اخبارداخلی

اشتباه های نابخشودنی استقلال در پرونده ارسلان مطهری؛ خودزنی آبی!

مطهری،بلای جان استقلال- استقلال وارد یک بازی دو سر باخت شده است.

استقلال دچار اشتباه بزرگی شده است.

به نظر می رسد ماجرای استقلال و ارسلان مطهری روز به روز پیچیده تر می شود؛ ابتدای فصل در حالی که ارسلان مطهری با استقلال قرارداد داشت و سرمربی استقلال هم هنوز مشخص نشده بود، مصطفی آجورلو قرارداد ارسلان مطهری را تمدید کرد.

کمی جلوتر استقلالی ها چند بازیکن مختلف را در خط حمله گرفتند و ترافیک عجیبی ایجاد شد. به خاطر همین هم استقلالی ها باید نام چند بازیکن را از لیست خارج می کردند تا جا برای بازیکنان جدید باز شود.

ارسلان مطهری یکی از بازیکنان استقلال بود که در لیست مازاد آبی ها قرار گرفت. با این حال ارسلان حاضر نشد از استقلال برود. مدیران استقلال هرچه تلاش کردند با او توافق کنند موفق نشدند و ارسلان به ظاهر در استقلال ماندنی شد.

گاف عجیب باشگاه استقلال

بنا بر ادعای کسرایی، مسئولان باشگاه استقلال که موفق نشده بودند با ارسلان توافق کنند، سه دقیقه مانده به پایان نقل و انتقالات از طریق اتوماسیون درخواست فسخ قرارداد ارسلان مطهری را دادند.

نکته اول اینکه اصلا چیزی به نام درخواست فسخ نداریم؛ یا قرارداد فسخ می شود یا نمی شود.

نکته دوم اینکه اگر مدیران استقلال قرارداد ارسلان مطهری را فسخ کرده باشند باید کل مبلغ قرارداد دو ساله او را پرداخت کنند. اقدام مدیران استقلال غیرقانونی بوده چون طبق قانون فیفا اگر تیمی می خواهد قرارداد بازیکنی را فسخ کند، باید 20 روز قبل این کار را انجام بدهد تا آن بازیکن بتواند برای خودش تیم جدید انتخاب کند.

اگر قرارداد ارسلان مطهری فسخ شده باشد، مدیران استقلال باید تمام پول او را پرداخت کنند و این بازیکن هم به فیفا شکایت می کند. اگر هم مدیران استقلال پشیمان شده باشند و بخواهند دوباره از ارسلان استفاده کنند تا جلوی شکایت این بازیکن را بگیرند، باید با او قرارداد جدیدی ببندند.

ماجرای محمد دانشگر و استقلال را به یاد دارید؟ سال گذشته محمد دانشگر به خاطر لجبازی های احمد مددی و فرهاد مجيدی قراردادش را یک طرفه فسخ کرد ولی یک ساعت بعد برگشت و صحبت از ماندن کرد.

بلافاصله سازمان ليگ بیانیه ای را منتشر و اعلام كرد در حال حاضر  دانشگر ديگر بازيكن استقلال نيست و بايد باشگاه قرارداد جدیدی با او امضا كند.

حالا این موضوع برای ارسلان مطهری هم صدق می کند. استقلال اگر بخواهد ارسلان را نگه دارد باید قرارداد جدیدی با او ببندد. اگر استقلال قرارداد جدیدی با ارسلان مطهری نبندد و از او استفاده کند، تیم های دیگر می توانند به استناد فسخ قرارداد این بازیکن، از استقلال شکایت کنند و خطر سه بر صفر شدن بازی ها، آبی پوشان را تهدید می کند.

اشتباه عجیب مسئولان حقوقی استقلال

استقلال موضوع قرارداد ارسلان مطهری را به کمیته تعیین وضعیت کشانده و عجیب تر اینکه کمیته تعیین وضعیت این بازیکن را اعزام کرده است. ارسلان مطهری به کمیته تعیین وضعیت نخواهد رفت چون اصلا این کمیته حق احضار او را ندارد و فقط باید جواب استعلام را بدهد. اصلا معنی ندارد کمیته تعیین وضعیت مطهری را احضار کند!

اما می رسیم به گاف مسئولان حقوقی استقلال؛ در قرارداد ارسلان مطهری ذکر شده اگر مشکلی بین باشگاه و این بازیکن رقم بخورد، باید ابتدا در کمیته انضباطی باشگاه موضوع بررسی شود. مسئولان حقوقی استقلال حتی این موضوع را هم نمی دانستند و دست بالا را به ارسلان مطهری دادند!

بنابراین منتظر نباشید؛ ارسلان مطهری به کمیته تعیین وضعیت نخواهد رفت.

خطر در کمین استقلال

برابر با شنیده های ما، ارسلان مطهری دو وکیل خارجی بزرگ و بین المللی گرفته و می خواهد پرونده را به فیفا و دادگاه حکمیت ورزش ببرد و با توجه به شرایط موجود، پیروزی او قابل پیش بینی است.

اگر تشخیص داده شود فسخ قرارداد ارسلان مطهری غیرقانونی بوده، نه تنها این بازیکن غرامت سنگینی می گیرد بلکه استقلال نمی تواند بازیکنی را هم جایگزین ارسلان مطهری کند.هر بازیکنی جایگزین ارسلان مطهری شود، غیرقانونی خواهد بود. اگر استقلال از آن بازیکن مقابل تیمی استفاده کند، آن تیم می تواند شکایت کند و این احتمال وجود دارد بازی های استقلال سه بر صفر شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

دکمه بازگشت به بالا