اخبارداخلی

استقلال 1- فولاد 1؛داور مرد شماره یک بازی

داور مرد شماره یک بازی؛استقلال با وجود حملات مکرر موفق نشد بیش از یکبار دروازه فولاد را باز کند تا این بازی با نتیجه مساوی به اتمام برسد.

به گزارش اهل ورزش استقلال در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی میزبان فولاد خوزستان بود. استقلال با توجه به پیروزی هفته گذشته اش همزمان با شکست پرسپولیس توانست 14 امتیازی شود و هم امتیاز با سرخ های پایتخت با تفاضل گل ضعیف تر در رتبه دوم جدول قرار بگیرد. فولاد نیز پیش از آغاز هفته هشتم 10 امتیازی بود. با تساوی در این دیدار استقلال 15 امتیازی و فولاد 11 امتیازی شد.

داور مرد شماره یک بازی

مهم ترین اتفاق بازی جنجال های داوری آن بود که استقلالی ها سه چهار بار معتقد به خطای پنالتی بودند اما هر بار داور بازی را ادامه داد تا شاهد اعتراضات بسیاری از سوی آبی ها به قضاوت حمید حاج ملک باشیم.

ترکیب استقلال:
سید حسین حسینی، محمدحسین مرادمند، رافائل سیلوا، کوین یامگا، جعفر سلمانی(46- سید ابوالفضل جلالی)، روزبه چشمی(75- محمدزبیر نیک‌نفس)، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند(75- سعید مهری)، محمد محبی، مهدی قایدی(75- رضا میرزایی) و پیمان بابایی(85- سجاد شهباززاده)
سرمربی: ریکاردو ساپینتو

ترکیب فولاد خوزستان:
کریستوفر نت(46- شهاب گردان)، عارف آقاسی، موسی کولی‌بالی، مهدی شیری، سعید آقایی، حمید بوحمدان، محمد آبشک(1+90- احمد عبدالله‌زاده)، وریا غفوری(63- علیرضا کوشکی)، ساسان انصاری، احسان پهلوان(63- علی قربانی) و مجید علیاری.
سرمربی: جواد نکونام

داور مرد شماره یک بازی

شرح گل:

استقلال صفر- فولاد یک (دقیقه 16: مجید علیاری): ارسال بلند مهدی شیری به بعد از تیرک دوم را حمید بوحمدان با ضربه سر زد که در ادامه دفع ناقص محمد محبی را محمد آبشک با ضربه سر پاس داد تا مجید علیاری با فرار از خط آفساید، و ضربه سر چرخشی به گوشه دروازه، فولاد را به گل اول برساند.

استقلال یک- فولاد یک (دقیقه 61: محمد محبی): ارسال مهدی قایدی از روی کرنر سمت چپ زمین با عبور از روی دست شهاب گردان که خروج اشتباهی از دروازه داشت، به محمدحسین مرادمند رسید که پاس این بازیکن با ضربه سر را محمد محبی با یک مهار و ضربه راحت به تور دروازه فولاد چسباند.

اتفاق ویژه

عدم اعلام پنالتی برای استقلال در سه صحنه متفاوت که برخوردهای مشکوکی شکل گرفت و اعتراض آبی‌پوشان را به همراه داشت، موجب شد تا داورِ مسابقه تبدیل به مرد اول بازی باشد و تصمیم‌های او (شاید) در نتیجه تاثیرگذار باشد.

بهترین بازیکن

محمد محبی با حضور در سمت راست زمین استقلال بازهم نمایش درخشانی ارائه کرد و پرتلاش و دونده بود تا بتواند تیمش را مقابل فولاد به گل برساند که البته خودش موفق به انجام این کار شد. محبی در تقابل با فولاد علاوه بر موقعیت‌سازی متعدد و نفوذ به محوطه جریمه این تیم، روی یک صحنه مشکوک به داوری هم حضور داشت که داور خطایی روی او تشخیص نداد ولی با این وجود زدن یک گل و نمایشی که در خط حمله داشت، او را تبدیل به بهترین بازیکن زمین می‌کند.

داور مرد شماره یک بازی

لحظات حساس:

ثانیه 50: محمد محبی با سرعت بالا از سمت راست نفوذ کرد که قبل از ورود به محوطه جریمه فولاد در برخورد با آقاسی سرنگون شد و توپ او به بیرون رفت که داور در این صحنه اعتقادی به گرفتن خطا نداشت.

دقیقه 21: دفع ناقص دوباره توسط مدافعان استقلال و ضربه قیچی برگردان مجید علیاری، عرض زمین را طی کرد و ثمری نداشت.

دقیقه 25: شوت بیرون پای فنی آرش رضاوند از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به یک مدافع فولاد به کرنر رفت.

دقیقه 32: شوت محکم زمینی پیمان بابایی از پشت محوطه جریمه را کریستوفر نت به شکل ناقص دفع کرد که ضربه محمد محبی در ریباند پس از برخورد به مدافع فولاد تبدیل به گل نشد.
دقیقه 33: دو ارسال پیاپی مهدی مهدی‌پور از کرنر ثمری نداشت و توسط مدافعان فولاد به کرنر دفع شد.
دقیقه 34: اشتباه عجیب در خط دفاعی فولاد و پاس رو به جلوی رضاوند با ضربه سر موجب شد تا محمد محبی در موقعیت تک به تک با کریستوفر نت قرار بگیرد که شوت مهاجم جوان فولاد بی‌دقت بود و با واکنش خوب گلر فولاد به دروازه این تیم راهی پیدا نکرد.

دقیقه 37: شوت تماشایی پیمان بابایی بازهم با بدشانسی او و استقلالی‌ها تبدیل به گل نشد و این بار ضربه زمینی او به تیرک عمودی دروازه فولاد اصابت کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 49: ضربه ایستگاهی مهدی‌پور دقت و قدرت لازم را نداشت و خطری دروازه فولاد را تهدید نکرد.

دقیقه 55: نزدیک بود دروازه فولاد روی شوت مهدی قایدی باز شود که شهاب گردان توپ را به شکل ناقص دفع کرد و در برگشت نیز ضربه نه چندان خوب یامگا را دروازه‌بان فولاد دفع کرد که در ریباند مجدد شوت رضاوند در برخورد با مدافعان حریف دور شد.

دقیقه 68: پس از ارسال کرنر آبی‌ها، پیمان بابایی در محوطه جریمه فولاد سرنگون شد که داور در این صحنه مشکوک پنالتی نگرفت و بازی را دنبال کرد.
دقیقه 70: ضربه آکروباتیک علی قربانی در محوطه جریمه استقلال ثمری نداشت.
دقیقه 72: شوت ابوالفضل جلالی به تور کنار دروازه فولاد اصابت کرد و تبدیل به گل نشد.
دقیقه 75: ضربه سر کولی‌بالی با اختلاف کمی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.
دقیقه 77: رضا میرزایی با فرار عالی به محوطه جریمه فولاد در موقعیت تک به تک با گردان قرار گرفت، اما در برخورد با مهدی شیری سرنگون شد که داور در این صحنه اعلام پنالتی نکرد و تمارض مهاجم ریزنقش آبی‌ها را تشخیص داد!
دقیقه 79: میرزایی برای دومین بار در محوطه جریمه استقلال و پس از تکل کوشکی، وینگر فولاد سرنگون شد که داور بازهم اعتقادی به گرفتن پنالتی نداشت.

دقیقه 5+90: پاس جلالی پشت مدافعان فولاد را گردان به شکل ناقص دفع کرد که در برگشت هم شوت مهری بی‌دقت بود و قبل از رسیدن به دروازه دفع شد.
دقیقه 5+90: شوت روی پای عجیب و بی‌دقت مرادمند از میانه زمین حمله استقلال را بی‌نتیجه گذاشت تا توپ به بیرون برود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 9 =

دکمه بازگشت به بالا