اخبارخارجی

مخالفت قاطع بایرن و دورتموند با سوپرلیگ اروپا

مخالفت قاطع بایرن با سوپرلیگ اروپا-اولیور کان و هانس یوآخیم واتسکه بر خلاف نظر فلورنتینو پرز و خوان لاپورتا، روسای دو باشگاه رئال مادرید و بارسلونا، دیگر تمایلی برای حضور در سوپرلیگ اروپا ندارند.

سال گذشته بود که 12 باشگاه بزرگ اروپایی با رهبری رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس خبر از برگزاری سوپرلیگ اروپا دادند. این پروژه خیلی زود و با مخالفت یوفا و هواداران فوتبال در انگلیس با شکست روبرو شد. یونایتد، سیتی، لیورپول، چلسی، تاتنهام و آرسنال عقب نشینی کردند و سپس اینتر، میلان و اتلتیکو نیز به آنها اضافه شدند. تنها رئال، بارسا و یوونتوس در سوپرلیگ باقی ماندند و همچنان درگیر جدل قضایی با یوفا هستند و ممکن است به زودی جرایمی سنگین برای‌شان در نظر گرفته شود.

ایده اصلی راه‌اندازی پروژه سوپرلیگ اروپا متعلق به پرز بود و رییس باشگاه رئال مادرید همچنان حاضر نیست از مواضعش در این زمینه کوتاه بیاید ولی طبق گزارش منتشر شده در اسپورت بیلد، باشگاه های بزرگ بوندسلیگا هیچ تمایلی برای حضور در سوپرلیگ ندارند.

مخالفت قاطع بایرن با سوپرلیگ اروپا

اولیور کان، مدیر اجرایی بایرن مونیخ، در مورد سوپرلیگ به اسپورت بیلد گفت:«یک سال و نیم پیش پروژه سوپرلیگ با شکست روبرو شد. پس از آن موضع ما روشن بوده و همواره گفته ایم که دیگر به سوپرلیگ بر نمی گردیم.»

هانس یوآخیم واتسکه، مدیر اجرایی دورتموند، هم گفت:«فکر می کنم لیگ قهرمانان به اندازه کافی جذابیت دارد و از سال 2024 نیز به شکلی متفاوت و بهتر برگزار خواهد شد. من به یوفا اعتماد دارم و این ارگان همواره حامی همه باشگاه هاست. از نظر ما سوپرلیگ مرده است.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا