اخبارخارجی

آژاکس 0-3 لیورپول: تیم کلوپ در اروپا بهتر از انگلیس

پیروزی قاطع لیورپول در آمستردام-لیورپول امشب در هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان به آمستردام رفت و موفق شد آژاکس را 3-0 شکست دهد.

شاگردان یورگن کلوپ امشب به آمستردام رفته بودند تا در خانه آژاکس، یوهان کرویف آرنا، پنجمین بازی خود در فصل جاری لیگ قهرمانان را برگزار کنند.

لیورپول بعد از چهار هفته در گروه A رقابتها 9 امتیازی بود و آژاکس از چهار هفته تنها 3 امتیاز به دست آورده بود. لیورپول که ناپولی 12 امتیازی را صدرنشین می‌دید و خیالش از بابت صعود راحت بود امیدوار بود با پیروزی در این بازی از افزایش فاصله‌اش با ناپولی صدرنشین جلوگیری کند.

آژاکس خیلی زود روی دروازه لیورپول خطرساز شد و در دقیقه 3 ضربه بروبی به تیر دروازه لیورپول برخورد کرد و بیرون رفت. آژاکس که در دقایق اولیه بهتر از لیورپول کار می‌کرد در دقیقه 16 هم فرصت خوبی برای گلزنی داشت اما شوت از راه دور برگویس با اختلافی کم از کنار دروازه آلیسون بیرون رفت. یک دقیقه بعد هم سانچس با یک شوت آلیسون را امتحان کرد که سنگربان برزیلی لیورپول موفق بود.

آژاکس در دقیقه 36 هم فرصت خوبی برای گلزنی داشت و شوت تادیچ می‌رفت دروازه لیورپول را باز کند اما آلیسون و الکساندر آرنولد با تلاش زیاد موفق شدند دروازه لیورپول را بسته نگه دارند.

با اینکه آژاکس در نیمه اول بهتر کار کرده بود روی یک اشتباه دروازه‌اش را باز شده دید. در دقیقه 42 آژاکسی‌ها در نیمه خودشان توپ را از دست دادند تا هندرسون با پاسی دقیق توپ را به صلاح برساند تا او دروازه آژاکس را باز کند.

لیورپول در دقیقه 44 فرصت خوبی داشت اما پاس فیرمینو به نونیز توسط او از فاصله نزدیک به تیر دروازه کوبیده شد تا نیمه اول با برتری 1-0 لیورپول به پایان برسد.

لیورپول بر خلاف نیمه اول نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و در دقیقه 49 به گل رسید. داروین نونیز که در اواخر نیمه اول توپ را به تیر زده بود این بار کرنر ارسالی رابرتسون را با ضربه سری محکم وارد دروازه کرد تا برتری لیورپولی‌ها دو گله شود.

داروین نونز

لیورپول که گویا موتورش روشن شده بود دو دقیقه بعد به گل سوم خود رسید. محمد صلاح با دیدی خوب هاروی الیوت را صاحب توپ کرد و این هافبک جوان با پیشروی و شلیکی سنگین موفق شد دروازه هلندی‌ها را باز کند.

در دقیقه 67 تیلور که به عنوان یار تعویضی وارد میدان شده بود پاس رو به عقب تادیچ را به تیر دروازه کوبید تا آژاکس نتواند به گل اول خود در این بازی برسد. آژاکسی‌ها در دقیقه 85 یکی از بهترین موقعیت‌های خود را به دست آوردند و تیمبر با عبور از خط دفاعی لیورپول فرصتی عالی برای گلزنی داشت که موفق نشد و توپ او از کنار دروازه آلیسون بیرون رفت.

در نهایت بازی با پیروزی 3-0 شاگردان یورگن کلوپ به پایان رسید تا آنها با 12 امتیاز در رتبه دوم جدول گروه A بایستند.

هاروی الیوت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا