اخبارخارجی

یورگن کلینزمان: فرهنگ فوتبالی ایران یعنی رفتن روی اعصاب حریف

کیفر مور داستان‌های زیادی از بازی با ایران خواهد داشت!

روی اعصاب حریف رفتن فرهنگ فوتبالی ایران- یورگن کلینزمان اعتقاد دارد ایران از طریق به هم زدن تمرکز ولز توانست مقابل این تیم به برتری برسد.

ایران با پیروزی 2-0 مقابل ولز، گام مهمی برای صعود به یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2022 برداشت اما یورگن کلینزمان سبک بازی تیم کی روش را چندان نمی‌پسندد:

اهل ورزش | کیفر مور و کریس مفام، دو بازیکن تنومند ولز در مسابقه مقابل ایران بارها و بارها دچار برخوردهای فیزیکی با بازیکنان شدند. یورگن کلینزمان، سرمربی پیشین تیم‌های ملی آلمان و آمریکا که به عنوان کارشناس بازی‌های جام جهانی 2022 با بی‌بی‌سی همکاری می‌کند، در پاسخ به سوال رویکرد خشن بازیکنان ایران و رفتن روی اعصاب بازیکنان حریف گفت:

فرهنگ فوتبالی ایران همین است و شیوه انجام دادنش دقیقا همان‌گونه بود که دیدیم. به همین علت است که کارلوس کی روش دقیقا مناسب تیم ایران است. این مسئله اتفاقی نیست چون کی روش در کلمبیا و مصر به مشکل خورد؛ بنابراین به ایران برگشت، جایی که برای مدتی طولانی در آن کار کرده بود. تمام حرکات آن‌ها هدفمند و جزوی از فرهنگ فوتبالی‌شان است. سبک بازی ایران همین است.

کلینزمان معتقد است به هم زدن تمرکز تیم حریف، یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های فرهنگ فوتبالی ایران است:

ایران مدام با تیم داوری بحث می‌کند. شما نیمکت ایران را ببینید؛ همه آن‌ها اطراف کمک داور و داور چهارم در حال بالا و پایین پریدن هستند و چیزهایی به داوران می‌گویند. کیفر مور احتمالا داستان‌های زیادی برای تعریف کردن از این بازی خواهد داشت. او بارها درگیر صحنه‌های جزئی‌ای شد که به چشم نمی‌آمد اما به هرحال وجود داشتند. فرهنگ بازی ایران همین است؛ آن‌ها کاری می‌کنند تمرکز حریف خراب شوند و وقتی تمرکزتان را از دست دهید، به شما ضربه می‌زنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 2 =

دکمه بازگشت به بالا