اخبارخارجی

نمایش قدرت در آنفیلد

لیورپول خیلی زود نشان داد نمی توان نام این تیم از بین مدعیان قهرمانی در این فصل لیگ برتر حذف کرد.

دو تساوی مقابل فولام و کریستال پالاس، شکست با ارائه نمایشی ضعیف در ورزشگاه اولدترافورد و عقب افتادن در هر سه بازی فصل جدید لیگ برتر باعث شده بود برخی تصور کنند لیورپول تحت هدایت یورگن کلوپ در این فصل شانس چندانی برای کسب عنوان قهرمانی ندارد. به نظر می رسد جدایی سادیو مانه و البته اخراج غیرمنتظره داروین نونیز برابر پالاس روی عملکرد خط حمله این تیم تاثیر گذاشته و مهاجمان لیورپول از طراوت فصل قبل برخوردار نیستند.

اما نمایش فوق العاده و تحسین برانگیز مرسی سایدی ها در مسابقه امروز در ورزشگاه آنفیلد مقابل بورنموث، معادلات را تغییر داد. لیورپول موفق شد 9 بار دروازه بورنموث را باز کند و با ارائه عملکردی بی نقص، نشان دهد همچنان یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در این فصل خواهد بود.

جالب اینجاست نام محمد صلاح، ستاره مصری و باتجربه لیورپول، امروز در بین گلزنان این تیم جایی نداشت و این بازیکن با خراب کردن یکی دو موقعیت بسیار خوب، نتوانست دروازه بورنموث را باز کند. اما بابی فیرمینو احتمالا یکی از بهترین روزهای دوران ورزشی خود را برابر بورنموث سپری کرده و به اولین بازیکن تاریخ لیورپول تبدیل شد که با زدن یک گل و ارسال سه پاس گل، مستقیما در به ثمر رسیدن چهار گل در نیمه اول یک مسابقه لیگ برتری نقش داشته است.

نمایش قدرت در آنفیلد

بدین ترتیب این نمایش قدرت تیم کلوپ را باید به مثابه هشداری برای دیگر قدرت های لیگ برتر دانست. اگرچه لیورپول تا اینجای فصل هفت امتیاز از صدر جدول عقب افتاده و کار آسانی برای جبران این اختلاف ندارد، اما این تکرار این عملکرد بی تردید در هفته های بعد آنها را به رده اول نزدیک تر خواهد کرد. لیورپول در سال های اخیر اغلب تا هفته پایانی مدعی کسب عنوان قهرمانی بوده و تیم یورگن کلوپ این فصل نیز قصد ندارد پا پس بکشد.

لیورپول

لیورپول برای اولین بار از سپتامبر 1989 در مقابل کریستال پالاس، 9 گل در یک بازی در لیگ برتر به ثمر رساند. پیروزی امروز مرسی سایدی ها بزرگ ترین برتری تاریخ آنها در تاریخ لیگ در کنار برد 9-0 مقابل کریستال پالاس در سال 1989 و 10-1 مقابل روترهام تاون در سال 1896 بوده است.

نمایش قدرت در آنفیلد

نمایش قدرت در آنفیلد

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا