اخبارخارجی

تیم رویایی یوونتوس و غیبت کریستیانو رونالدو

این نوشته بهترین ترکیب تیمی از باشگاه یوونتوس است که در طول سال ها سهم خود را از اسطوره ها دیده است.امروز در اهل ورزش به تیم رویایی یوونتوس و معرفی بازیکنان این تیم رویایی می پردازیم.

تیمی با قدمت تقریبا 125 سال که در این مدت توانسته است جام های بی شماری، از جمله تعداد زیادی عنوان قهرمانی سری A  را بدست بیاورد،بیشتر از هر یک از رقبای داخلی خود همچنین این تیم پر طرفدارترین باشگاه ایتالیایی نیز می باشد واکنون بیش از 100 سال است که متعلق به خانواده آنیلی میباشد.

در طول سال‌ها، بسیاری از افسانه‌های بزرگ برای راه راه‌های سیاه و سفید معروف بانوی پیر بازی کرده‌اند. از زین الدین زیدان تا میشل پلاتینی، از جانلوئیجی بوفون تا الساندرو دل پیرو، از گائتانو سیره آ تا جورجیو کیلینی و از پوگبا تا کریستیانو رونالدو. ناگفته نماند نام های افسانه ای دیگری چون آندره آ پیرلو، فابیو کاناوارو و پاول ندود نیز در این اسامی به چشم میخورد.

با این حال، کدام یک از این اسطوره ها تبدیل به تیم رویایی یوونتوس می شود؟

دروازه بان تیم رویایی یوونتوس

کاپیتان، رهبر و افسانه تیم جیجی بوفون باید به عنوان دروازه بان تیم رویایی یوونتوس گزینه بلامنازع باشد. البته دینو زوف بزرگ از سال 1972 تا 1983 برای یووه بازی می کرد و شایسته است در این بحث اشاره ویژه ای شود. اما هیچ تردیدی در انتخاب بوفون وجود ندارد.

بوفون_تیم رویایی یوونتوس

بوفون تقریباً 20 سال پیراهن یوونتوس را بر تن کرد و در پایان مدت کوتاهی در PSG حضور داشت. ناگفته نماند که بوفون حتی زمانی که به دنبال رسوایی کالچوپولی در سال 2006 سقوط کرد، به باشگاه وفادار ماند.

رکورد او در یوونتوس درخشان است: 10 اسکودتی (رکورد مطلق)، پنج کوپا ایتالیا، 6 سوپرکاپ ایتالیا. در مجموع 21 جام برای یوونتوس در 685 بازی. یک نماد مطلق برای باشگاه است.

دفاع راست

تورام یکی از فرانسوی های زیادی بود که برای بیونکونری ها عالی بود.گام‌های زیبای تورام که در جناح راست زمین را طی میکرد، همچنان در خاطره هواداران یوونتوس از آن زمان باقی مانده است.او در سال 2001 به همراه دوستش جیجی بوفون از پارما وارد تورین شد و نقش تعیین کننده ای را در دو قهرمانی اسکودتو به همراه تعداد زیادی سوپرکاپ ایتالیا ایفا کرد.تورام اگرچه در ابتدا یک مدافع میانی بود، اما عمدتاً به عنوان دفاع راست توسط مارچلو لیپی در یوونتوس استفاده می شد.

تورام_تیم رویایی یوونتوس

او یک مدافع قدرتمند بود که یکی از بهترین های جهان به حساب می آمد و تا سال 2006 که رسوایی کالچوپولی باعث شد او به بارسلونا نقل مکان کند، یک سنگ تمام عیار برای یوونتوس بود.

دفاع وسط

شیره آ که اغلب به عنوان یکی از بهترین نقل و انتقالات آزاد در فوتبال ایتالیا شناخته می شود، گزینه روشنی برای پست مدافع میانی در این تیم رویایی یوونتوس است. او در سال 1974 از آتالانتا به تورین نقل مکان کرد و بقیه دوران حرفه ای خود را با بانوی پیر گذراند و سپس در 36 سالگی در یک تصادف رانندگی از دنیا رفت.

شیره‌ آ_تیم رویایی یوونتوس

او ستون دفاعی یوونتوس در دهه 1970 و 80 بود.شیره آ که یک مدافع انعطاف‌پذیر بود، در حمله نیز خطرناک بود و اغلب دویدن‌های تهاجمی را آغاز می‌کرد. او یک رهبر ساکت، اما واقعی بود و کاپیتان برخی از بهترین تیم های تاریخ یوونتوس بود.

او هفت اسکودتی، دو جام ایتالیا، یک جام یوفا، یک جام برندگان جام، یک جام اروپا، یک سوپرکاپ اروپا و یک جام بین قاره ای را به دست آورد.

به طور خلاصه، شیره آ همه چیز را با یوونتوس برد. یک قهرمان ابدی در تورین.

جورجیه کیلینی

کیلینی به شیره آ در دفاع مرکزی این تیم رویایی نهایی یوونتوس می پیوندد.رابطه عاشقانه 17 ساله این بازیکن ایتالیایی با بیانکونری تنها در سال 2022 به پایان رسید و او به MLS رفت.

کیلینی_بهترین دفاع وسط

کیه لینی که یک مدافع سرسخت و وفادار بود، یک مدافع میانی قدرتمند بود که هم تیمی ها و هم حریفان به او احترام می گذاشتند.کیلینی یک جنگجو برای یوونتوس بود، کسی که حتی در سخت ترین زمان ها می توان به او اعتماد کرد.

او 9 اسکودتوی متوالی را با یوونتوس به دست آورد، همچنین پنج جام ایتالیا و همین‌طور سوپرکاپ ایتالیا.وی با 561 بازی در رتبه سوم فهرست بازیکنان یوونتوس با بیشترین بازی قرار دارد.

دفاع چپ

یکی از بهترین مدافعان چپ فوتبال ایتالیا، آنتونیو کابرینی از سال 1976 تا 1989 به مدت سیزده سال برای بانوی پیر بازی کرد و عملاً همه چیز را برد.

تیم رویایی یوونتوس

کابرینی با دریبل‌های زیبا، دویدن‌های نفس‌گیر از جناحین، سانترهای بی‌نقص و میل به گل زدن، بخشی از تیم‌ یوونتوس بود که فوتبال زیبایی را به نمایش گذاشتند.

شش اسکودتی، دو جام ایتالیا، یک جام یوفا، یک جام اروپا، یک سوپرکاپ اروپا، یک جام بین قاره‌ای و یک جام برندگان برد او برای یووه همه چیز را نشان می‌دهد. او یک برنده سریالی بود.

هافبک مرکزی تیم رویایی یوونتوس

نابغه پست هافبک ایتالیایی، پیرلو که در سال 2011 با انتقالی آزاد از میلان به تورین آمد، در یوونتوس به عنوان یک استاد خط میانی شناخته می شود، ابتدا تحت هدایت ماسیمیلیانو آلگری و سپس آنتونیو کونته، خود را تثبیت کرد.

پیرلو بهترین هافبک وسط

محدوده پاس باورنکردنی، ضربات آزاد دقیق با مسیرهایی که اغلب دروازه بان ها را گیج می کرد و گل های تعیین کننده تقریباً پیرلو را خلاصه می کرد.

او چهار فصل از سال 2011 تا 2015 پیراهن یوونتوس را بر تن کرد و چهار اسکودتی، یک جام ایتالیا و دو سوپرکاپ ایتالیا را به دست آورد.

زیدان

زین الدین زیدان در تیم رویایی یوونتوس قرار دارد شاید فوتبال دوستان جدید زیدان را با رئال مادرید بشناسند ولی او یکی از بهترین فوتبالیست هایی که پیراهن یوونتوس را بر تن کرده است.

زیدان فوتبال را طوری به تصویر می‌کشد که قرار بود در زمان او بازی شود. تماشای او در حال ایجاد جادو در زمین باعث شادی خالص شد و میلیون‌ها کودک را الهام بخشید تا در سراسر جهان به این ورزش بپردازند.

زیدان_تیم رویایی یوونتوس

این بازیکن فرانسوی در سال 1996 از بوردو به تورین آمد و در آنجا ماند تا در سال 2001 با شکستن رکورد جهانی به رئال مادرید نقل مکان کند. زیزو باعث شد تا هواداران یوونتوس با مارک فوتبالی که گل‌های درخشانی تولید می‌کرد و جادویی در سراسر زمین می‌بافد عاشق او شوند.

او با یوونتوس دو اسکودتی، یک سوپرکاپ ایتالیا، یک سوپرکاپ اروپا و یک جام بین قاره ای را به دست آورد. مهمتر از همه، او همچنین نقش بزرگی در کمک به فرانسه برای قهرمانی در جام جهانی 1998 ایفا کرد و جایزه توپ طلا را به دست آورد.

هافبک تهاجمی

پاول ندود شاید نه به زیبایی و جادویی زیدان اما به همان اندازه بازیکنی موثر برای یوونتوس بود. او قطعا این تیم رویایی یوونتوس را می سازد. “خشم چک” در تابستان 2001 به تورین پیوست تا کفش های زیدان را که به تازگی باشگاه را به قصد کهکشانی های رئال مادرید ترک کرده بود پر کند.

ندود_تیم رویایی یوونتوس

ندود که با مبلغی حدود 45 میلیون یورو از لاتزیو خریداری شد، چند ماه طول کشید تا به عضویت تیم جدید مارسلو لیپی در یوونتوس درآمد.

با مهارت های فنی، شخصیت و رهبری در زمین، ندود مورد علاقه مطلق هواداران بود. در سال 2006، او به باشگاه وفادار ماند زیرا یووه پس از رسوایی کالچوپولی به سری B سقوط کرد ،مطلبی که هواداران یوونتوس هرگز آن را فراموش نکرده اند.

در یوونتوس از سال 2001 تا 2009، ندود دو اسکودتو و همین‌طور سوپرکاپ ایتالیا را به دست آورد. ناگفته نماند که او توپ طلا را در سال 2003 در پایان یک فصل عملاً عالی به دست آورد، تنها با شکست در فینال لیگ قهرمانان اروپا از میلان – بازی ای که ندود برای آن تعلیق شد.

او در حال حاضر به عنوان نایب رئیس باشگاه به خدمت خود ادامه می دهد.

پلاتینی

پلاتینی با نام مستعار Le Roi (پادشاه)، یک شماره 10 واقعی بود. او ظریف و قاطع بود و غیرممکن است که یک تیم رویایی یوونتوس را بدون مرد افسانه ای فرانسوی در نظر بگیرید.

پلاتینی_تیم رویایی یوونتوس

پلاتینی از سال 1982 تا 1987 در یوونتوس، عملاً همه چیز را در تورین به دست آورد، از جمله دو اسکودتو، یک جام ایتالیا، یک جام برندگان اروپا، یک جام قهرمانان، یک سوپرکاپ اروپا و یک جام بین قاره‌ای.

پلاتینی در آن زمان یکی از بهترین فوتبالیست های جهان بود که سه بار برنده توپ طلا در سال های 1983، 1984، 1985 شد.در واقع پلاتینی سه فصل متوالی از سال 1983 تا 1985 بهترین گلزن سری آ بود.وی یک افسانه تایید شده در نزد هواداران است.

مهاجمین تیم رویایی یوونتوس

نام الساندرو دل پیرو مترادف با یوونتوس است. این ایتالیایی بیش از یک پرچمدار باشگاه بود. او حداقل بیست سال نماد باشگاه بود و در تیم تیم رویایی یوونتوس جای ویژه ای دارد.

دل پیرو با نام مستعار “پینتوریکیو” در سال 1993 پس از اینکه جیامپیرو بونیپرتی – اسطوره دیگری که شایسته ذکر ویژه در تاریخ یوونتوس است – از جذب او حمایت کرد، وارد یووه شد.

دل پیرو_تیم رویایی یوونتوس

در مدت کوتاهی، دل پیرو پسر پوستر باشگاه شد و لباس را از روبرتو باجو گرفت. به حدی که باشگاه تصمیم گرفت به شدت روی او شرط بندی کند و به باجو اجازه داد تا در سال 1995 ادامه دهد.

بقیه اش تاریخ است. گل ها، پیروزی ها، سقوط در سال 2006 و تولد دوباره یوونتوس. دل پیرو بخشی از همه چیز بود.او پس از کالچوپولی در باشگاه باقی ماند و صعود باشگاه را به قله سری آ رهبری کرد.

البته او جام های زیادی را به دست آورد: شش اسکودتو، یک لیگ قهرمانان، یک سوپر جام اروپا، یک جام بین قاره ای، یک جام ایتالیا و چهار سوپرکاپ ایتالیا. او عنوان بهترین گلزن را در سری آ و سری B کسب کرده است.

دل پیرو همچنان رکورددار بیشترین بازی برای یوونتوس است (705بازی) و همچنین بهترین گلزن تاریخ این باشگاه (290 گل) است.بهترین بازیکن تاریخ یوونتوس؟ ما اینطور فکر می کنیم!

بونیپرتی -تیم رویایی یوونتوس

جیامپیرو بونیپرتی در تیم رویایی یوونتوس قفل شده است. او از اواخر دهه 1940 تا اوایل دهه 1960 نماد باشگاه بود.بونیپرتی مردی تک باشگاهی بود و با یووه 5 اسکودتو و دو جام ایتالیا برد. او در فصل 1947/48 با 27 گل بهترین گلزن قهرمانی سری آ بود.

بونیپرتی_تیم رویایی یوونتوس

به عنوان یک مدیر باشگاه، او همچنین به خاطر آوردن الساندرو دل پیرو به یوونتوس شایسته تقدیر است.او یک بار گفت: “یووه تنها تیم من نیست، بلکه قلب من است.”نیازی به تعریف و تمجید بیشتر از وی نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا