اخبارخارجی

محرومیت جوکوویچ به خاطر واکسن نزدن

استرالیا به یک شناگر ضد واکسن اجازه داد در همان سالی که جوکوویچ را از بازی خارج کردند، مسابقه دهد.

مایکل اندرو شناگر آمریکایی اجازه دارد در مسابقه شنای دوئل در استخر که از جمعه در سیدنی آغاز می شود، با وجود اینکه واکسینه نشده است، شرکت کند، اما محرومیت جوکوویچ به خاطر واکسن نزدن طبق قانون استرالیا در شرایط کرونا بدون تست سلامت ورود به کشور ممنوع است.

شرایط ورود به استرالیا از زمانی که نواک جوکوویچ در ژانویه به دلیل واکسینه نشدن اخراج شد، تغییر کرده است . ستاره صرب پس از ورود به این کشور دستگیر شد و اجازه بازی در گرند اسلم را نداشت.

با این حال، پیک میل گزارش داده است که اندرو با وجود اینکه واکسینه نشده است، از ورود به کشور منع نخواهد شد .

نوواک جوکوویچ
ستاره صرب پس از ورود به این کشور دستگیر شد و اجازه بازی در مسابقات آزاد استرالیا را نداشت
شرایط ورود به استرالیا تغییر کرده است

طبق مقررات جدید برای ورود به کشور، بازدیدکنندگان دیگر ملزم به ارائه مدرک واکسیناسیون یا نتیجه آزمایش منفی نیستند.با این حال، اندرو به دلیل واکسینه نشدن مورد انتقاد قرار گرفته است. اندرو با پادکست برت هاوک به Inside گفت: “من سعی نمی کنم آن مرد باشم.”

او در پادکست گفت: “من فقط سعی می کنم سریع شنا کنم و به مردم اشتیاق و هدفی که برای ورزش خود دارم نشان دهم. مایه تاسف و تاسف است که تقریباً به همان اندازه سیاسی شده است.”با تمام این اوصاف، شناگر ترجیح داد از بحث دور بماند و اجازه دهد هر فردی با مسئولیت خود هر کاری می خواهد انجام دهد. “بدیهی است که وقتی به چیزی اعتقاد دارید صحبت کردن خوب است، اما من اینجا نیستم تا دیدگاه خود را به مردم بیان کنم یا مردم آن را آنقدر جدی بگیرند. ما این آزادی را داریم که برای خودمان تصمیم بگیریم و تصمیم بگیریم که چه می خواهیم . من اینجا هستم تا هر چه سریعتر شنا کنم.”

چرا جوکوویچ واکسینه نمی شود؟

نواک جوکوویچ همیشه به صراحت گفته است که به خود اجازه نخواهد داد که مجبور به واکسینه شدن شود، حتی اگر این امتناع به معنای ثبت نام نکردن در یک گرند اسلم باشد. جوکوویچ در ماه فوریه به بی‌بی‌سی گفت: «من هرگز مخالف واکسیناسیون نبودم، اما همیشه از آزادی انتخاب آنچه در بدن خود می‌گذارید حمایت کرده‌ام.

او گفت: ” تصمیم گیری در مورد بدنم مهمتر از هر عنوان یا هر چیز دیگری است. من سعی می کنم تا حد امکان با بدنم هماهنگ باشم.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − دو =

دکمه بازگشت به بالا