اخبارخارجی

سیتی 2-1 فولام؛رستگاری پپ با هالند

منچسترسیتی و فولام در هفته سیزدهم  لیگ برتر در ورزشگاه اتحاد به مصاف همدیگر رفتند و سیتیزن ها موفق شدند حریف خود را 2-1 شکست دهند.

به گزارش “اهل ورزش“، شاگردان پپ گواردیولا امشب سیزدهمین بازی خود در فصل جدید لیگ برتر را در خانه‌شان، ورزشگاه اتحاد، مقابل فولام انجام دادند.سیتیزن ها در صورت پیروزی در این بازی موقتا، با یک بازی بیشتر نسبت به آرسنال، به صدر جدول می‌رفتند و در نتیجه این مسابقه برای آنها اهمیت زیادی داشت.

سیتی خیلی زود موقعیت گلزنی خلق کرد اما شوت از راه دور کوین دی‌بروینه در دقیقه 8 با واکنش عالی لنو، دروازه‌بان فولام، دفع شد.

گلزنی آلوارز در بازی سیتی و فولام در هفته سیزدهم

در دقیقه 17 اما بخت با سیتی یار بود تا جولین آلوارز، مهاجم آرژانتینی این تیم، که در غیاب ارلینگ هالند وظیفه اصلی گلزنی را بر عهده داشت دروازه فولام را باز کند. ایلکای گوندوگان با پاسی هوشمندانه آلوارز را صاحب توپ کرد تا او با اعتماد به نفس بالا توپ را به گل تبدیل کند.

در دقیقه 24 سیتی برای بار دوم به گل رسید ولی داور این گل را نپذیرفت. گوندوگان پشت یک ضربه آزاد ایستاد و ضربه تماشایی او در بازگشت به استونز رسید تا او توپ را وارد دروازه فولام کند ولی داور معتقد بود پیش از وارد شدن توپ به دروازه بازیکنان سیتی مرتکب خطا شده‌اند.

خطای کانسلو

بدترین اتفاق برای منچسترسیتی در دقیقه 26 مسابقه رخ داد. درحالیکه هری ویلسون به سمت گل سیتی حرکت می‌کرد و موقعیت صد در صد گلزنی داشت کانسلو او را از پشت هل داد و سرنگون کرد. دارن انگلند، داور بازی، بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد و سپس با نشان دادن کارت قرمز به این مدافع پرتغالی سیتی او را از زمین اخراج کرد. بازیکنان منچسترسیتی از این تصمیم داور به شدت خشمگین بودند اما آندریاس پریرا پشت توپ ایستاد و نتیجه بازی را 1-1 کرد.

سیتی با اینکه بازی برده را مساوی کرده بود و باید دقایقی طولانی را 10 نفره بازی می‌کرد اما این پایان بدبیاری‌های شاگردان گواردیولا نبود. درحالیکه کانسلو در حال ترک زمین بود پپ که ظاهرا از دست او عصبانی بود در کنار زمین با مدافع پرتغالی‌اش درگیری لفظی پیدا کرد. گواردیولا معتقد بود که مدافع پرتغالی تیمش نباید روی بازیکن حریف مرتکب خطا می‌شده چون حالا تیمش نه تنها یک گل دریافت کرده بلکه شصت و چند دقیقه 10 نفره باید به بازی ادامه دهد.

مانوئل آکانجی در بازی سیتی و فولام در هفته سیزدهم

سیتی در ادامه این نیمه دو فرصت گلزنی داشت اما این فرصت‌ها توسط جولین آلوارز و جک گریلیش از دست رفت تا نیمه اول با تساوی 1-1 به پایان برسد.

در نیمه دوم 10نفره شدن سیتی باعث شده بود شاگردان گواردیولا در ایجاد فرصت‌های گلزنی روی دروازه فولام چندان موفق نباشند. درحالیکه سیتیزن‌ها سعی می‌کردند با محکم نگاه داشتن سازمان دفاعی‌شان به فولام اجازه استفاده از برتری عددی‌اش را ندهند بازیکنان فولام هم قادر به ایجاد موقعیت جدی روی دروازه سیتی نبودند.

در دقیقه 64 گواردیولا برای اینکه از داشته‌هایش حداکثر استفاده را ببرد ارلینگ هالند را به جای جولین آلوارز به میدان فرستاد به این امید که شم گلزنی بالای او به کمک سیتیزن‌ها بیاید.

اما اولین موقعیت جدی منچسترسیتی در این نیمه در دقیقه 74 روی دروازه فولام ایجاد شد. سانتر دی‌بروینه به ارلینگ هالند رسید تا او توپ را وارد دروازه کند اما پرچم کمک‌داور به علامت آفساید بالا رفت تا تعویض هالند به تعویض طلایی پپ گواردیولا تبدیل نشود.

سیتی و فولام در هفته سیزدهم-پنالتی ارلینگ هالند

اما سیتیزن‌ها قصد ناامید نداشتند و درحالیکه عقربه‌های ساعت دقیقه 90+3 را نشان می‌داد رابینسون در محوطه جریمه فولام روی کوین دی‌بروینه مرتکب خطا شد تا داور در سوت خود بدمد و نقطه پنالتی را نشان بدهد. با وجود اعتراض بازیکنان فولام بررسی VAR هم نظر داور را تایید کرد. ارلینگ هالند پشت توپ ایستاد و با اینکه لنو، دروازه‌بان فولام، دستش به توپ برخورد کرد اما ضربه هالند در گوشه پایین دروازه آرام گرفت تا سیتی 2-1 پیش بیفتد.

بازی در نهایت با پیروزی 2-1 سیتیزن‌ها به پایان رسید تا منچسترسیتی از 13 بازی خود 32 امتیازی شده و موقتا به صدر جدول برسد. آرسنال از 12 بازی خود 31 امتیاز به دست آورده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − شش =

دکمه بازگشت به بالا