اخبارداخلی

ناکامی استقلال مدافع عنوان قهرمانی در دیدار افتتاحیه

پس از سپری شدن یک فصل کامل بدون باخت، بالاخره روند شکست ناپذیری استقلال در لیگ برتر ایران شکسته شد و آبی های پایتخت در همان هفته نخست از لیگ بیست و دوم با نتیجه دو بر صفر برابر سپاهان تن به شکست دادند تا باخت استقلال در هفته اول رقابتها رقم بخورد.

این دیدار دو نیمه کاملا متفاوت را داشت. تقریبا می توان گفت در 44 دقیقه ابتدایی بازی هیچ اتفاق خاصی رخ نداد تا اینکه در آخرین دقیقه بازی سپاهان صاحب یک ضربه کاشته شد. امید نورافکن پشت این توپ ایستاد که شوت محکم و زمینی او را حسینی دفع کرد و در برگشت توپ برابر فرشاد احمدزاده قرار گرفت که شوت این بازیکن را حسینی با یک دبل سیو دیدنی راهی کرنر کرد و بازی در نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید.

درحالیکه نیمه دوم نیز بدون اتفاق چندان جدی آغاز شده بود، ناگهان در دقیقه 53 روی اشتباه بازیکنان استقلال این محمد علی نژاد بود که با یک فرار دیدنی از سمت چپ وارد محوطه جریمه شد و با یک پاس عرضی زمین، یاسین سلمانی را صاحب موقعیت کرد. این بازیکن نیز با یک ضربه فنی و بغل پا، توپ را به گوشه دروازه فرستاد و گل نخست بازی را به ثمر رساند.

باخت استقلال مدافع عنوان قهرمانی گل اول

نیمه دوم این بازی

در شرایطی که به نظر می رسید استقلال برای رسیدن به گل تساوی سراپا حمله شود، اما 4 دقیقه پس از گل نخست، این سپاهان بود که دوباره دروازه میزبان را باز کرد. پاس استثنایی ریگی در شرایطی به رامین رضاییان رسید که او از زمین خودی یک استارت سریع زد و وارد محوطه جریمه شد که شوت او پس از برخورد به پای روزبه چشمی برخورد کرد و وارد دروازه شد تا سپاهان در عین ناباوری با 2 گل از حریف خود پیش بیفتد.

در ادامه ریکاردو ساپینتو دست به چند تغییر زد و تمامی عناصر تهاجمی خود از جمله مطهری، رمضانی، صادقی و بابایی را به زمین مسابقه فرستاد اما در امر گلزنی ناموفق بودند. تنها صحنه مهمی که تیم ساپینتو در نیمه دوم روی دروازه سپاهان خلق کرد، شوت آرش رضاوند بود که از بالای دروازه به بیرون رفت. صحنه ای که پیش از آن آرمان رمضانی داخل محوطه جریمه سرنگون شد ولی داور مسابقه اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

سپاهان روی دو شوت از پشت محوطه جریمه می توانست حتی به گل سوم نیز برسد. ابتدا شوت ریگی با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت و سپس ضربه محمدرضا حسینی بود که راهی به درون چارچوب دروازه پیدا نکرد و در نهایت سپاهان با پیروزی 2 بر صفر، برنده بازی بزرگ هفته لقب گرفت.

بدین ترتیب استقلال که آخرین بار در هفته پایانی لیگ بیستم و مقابل سپاهان طعم تلخ شکست را چشیده بود، باز هم مقابل این تیم و در ورزشگاه آزادی مغلوب شد تا رکورد تاریخی فرهاد مجیدی شکسته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا