اخبارداخلی

آیندهوون 2-0 آرسنال: بی‌خیالی توپچی‌ها در فیلیپس

بی‌خیالی توپچی‌ها در فیلیپس-آرسنال در هفته پنجم لیگ اروپا امشب در هلند مهمان آیندهوون بود و با نتیجه 2-0 شکست خورد تا اولین شکست توپچی‌ها در این فصل لیگ اروپا رقم بخورد.

آرسنال که در چهار هفته اول لیگ اروپا همه بازی‌های خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و با اقتدار صدرنشین گروه A این رقابتها بود امشب به هلند رفت تا در فیلیپس اشتادوین به مصاف آیندهوون برود.

آیندهوون با استفاده از جو ورزشگاه خیلی زود به گلزنی نزدیک شد و در دقیقه 9 شوت سیمونز از فاصله حدودا 30متری توسط رمزدیل دفع شد و به کرنر رفت.

آرسنالی‌ها بعد از گذشت چند دقیقه خود را پیدا کرده و حملاتی پرتعداد روی دروازه آیندهوون سازمان دادند. آیندوون با اجرای یک دفاع فشرده و پرتعداد سعی داشت دروازه‌اش را مقابل حملات سنگین آرسنال بسته نگه دارد.

اما در دقیقه 19 فیرمن با یک پاس قطری توپ را به کودی خاکپو رساند و او با عبور از سالیبا ضربه چیپی شلیک کرد که با عبور از بالای سر رمزدیل وارد دروازه آرسنال شد. اما کمک‌داور پرچم خود را به درستی بالا برد و این گل آفساید اعلام شد.

آرسنال در دقیقه 21 با ضربه سر انکتیا به گل نزدیک شد اما بنیتز، دروازه‌بان آیندهوون، توپ را به زحمت دفع کرد تا تنها یک کرنر نصیب توپچی‌ها بشود. در دقیقه 39 سانتر ژاکا و ضربه سر تومیاسو به مارتینلی رسید. او با کنترل سینه یک والی آکروباتیک از فاصله هشت قدمی شلیک کرد اما توپ او از بالای دروازه بیرون رفت.

بی‌خیالی توپچی‌ها در فیلیپس

در دقیقه 43 سیمونز از آیندهوون با یک حرکت انفرادی استثنایی و محو کردن سه مدافع آرسنال توپ را از رمزدیل عبور داد اما داور اعلام کرد که باید صحنه منجر به گل را از مانیتور VARبررسی کند. در تصاویر مشخص بود که پاس اولیه‌ای که از طرف الغازی به سیمونز رسید زمانی به او رسیده بود که در آفساید قرار داشت. در نتیجه این گل هم مردود شد. نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

آرسنال در شروع نیمه دوم اشتهای زیادی برای گلزنی نشان می‌داد. در همان پنج دقیقه اول این نیمه ضربه‌های انکتیا و مارتینلی با اختلاف نزدیک از کنار دروازه آیندهوون بیرون رفت تا توپچی‌ها به گل نرسند.

اما در دقیقه 50 رمزدیل بود که آرسنالی‌ها را نجات داد. دی‌یونگ توپ بلند ارسالی هم‌تیمی‌هایش را کنترل کرده و توپ را به سیمونز رساند که شوت او را رمزدیل دفع کرد. اما توپ برگشتی را خاکپو به فیرمن رساند و شوت او برای بار دوم توسط رمزدیل مهار شد.

اما در دقیقه 55 آیندهوون بالاخره توانست به گل برسد. این بار خبری از مردود شدن گل هلندی‌ها نبود. لوک دی‌یونگ مدافعین آرسنال را به خود مشغول کرد و پاس هوشمندانه‌ای به جویی فیرمن داد تا او با شوتی سرکش دورازه رمزدیل را باز کند.

جویی فیرمن

لوک دی‌‌یونگ که پاس گل اول آیندهوون را داده بود در دقیقه 63 گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا مهم‌ترین نقش را در موفقیت تیمش بازی کند. رمزدیل روی کرنر ارسالی خاکپو اشتباه کرد و دی‌یونگ که کسی او را مهار نکرده بود در آزادی کامل فرصت کرد با یک ضربه سر دروازه رمزدیل را باز کند.

در دقیقه 66 آیندهوون بار دیگر دروازه آرسنال را باز کرد اما برای سومین بار در این مسابقه داور یکی از گلهای این تیم را مردود اعلام کرد. سیمونز با یک حرکت انفرادی و طی کردن مسافتی قابل توجه به سمت دروازه توپچی‌ها پیشروی کرد و توپ را برای خاکپو ارسال کرد تا او از فاصله نزدیک دروازه رمزدیل را باز کند. اما کمک‌داور پرچم زد تا دومین گل خاکپو و سومین گل آیندهوون در این بازی مردود شود.

حملات آیندهوون همچنان ادامه داشت و در دقیقه 70 سانتر خاکپو و ضربه سر پرقدرت دی‌یونگ با حرکت تماشایی رمزدیل دفع شد. البته کمک‌داور بار دیگر پرچم خود را بالا برد و اعلام کرد دی‌یونگ در آفساید بوده است.

در دقیقه 78 آرسنالی‌ها یکی از معدود فرصت‌های گلزنی‌شان در این بازی را به دست آوردند. شوت گرانیت ژاکا با برخورد به بازیکنان آیندهوون تغییر مسیر داد و جلوی پای انکتیا قرار گرفت اما ضربه او را میدریف، مدافع آیندهوون، به کمک بنتیز، سنگربان این تیم، دفع کردند تا آرسنالی‌ها نتوانند به گل برسند.

بازی در نهایت با پیروزی 2-0 آیندهوون به پایان رسید. بازی عجیبی که علاوه بر این دو گل، سه گل دیگر آیندهوون مردود شد تا آرسنالی‌ها شکست وحشتناک 5-0 را با باخت 2-0 عوض کنند. آرسنال حالا در پایان هفته پنجم با 12 امتیاز همچنان صدرنشین است و آیندهوون با 10 امتیاز در رتبه دوم جدول این گروه ایستاده است.

لوک دی یونگ

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا