اخبارخارجی

چگونه کیت های جام جهانی 2022 آدیداس هویت ملی را جشن می گیرند

رونمایی آدیداس از لباسهای جام جهانی؛ همه لباس‌ها حاوی پیشینه فرهنگی، اشاره به تاریخ فوتبال، و اشاره های بیشتری به تیم‌هایی هستند که این لباس‌ها را به تن دارند. آدیداس از لباس‌های تیمهای ملی خود برای جام جهانی 2022 رونمایی کرد و لباس‌های خارج از خانه آرژانتین و مکزیک را در کنار طرح‌های خانگی و خارج از خانه آلمان، ژاپن و اسپانیا نشان داد. همه کیت‌ها دو نیاز بسیار متفاوت را با هم ترکیب می‌کنند،نیازهای بازیکنانی که آن‌ها را می‌پوشند و همچنین هویت های فرهنگی یک کشوررا برآورده می‌کنند.

ماتئو کاسمان، یکی از مدیران محصول ارشد آدیداس می گوید: «هر بار که یک پیراهن فوتبال می سازیم، دو اولویت اصلی داریم.اول این است که فرهنگ یک ملت را با ایجاد یک هویت مشترک تجلیل کنیم که به بازیکنان و هواداران اجازه می دهد تحت یک ایده با هم مرتبط شوند و متحد شوند. دوم این است که بهترین عملکرد را برای ورزشکار و بازیکن فراهم کنیم، نه تنها از منظر عملکرد، بلکه آن را به روشی پایدار انجام دهیم.

رونمایی آدیداس از لباسهای جام جهانی

تمام لباس‌های رونمایی‌شده از کشورهایی که این لباس‌ها را می‌پوشند،از طریق سابقه فرهنگی یا اشاره به تاریخ فوتبال آنها الهام گرفته شده‌اند، که میتواند شامل گرافیک های گرفته شده از نشان ها یا پرچم های ملی باشد یا الگوهایی که تاریخ یک کشور را برجسته می کند.

کاسمان در مورد کیت ها توجه را به کیت خانگی ژاپنی جلب می کند که الگوی سراسری به آن داده شده است. او گفت:الهام بخش گرافیک روی کیت، یک کلاغ اوریگامی سه پا است، مانند کلاغی که در لوگوی فدراسیون قرار دارد. “اگر 1000 اوریگامی بسازید، آرزویی برآورده می شود. آرزوی ما برای ژاپن در این جام جهانی این است که بیش از هر زمان دیگری پیش برویم. آدیداس امیدوار است که تکرار کلاغ که الگوی جلو و آستین ها را می سازد، برای برآورده شدن این آرزو کافی باشد.

آرژانتین-رونمایی آدیداس از لباسهای جام جهانی

سایر ارجاعاتی که در ترکیب جام جهانی 2022 آدیداس وجود دارد عبارتند از: گرافیکی مبتنی بر نشان خورشید از پرچم آرژانتین، یک الگوی موج دار برگرفته از لوگوی اسپانیا در سال 1982 که میزبان جام جهانی بود و یک الگوی سراسری روی پیراهن مکزیک که از هنر تمدن های باستانی آن الهام گرفته شده است.

برای لباس خانگی آلمان، آدیداس به تاریخ فوتبال این کشور نگاه کرده است تا طرحی جدید ایجاد کند. ویژگی برجسته این پیراهن نوار بزرگ مرکزی آن است که میزبان یک تاج طلایی و آرم آدیداس است. لیزا داتز،دیگر مدیر ارشد محصول آدیداس که روی طراحی لباس جدید کار می کرد، توضیح می دهد که: نوار عمودی در جلو یک عنصر بسیار آشنا برای فدراسیون آلمان است، زیرا در اولین لباس ملی آلمان در سال 1908 استفاده شد.ما قبلاً از این عنصر در برخی از کیت‌ها استفاده کرده‌ایم، از جمله کیت‌های خارج از خانه در سال‌های 2008 و 2016. در اینجا ما به آن بیشتر پرداختیم و به تصویر کشیدیم تا ملت را گرد هم بیاوریم.

لباس خارج از خانه آلمان-رونمایی آدیداس از لباسهای جام جهانی

داتز ادامه می دهد:فناوری مورد استفاده به معنای مدیریت کامل رطوبت و قابلیت تنفس است. ما می خواهیم مطمئن شویم که ورزشکاران ما می توانند بهترین عملکرد را داشته باشند، با استفاده از بهترین فناوری که در آدیداس داریم تا بازیکنان احساس راحتی کنند و آنها را خنک نگه دارد.

چیزی که این برند اعلام کرده این است که همه کیت ها با استفاده از 100٪ پلی استر بازیافت شده تولید می شوند،تا بعد از استفاده به راحتی جذب محیط زیست گردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا