اخبارخارجی

ناتان آکه صخره ای در دفاع سیتی

منچسترسیتی با پیروزی 4 بر 0 مقابل بورنموث در ورزشگاه اتحاد، شروع پر برد خود در لیگ برتر را ادامه داد.دراین دیدار عملکرد خوب ناتان آکه قابل توجه بود.

ایلکای گوندوگان گلزنی را آغاز کرد و کوین دی بروین، فیل فودن و یک گل به خودی – ناشی از نفوذ عالی ژائو کانسلو – به پایان رسید. بعد از پیروزی 2-0 مقابل وستهم در هفته اول، به معنای واقعی کلمه شروعی عالی برای دفاع از عنوان قهرمانی آبی ها بود.

با این حال، قبل از شروع فصل، برخی از هواداران نگران گزینه های خالی در دفاع میانی بودند. پپ گواردیولا در اوایل این ماه تایید کرد که آیمریک لاپورته باید بعد از فصل زانوی خود را تحت عمل جراحی قرار دهد و این بازیکن اسپانیایی حداقل تا ماه سپتامبر از میادین دور خواهد بود.

جان استونز نیز در پایان فصل گذشته با درد ناشی از ضربه مچ پا دست و پنجه نرم می کرد و بدتر از آن، نتوانست به بقیه تیم اصلی در تمرینات پیش فصل بپیوندد. او در عوض با بقیه تیم جوانان به کرواسی پرواز کرد و دقایق ارزشمندی را در زمین به بازی پرداخت.

ملی پوش انگلیسی برای اولین بار در آخر هفته  به میدان رفت و در اواسط نیمه دوم جانشین روبن دیاس شد و بقیه بازی را بدون مشکل به پایان رساند و هواداران رو از دیدن بازی دوباره وی کنار دیاس ناامید کرد که در فصل 2020/2021 زوج دفاعی قدرتمندی را تشکیل داده بودند.

با این حال، به دلیل  عملکرد خیره کنندهناتان آکه، در حال حاضر جایگزین کردن وی سخت خواهد بود.

ناتان آکه

 

 

 

این بازیکن هلندی در طی تابستان با انتقال به چلسی مرتبط بود و به نظر می رسید که انتقالش ممکن استبه سرانجام برسد، قبل از اینکه تیم چلسی به دلیل قیمت بالای وی تصمیم بگیرد به جای آکه اهداف دیگری را دنبال کند. آکه اساساً گزینه چهارم سیتی در طول حضور دو ساله خود در اتحاد بوده است، اما اعتماد پپ به او در شش ماه گذشته به آرامی افزایش یافته است.

در میان یک بحران مصدومیتی در ماه مه گذشته، آکه در راه کسب چهارمین عنوان قهرمانی سیتی در لیگ برتر در پنج فصل گذشته، در دفاع تیم سیتی ایستاد و نمایش‌های فوق‌العاده‌ای داشت. او یک گل بسیار مهم در مقابل لیدز یونایتد به ثمر رساند، اما همیشه به خاطر چند دفع توپ قهرمانانه از خط دروازه – به ویژه در برابر آرسنال در روز سال نو، در یادها خواهد ماند.

علیرغم اینکه آکه قدبلندترین مدافع میانی سیتی نیست، توانایی هوایی آکه در هر دو باکس مهره ارزشمندی برای گواردیولا است و او فرم عالی خود را در فصل جدید به ارمغان آورده است. او با حضور فیزیکی آنتونیو  مهاجم وستهام در ورزشگاه لندن ماهرانه برخورد کرد و در ضدحمله مقابل بورنموث نیز بی دردسر بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 3 =

دکمه بازگشت به بالا