اخبارخارجی

نگاهی به ستاره های خریده شده سوپر لیگ ترکیه

ستاره های خریده شده سوپر لیگ ترکیه؛ بازیکنان ستاره ای از جمله مائورو ایکاردی، میشی باتشوایی، دله آلی و ماکسی گومز در پنجره نقل و انتقالات تابستانی 2022 که پنجشنبه بسته شد راهی ترکیه شدند.اهل ورزش نگاهی به ستاره های خریده شده توسط تیم های سوپر لیگ ترکیه انداخته است.

گالاتاسرای

ستاره های خریده شده سوپر لیگ ترکیه؛گالاتاسرای استانبول یک پنجره نقل و انتقالات بسیار شلوغ برای فصل 2022-23 داشت.

آنها چندین بازیکن از جمله ایکاردی مهاجم آرژانتینی پاری سن ژرمن (PSG)، خوان ماتا قهرمان جام جهانی 2010، لوکاس توریرا هافبک اروگوئه ای از آرسنال،  سرخیو اولیویرا هافبک پرتغالی از پورتو و دریس مرتنس مهاجم بلژیکی که ناپولی ایتالیا را ترک کرد را به خدمت گرفتند.

ستاره های خریده شده سوپر لیگ ترکیه

در تابستان امسال شیرها، مدافع میانی برزیلی خود مارکائو را با مبلغ 12 میلیون یورو (12.2 میلیون دلار) به سویا اسپانیا فروختند.

علاوه بر این، مصطفی محمد مهاجم مصری به صورت قرضی به نانت پیوست.

به گزارش ترانسفر مارکت، گالاتاسرای 31.5 میلیون یورو برای خرید بازیکنان هزینه کرد اما با فروش چندین نفر از جمله مارکائو، 13 میلیون یورو به دست آورد.

بشیکتاش

بشیکتاش، دیگر قدرت فوتبال استانبول، با اضافه کردن گدسون فرناندز هافبک پرتغالی از بنفیکا، والنتین روزیر مدافع راست فرانسوی ، مهاجم کنگویی جکسون مولکا، دله آلی از اورتون و مهاجم هلندی ووت وهورست از برنلی، تیم خود را تقویت کرد.

جنک توسان مهاجم ترک تبار نیز از اورتون به بشیکتاش بازگشت ،همچنین این باشگاه ناتان ردموند وینگر انگلیسی را به صورت رایگان به خدمت گرفت.

ستاره های خریده شده سوپر لیگ ترکیه

بشیکتاش 19.05 میلیون یورو هزینه کرد اما 10 میلیون یورو دریافت کرد.

سه بازیکن ترکیه ای، امیرهان ایلخان، ریدوان یلماز و سردار ساعتچی از عقابهای سیاه جدا شدند.

ایلخان با 4.5 میلیون یورو به تورینو ایتالیا فروخته شد. یلماز مدافع چپ با مبلغ 4 میلیون یورو به تیم رنجرز اسکاتلند پیوست و ساعتچی با مبلغ 1.5 میلیون یورو توسط براگا پرتغال خریداری شد.

سیل لارین مهاجم کانادایی، دوماگوج ویدا مدافع میانی کروات و الکس تکسیرا هافبک برزیلی پس از پایان قراردادشان در ژوئیه بشیکتاش را ترک کردند.

فنرباغچه

یکی از مدعیان قهرمانی در سوپر لیگ، فنرباغچه، بازیکنانی مانند دیگو روسی وینگر اروگوئه ای از لس آنجلس اف سی آمریکا، لوان پرز مدافع برزیلی از المپیک مارسی، ژائو پدرو مهاجم ایتالیایی،باتشوایی مهاجم بلژیکی را از چلسی،لینکلن و ویلیان آرائو هافبک برزیلی و وینگر ترکیه ای امره مور را خریداری کرد.

ستاره های خریده شده سوپر لیگ ترکیه

همچنین این باشگاه جاشوا کینگ، مهاجم نروژی واتفورد را به صورت رایگان به خدمت گرفت.

کیم مین جائه مدافع کره جنوبی هدف باشگاه های اروپایی بود و ناپولی با مبلغ 18.05 میلیون یورو وی را از فنرباغچه خریداری  کرد.

اوزان توفان هافبک ترکیه ای، فنرباغچه را به مقصد هال سیتی انگلیس ترک کرد.

مارسل تیسراند دیگر بازیکن فنرباغچه بود که تابستان امسال تیم را ترک کرد.

فنرباغچه مبلغ 29.81 میلیون یورو برای خریدهای تابستانی پرداخت کرد اما حداقل 30 میلیون یورو درآمد داشت.

ترابوزان اسپور-ستاره های خریده شده سوپر لیگ ترکیه

ترابوزان اسپور مدافع عنوان قهرمانی ترکیه چندین خرید داشت از جمله ترزگه وینگر مصری از استون ویلا، ماکسی گومز مهاجم اروگوئه ای از والنسیا و مارک بارترا مدافع اسپانیایی از رئال بتیس.

انیس بردی هافبک مقدونیه شمالی و اوموت بوزوک مهاجم ترک دیگر بازیکنان ترابوزان اسپور بودند.

ستاره های خریده شده سوپر لیگ ترکیه

یوسف یازیچی هافبک تهاجمی ترکیه ای لیل در حالی به ترابوزان اسپور بازگشت که به صورت قرضی به باشگاه سابقش پیوست.

باشگاه برای خریدهای جدیدش 18.8 میلیون یورو هزینه کرد.

ترابوزان اسپور احمدجان کاپلان مدافع ترکیه ای را به تیم هلندی آژاکس، آندریاس کورنلیوس مهاجم دانمارکی را به کپنهاگن و برات اوزدمیر هافبک ترک را به باشگاه الاتحاد عربستان سعودی فروخت.

آنتونی نواکائمه، بازیکن ثابت نیجریه ای تیم ترکیه پس از پایان قراردادش، ترابوزان اسپور را ترک کرد.

این باشگاه پس از فروش بازیکنانی از جمله کاپلان به قیمت 9.5 میلیون یورو، کورنلیوس با 6 میلیون یورو و اوزدمیر با 2.4 میلیون یورو، 19.3 میلیون یورو درآمد کسب کرد.

گران ترین خریدهای سوپر لیگ

دو بازیکن تیم گالاتاسرای شامل توریرا و یوسف دمیر و فرناندس هافبک بشیکتاش گرانترین نقل و انتقالات تابستانی سوپر لیگ ترکیه بودند.

شیرها برای جذب توریرا 6 میلیون یورو به آرسنال پرداخت کردند و همین مبلغ را برای جذب دمیر وینگر اتریشی از راپید وین هزینه کردند.

بشیکتاش هم مانند گالاتاسرای 6 میلیون یورو برای اضافه کردن فرناندز از باشگاه پرتغالی بنفیکا هزینه کرد.

علاوه بر این، المپیک مارسی 5.3 میلیون یورو دریافت کرد تا پرس مدافع برزیلی به فنرباغچه بپیوندد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا