اخبارخارجی

آرسنال 2-1 آستون‌ویلا؛ از لغزش خبری نیست

آرسنال در پنجمین هفته لیگ برتر استون‌ویلا را 2-1 شکست داد تا با کسب پنجمین پیروزی خود موقعیتش در صدر جدول را مستحکم کند.

شاگردان میکل آرتتا که چهار هفته اول فصل را با چهار پیروزی پیاپی پشت سر گذاشته بودند امیدوار بودند در دیدار خانگی امشب مقابل استون‌ویلا سه امتیاز دیگر به حساب امتیازهایشان بیفزایند. آنها در مقابل استون‌ویلای بحران زده قرار داشتند که سرمربی‌اش استیون جرارد به دلیل نتایج ضعیف به شدت تحت فشار قرار دارد و حتی صحبت‌هایی درباره اخراج او مطرح شده است.

آرسنال بازی را با روحیه بالا آغاز کرد و حملات متعددی روی دروازه حریف انجام داد اما دروازه‌بان استون‌ویلا، امیلیانو مارتینز آرژانتینی، در دقایق اولیه چند بار منجی دروازه‌اش شد تا توپچی‌ها نتوانند به گل برسند. بعد از آنکه اودگارد و بوکایو ساکا دو فرصت خوب را از دست دادند در دقیقه 30 نوبت به گابریل ژسوس رسید تا قفل دروازه‌ها را باز کند.

مارتینلی در سمت چپ گرانیت ژاکا را صاحب توپ کرد تا او توپ را روی دروازه ویلا سانتر کند. توپ در میانه راه به ازری کنسا، مدافع استون‌ویلا، برخورد کرد ولی مارتینز، دروازه‌بان این تیم، که می‌توانست توپ را دفع کند در انجام این کار ناموفق بود تا ژسوس خودش را به توپ رسانده و با پای چپ اولین گل بازی و سومین گل خود برای آرسنال در لیگ برتر را به ثمر برساند.

 

آرسنال در ادامه نیمه اول هم تیم برتر میدان بود و در وقتهای تلف شده این نیمه می‌توانست به گل دوم دست پیدا کند ولی مارتینز با یک دفع توپ درخشان مانع از گلزنی مارتینلی شد تا نیمه اول با پیروزی 1-0 توپچی‌ها به پایان برسد.

با شروع نیمه دوم بازی با همان سیاق نیمه اول دنبال شد و آرسنالی‌ها همچنان تیم برتر میدان بودند. اما در دقیقه 74 ورق برگشت تا شاگردان استیون جرارد کار را به تساوی بکشانند. روی یک کرنر دروازه‌بان آرسنال، رمزدیل، از دروازه بیرون نیامد  تا توپ با شوت دقیق داگلاس لوئیز وارد دروازه او شود. آرسنالی‌ها معتقد بودند روی رمزدیل خطا شده ولی VAR حکم به درست بودن این گل داد.

سه دقیقه بعد آرسنال دوباره پیش افتاد. این بار نوبت به مارتینلی رسید تا بازی خوب خود را با یک گل تکمیل کند. ساکا توپ را از تومیاسوی ژاپنی گرفت و مارتینلی را در فضای خالی دید. سانتر او به سمت چپ به مارتینلی رسید تا او با پای چپ مارتینز را مغلوب کرده و تیمش را پیش بیندازد. او در شش بازی اخیر خود در لیگ برتر چهار گل به ثمر رسانده و برای آرسنال به مهره‌ای باارزش تبدیل شده است.

در دقایق پایانی بازی میکل آرتتا دست به چند تعویض زد تا ریتم بازی را کند کرده و هیجان بازیکنانش را کاهش دهد. در دقیقه 90+2 داگلاس لوئیز که گل ویلا را به ثمر رسانده بود فرصتی برای گلزنی داشت اما گابریل در مقابل او ایستادگی کرد و با وجود اعتراض بازیکنان استون‌ویلا داور اعتقادی به پنالتی نداشت. در نهایت بازی با پیروزی 2-1 آرسنال به پایان رسید تا پنجمین پیروزی پیاپی در پنج هفته ابتدایی فصل به نام میکل آرتتا و تیمش ثبت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − یازده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا