قطر از لیست بازیکنانش فیلم ساخت

داستان سپس شکل جالب‌تری پیدا می‌کند؛ راوی اسامی ۲۶ بازیکن را در حالی به زبان می‌آورد که گرافیتی‌هایی از بازیکنان دعوت شده روی دیوارها و سایر مناطق کشور قطر نقش می‌بندد.

به نظر می‌رسد انتخاب دیوارها و مناطق گرافیتی هم هوشمندانه انجام شده و فدراسیون فوتبال قطر قصد داشته در ویدیویی که تعداد زیادی از طرفداران فوتبال در جهان آن را تماشا می‌کنند داستانی را از نقاط این کشور نشان دهد که نمایان‌گر فرهنگ این کشور و هم‌چنین توسعه سال‌های اخیر باشد.

معرفی بازیکنان

با یک بررسی اجمالی از شیوه معرفی بازیکنان حاضر در جام‌ جهانی از سوی کشورهای مختلف می‌توان‌ به نتایج جالبی رسید و شاید همین موضوع نشان‌دهنده نکات بسیاری در مدل اداره فوتبال از سوی تصمیم‌گیران آنها باشد؛ از یک سو نهایت هزینه برای یک نمایش شکیل (قطر) قرار دارد، از سوی دیگر حداکثر پاسخگویی به رسانه‌ها (اسپانیا، هلند، انگلیس و…) انجام می‌شود و  برخی دیگر هم تنها به یک معرفی ساده بسنده می‌کنند.

قطر اگرچه لیستی قابل پیشبینی داشت و هرکسی در حوزه فوتبال جهان عرب می‌توانست این لیست را حدس بزند اما آنها به بهترین شکل ممکن از نظر گرافیکی، اسامی ۲۶ بازیکن را ارائه کردند تا یک بار دیگر چشم‌ها را به خود خیره کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا