اخبارخارجی

گالتیه:در فرانسه طنز بودن دشوار است

کریستف گالتیه اعتراف کرد که از پاسخ طعنه آمیز خود نسبت به پروازهای کوتاه مدت پاری سن ژرمن برای بازی ها پشیمان است و گفت: در فرانسه طنز بودن دشوار است.

گالتیه و کیلیان امباپه با وجود اینکه فقط دو ساعت و نیم سفر با هواپیما به شهر نانت و برگشت به شهر پاریس پرواز می‌کردند، به سؤالات درباره پرواز خارج از خانه در نانت به خبرنگاران پاسخ دادند. پس از دریافت واکنش‌های منفی در این مورد، سرمربی PSG عذرخواهی کرد.

در فرانسه طنز بودن دشوار است

گالتیه به خبرنگاران گفت: بازیکنان من در مورد آب و هوا بسیار مراقب هستند، باشگاه توجه زیادی به آن دارد. “دربازی مقابل لیل، ما با اتوبوس به آنجا رفتیم، دو ساعت و 45 دقیقه با اتوبوس برای رفتن و [همان] مقدار زمان برای بازگشت به خانه وقت صرف کردیم. ما در جریان مسائل  اقلیمی هستیم. بدیهی است که من متاسفم، اما فکر می کنم در فرانسه طنز بودن دشوار است. حتی اگر شوخی من عالی نبود و وقتی به خانه رسیدم خیلی سریع متوجه شدم.»

این ماجرا در روزهای اخیر در فرانسه غوغایی به پا کرده است و آن هیدالگو، شهردار پاریس، برونو لومر وزیر دارایی فرانسه و حتی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، همگی در این مورد اظهار نظر کردند.

این صحبت های گالتیه در یک زمان حساس در فرانسه رخ می دهد،چون به دلیل تحریم های انرژی روسیه علیه اتحادیه اروپا و تغییرات اقلیمی و گرمای بی سابقه در اروپا همزمان شده است و کلمنت بوون وزیر حمل و نقل اخیراً خواستار سرکوب استفاده از جت های شخصی در تلاش برای مهار گرمایش جهانی شده است.

گالتیه پس از آن صحبت کرد که پاری سن ژرمن مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را با پیروزی مقابل یوونتوس آغاز کرد. سرمربی پاریس امیدوار است که این حرکت را در بازی بعدی خود در لیگ 1 مقابل برست در عصر شنبه انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا