اخبارخارجی

تاتنهام 1-2 لیورپول؛نجات قرمزها با گلهای صلاح

به گزارش “اهل ورزش“،دو تیم تاتنهام و لیورپول در هفته سیزدهم رقابتهای لیگ برتر انگلیس به مصاف هم رفتند که در نهایت این بازی با نتیجه 2-1 به سود قرمزهای آنفیلد به پایان رسید.

این بازی برای لیورپول اهمیت زیادی داشت چرا که قرمزها بعد از دو شکست پیاپی در هفته‌های قبلی لیگ برتر، مقابل ناتینگهام فارست و لیدز، به مصاف تاتنهام آمده بودند و امیدوار بودند این روند را بشکنند. لیورپولی‌ها بعد از یک پیروزی روحیه‌بخش مقابل ناپولی در لیگ قهرمانان برای این بازی روحیه بیشتری پیدا کرده بودند.

لیورپول در همان دقایق اولیه فرصتی عالی برای گلزنی داشت و شوت محکم نونز با درخشش هوگو لوریس دفع شد تا تاتنهام از دریافت یک گل در دقیقه 3 نجات پیدا کند.

گل اول صلاح در رقابت تاتنهام و لیورپول در هفته سیزدهم

اما لیورپول دست بردار نبود و در دقیقه 11 محمد صلاح موفق شد قرمزها را پیش بیندازد. صلاح درست در میانه محوطه جریمه تاتنهام توپ را از داروین نونیز دریافت کرد و بعد از کنترل شوتی شلیک کرد که به تور دروازه اسپرز چسبید.

تاتنهام که برای جبران تلاش می‌کرد سه دقیقه بعد توپ را به تیر دروازه کوبید. در دقیقه 14 ضربه سر پریشیچ را آلیسون دفع کرد اما توپ به تیر دروازه برخورد کرد تا لیورپول از باز شدن دروازه‌اش نجات پیدا کند. این اولین حمله تاتنهام در طول بازی بود.

تاتنهام و لیورپول در هفته سیزدهم

در دقیقه 19 شاگردان کونته معتقد بودند باید پنالتی به سودشان اعلام شود. الکساندر آرنولد در محوطه خودی سسنیون را هل داد ولی داور معتقد بود خطایی روی بازیکن تاتنهام رخ نداده است.

هشت دقیقه بعد تاتنهام فرصتی عالی برای گلزنی داشت و سسنیون با اینکه از الکساندر آرنولد عبور کرده بود ولی توپ را به کوناته که خودش را به او رسانده بود واگذار کرد و نتوانست زودتر از او شوتی به سمت دروازه آلیسون شلیک کند.

گل زیبای صلاح

در دقیقه 40 صلاح دومین گل خود در بازی را به ثمر رساند. اریک دایر با یک اشتباه وحشتناک ضربه سر خیلی بدی به توپ زد تا توپ درست جلوی محمد صلاح قرار بگیرد و او توانست لوریس را مغلوب کرده و دومین گل خودش و لیورپول را وارد دروازه او کند. نیمه اول با برتری 2-0 لیورپول به پایان رسید.

در دقیقه 48 آلیسون با یک سیو استثنایی دروازه لیورپول را نجات داد. روی یک کرنر اریک دایر روی توپ اثر گذاشت ولی توپ می‌رفت وارد دروازه شود که آلیسون با دو دست مانع از عبور توپ از خط دروازه شد.

اما تنها یک دقیقه بعد از آن تاتنهامی‌ها برای دومین بار تیر دروازه را به لرزه درآوردند. سسنیون توپ را به پریشیچ سپرد و شوت او به تیر افقی برخورد کرد تا بار دیگر شاگردان کونته به لطف تیر دروازه لیورپول نتوانند به گل برسند.

رقابت تاتنهام و لیورپول در هفته سیزدهم

 

در دقایق بعدی تاتنهام روی دروازه لیورپول خیمه زده بود. آنها توپ را خوب به حرکت درمی‌آوردند ولی در پاسهای آخر دقت لازم را نداشتند. در دقیقه 66 روی یک ضربه آزاد هری کین فرصت خوبی داشت اما توپ او از کنار دروازه بیرون رفت.

هری کین اما چهار دقیقه بعد به گل رسید. کین پاس دژان کولوشوسکی را پیش از آنکه کوناته بتواند آن را قطع کند دریافت کرد و از زاویه بسته شوتی به سمت دروازه آلیسون زد که به گل تبدیل شد.

در دقیقه 71 آنتونیو کونته از داور کارت زرد دریافت کرد. او که می‌خواست بازی به سود تیمش هر چه سریعتر آغاز شود از اینکه دستیار یورگن کلوپ توپ را نگه داشته عصبانی شد و توپ را از دستهای او دور کرد. داور اما به سراغ کونته آمد و به او کارت زرد نشان داد.

آنتونیو کونته

آلیسون درحالیکه پنج دقیقه تا پایان وقتهای قانونی باقی مانده بود با دوهرتی بازیکن تاتنهام برخورد کرد و مدتی روی زمین افتاده بود اما به بازی برگشت تا خیال هواداران لیورپول را راحت کند. او لحظاتی قبل شوت بنتانکور را با یک سیو درخشان دفع کرده و مانع باز شدن دروازه‌اش شده بود.

بازی در نهایت با پیروزی 2-1 لیورپول به پایان رسید تا شاگردان کلوپ سه امتیاز مهم به دست بیاورند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا