اخبارخارجی

مسابقه مجدد قهرمانی بوکس سنگین وزن

اولکساندر اوسیک، قهرمان سنگین وزن جهان در بوکس، در دیدار برگشت،روز شنبه به مصاف آنتونی جاشوا می رود تا از عنوان خود در جده عربستان دفاع کند.

دو رقیب قبل از مبارزه در سوپر گنبد جده وزن کشی و بحث شدیدی با یکدیگر داشتند.

جاشوا می‌گوید: «من همیشه می‌گویم که رویارویی‌ها هیچ معنایی ندارند. فقط در مورد اینکه زنگ به صدا در می آید و ما مشت به سمت هم پرتاب می کنیم، رویارویی ها برنده دعوا نیستند.او اضافه کرد:من فقط برای 12 راند(کنایه از باخت قبلی)، 100 درصد آماده هستم، هر چیزی جز این یک جایزه است.”

اوسیک 35 ساله نیز گفت که برای این مسابقه برگشت سنگین تر شده است. اوسیک به Sky Sports انگلستان گفت: “من چیز زیادی در مورد استراتژی خود به شما نمی گویم. من کمی سنگین تر از دفعه گذشته هستم.”او افزود:شنبه شب را خواهید دید، من فقط کارم را انجام می دهم، کاری که باید انجام دهم.”

جاشوا 244 پوند وزن داشت که نشان می دهد که4 پوند نسبت به مبارزه قبلی سنگین تر شده و در سوی مقابل، اوسیک 221 پوند وزن داشت و تنها نیم پوند نسبت به مسابقه اول سنگین تر شده بود.

اوسیک در مقابل جاشوا

یوسیک که با پیروزی در 19 مبارزه درمقابل  0 باخت و با 13 پیروزی متوالی پای به این مسابقه میگذارد،وی در سپتامبر 2021 در ورزشگاه تاتنهام لندن پس از 12 راند مسابقه جذاب با تصمیم متفق القول آرا جاشوا را شکست داد.

با این پیروزی، او سه عنوان قابل توجه سنگین وزن از جمله کمربندهای انجمن جهانی بوکس، سازمان جهانی بوکس و فدراسیون بین المللی بوکس را به دست آورد.

جاشوا،نیز که سابقه دو بار قهرمانی جهان را دارد، رکورد حرفه ای 24پیروزی و2 شکست را در کارنامه خود دارد،این دو شکست وی در مبارزه با اندی رویز و اوسیک رقم خورده است.

این مسابقه قرار بود زودتر برگزار گردد اما زمانی که یوسیک در بحبوحه جنگ کشورش با روسیه به ارتش اوکراین پیوست، مسابقه برگشت آنها به تعویق افتاد.

نبرد جذاب میان این دو بوکسور حرفه ای دسته سنگین وزن بامداد یکشنبه 30 مرداد از ساعت 01:30  به وقت تهران آغاز می شود،این احتمال وجود دارد که برنده این نبرد به مصاف تایسون فیوری برود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا