اخبارخارجی

متیو فلامینی؛ از بازیکن آرسنال تا کارآفرینی میلیونر

متیو فلامینی؛ از بازیکن آرسنال تا کارآفرینی میلیونر و چگونگی تبدیل  شدن وی به جنگجویی برای مبازره با تغییرات اقلیمی!

وقتی فوتبالیست ها از بازی بازنشسته می شوند، می توانند مسیرهای زیادی را طی کنند. برخی به سمت مربیگری یا کارشناسی این بازی می روند، در حالی که برخی دیگر تصمیم می گیرند بازی را پشت سر بگذارند.تعداد کمی از آنها در مبارزه با تغییرات آب و هوایی و تولید منابع انرژی تجدیدپذیر نقش پیشرو دارند.

متیو فلامینی ممکن است یک شغل ثابت به عنوان یک فوتبالیست مفید داشته باشد که برای مارسی، آرسنال و آث میلان و سایرین بازی کرده است، اما کاری که او پس از آویختن کفش‌هایش انجام داده، بسیار دیدنی بوده است.

فلامینی از طریق آکادمی مارسی وارد میادین شد و در فصل 04-2003 به تیم اصلی راه یافت و در آن فصل در فینال جام یوفا بازی کرد.

از بازیکن آرسنال تا کارآفرینی میلیونر

این موضوع توجه آرسن ونگر را به خود جلب کرد و آرسنال به دنبال امضای قرارداد با فلامینی در اولین قرارداد حرفه ای خود شد، حرکتی که باعث خشم مدیر وقت المپیک مارسی خوزه آنیگو شد.

آنیگو گفت: “این یک خیانت بزرگ است. او از من به خوبی استفاده کرد. به خاطر پولی که با ما به صورت حرفه ای قرارداد نبست خوب است. استدلال ورزشی او که می ترسید کمتر بازی کند دیگر پابرجا نیست.” “دیدگاه من دیگر هرگز مثل قبل نخواهد بود.”

هشدارهای آنیگو مبنی بر اینکه فلامینی برای ورود به تیم اصلی توپچی ها مشکل خواهد داشت در ابتدا نادرست بود، زیرا او پس از یک فصل حضور در فصل 2005-2006 آرسنال بسیار مهم بود و در 49 بازی در تمام رقابت ها به میدان رفت و با آنها به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید.

با این حال، فلامینی هرگز واقعاً در نقش سکان دار خط میانی که انرژی، هوش و توانایی‌اش باید او را برای آن ایده‌آل می‌کرد، تسلط نداشت.

از بازیکن آرسنال تا کارآفرین میلیونر

درعوض، انعطاف پذیری در موقعیت، همراه با میزان کار قوی و اخلاق تیمی، او را به یک مرد مفید تبدیل کرد که در پست دفاع کناری و همچنین در بهترین نقش خود که  هافبک مرکزی بود مستقر شد و اغلب به عنوان بازیکن تعویضی به میدان می رفت در حالی که سسک فابرگاس و ژیلبرتو سیلوا نقش های اصلی را پر کردند.

لحظاتی از درخشش وجود داشت، مانند شوت از راه دور او در بازی مقابل نیوکاسل در ژانویه 2008 که در بین 50 گل برتر آرسنال در تمام دوران انتخاب شد، اما آنها به طرز ناامیدکننده ای برای هواداران و بازیکنان زودگذر بودند.

فلامینی تصمیم گرفت به قرارداد چهار ساله خود خاتمه دهد و با میلان قرارداد امضا کرد، جایی که او همچنان در تمام معاملات نقش اول را داشت، ابتدا در پست دفاع راست بازی می کرد و سپس به خط میانی منتقل شد.

او به میلان کمک کرد تا اسکودتو 2010-2011 – آخرین قهرمانی آنها در سری آ قبل از قهرمانی آنان در فصل گذشته را بدست آورند.او که در سال 2013 توسط میلان به عنوان بازیکن آزاد شناخته شد .او ابتدا به آرسنال بازگشت تا تمرین کند و آمادگی بدنی خود را حفظ کند قبل از اینکه برای همیشه قرارداد ببندد.

او بخشی از تیم‌هایی بود که در سال‌های 2014 و 2015 جام‌های حذفی را پشت سر گذاشتند، با این حال در هر دو بازی وی در ترکیب ثابت جایی نداشت، و مثل  سال 2005 کنار گذاشته شد.

از بازیکن آرسنال تا کارآفرینی میلیونر

فلامینی برای آخرین بار در سال 2016 آرسنال را ترک کرد – به طور قابل توجهی که هرگز در یک بازی خانگی در لیگ برتر برای این باشگاه شکست نخورده بود – و پس از حضور کوتاه مدت در کریستال پالاس و ختافه، از فوتبال حرفه ای کناره گیری کرد و به طور تمام وقت به یک حرفه دوم رفت. بسیار معنادارتر از اولین شغل او باشد.

از بازیکن آرسنال تا کارآفرینی میلیونر

فلامینی در طول دوران فوتبال خود، در سال 2008، شرکت بیوکمیکالز را تأسیس کرد، اولین شرکتی در جهان که به تولید انبوه اسید لوولینیک پرداخت، که به طور بالقوه کلیدی در تولید سوخت های زیستی دوستدار محیط زیست است.

همچنین می‌توان از آن در علف‌کش‌های زیست‌تخریب‌پذیر، به‌علاوه در چندین اقلام خانگی دیگر، مانند خوشبوکننده‌های هوا و عطرها، و همچنین در پلاستیک‌ها و مواد دارویی استفاده کرد.

ارزش فلامینی که یک کارآفرین واقعی است، حدود 20 میلیون یورو (16.7 میلیون پوند / 21.7 میلیون دلار) تخمین زده می شود.

از بازیکن آرسنال تا کارآفرین میلیونر

فلامینی در آگوست 2020 به گاردین گفت: «وقتی کنار دریا بزرگ شدم، از سنین پایین می‌توانستم تأثیر پلاستیک‌ها در آب و در ساحل را ببینم.”این وحشتناک است و باعث می شود متوجه شوید که اگر چیزی را تغییر ندهیم، مکانی که در آن زندگی می کنیم دیگر قابل زندگی نخواهد بود.من از همه چیز آگاه بودم، خیلی کنجکاو بودم. همیشه به خودم می گفتم: “اگر بعداً در خارج از فوتبال کار دیگری انجام دهم، می خواهم در مورد پایداری باشد.”

موفقیت او در دنیای تجارت، فلامینی را در نوامبر 2020 به بحث آرسنال بازگرداند، زمانی که نارضایتی از مالکیت استن کرونکه منجر به شایعاتی شد که بازیکن سابق می تواند باشگاه قدیمی خود را خریداری کند.

در حالی که او در آن زمان صحبت در مورد تصاحب و مالکیت آرسنال را رد کرد، فلامینی نشان داد که بازگشت به فوتبال در مقطعی در میان است.

از بازیکن آرسنال تا کارآفرینی میلیونر

او به اتلتیک گفت: از من نپرسید که چگونه در فوتبال حضور خواهم داشت، زیرا این چیزی نیست که به آن فکر کرده باشم.”اما، قطعا، این چیزی است که من برای همیشه در زندگی خود بخشی از آن بوده ام. من همیشه می خواهم بخشی از این جامعه باشم.”به نظر می رسد که فلامینی در مقطعی در آینده به فوتبال بازخواهد گشت – زیرا او نقش خود را در اطمینان از اینکه همه ما آینده ای داریم ایفا می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

دکمه بازگشت به بالا