اخبارخارجی

ژوزه مورینیو از همراهی رم مقابل اینتر محروم شد

دیداری که به آسانی باید می بردیم، باختیم

محرومیت مورینیو مقابل اینتر-ژوزه مورینیو، سرمربی رم به دلیل اعتراض شدید به داور در دیدار امشب مقابل آتالانتا، از کنار زمین اخراج شد.

رم امشب در دیداری از هفته هفتم سری آ میزبان آتالانتا بود؛ حریفی که مشخص بود تیم مورینیو برابرش شب راحتی نخواهد شد.
شاگردان جان‌پیرو گاسپرینی در نیمه اول با گل جورجو اسکالوینی پیش افتادند و تلاش رمی ها برای رسیدن به گل تا پایان بازی نتیجه نداشت.
در یکی از جنجالی ترین صحنه های بازی، در دقیقه 57 نیکولو زانیولو در تلاش برای گلزنی، در محوطه جریمه آتالانتا نقش زمین شد اما داور خطایی اعلام نکرد و VAR هم تصمیم او را تایید کرد.

اما مورینیو که به شدت به تصمیم داور معترض بود، دوان دوان به داخل زمین رفت و با حرکت دست اعتراضش را نشان داد؛ حرکتی که واکنش داور، دانیله کیفی را به همراه داشت و او بلافاصله کارت قرمزش را از جیب خارج کرد و به سمت مورینیو رفت.مربی پرتغالی هم که از این تصمیم بیشتر عصبانی شده بود، قصد داشت به سمت او برود اما اعضای کادر فنی رم مانع او شدند و در نهایت مورینیو تقریبا 30 دقیقه پایانی را از روی سکوها دنبال کرد و شاهد شکست تیمش بود.
از سوی دیگر با این اخراج، مورینیو دیدار حساس مقابل اینتر در سن سیرو را هم باید از روی سکوها دنبال کند و نمی تواند در آن دیدار هم از روی نیمکت شاگردانش را هدایت کند.

اعتراض مورینیو به داور

جوزه مورینیو که در نیمه دوم بسیار عصبانی بود و با کارت قرمز داور از کنار زمین اخراج شد، گفتگویی با خبرنگاران داشت.

سرمربی رم در مصاحبه با DAZN گفت:

مسابقه قبل از سوت داور برای ما بد آغاز شد چراکه دیبالا را به دلیل مصدومیت جزئی از دست دادیم. دیداری که به آسانی باید می بردیم را باختیم. با توجه به سبک بازی، موقعیت ها و تسلط تیم روی توپ و میدان باید به راحتی برنده می شدیم.

با توجه به این تسلطی که در یک سوم زمین آتالانتا داشتیم و با توجه به موقعیت های زیادی که ایجاد شد، تصور کنید دیبالا حضور داشت؛ می توانست تفاوت اصلی را رقم بزند اما نباید در مورد چیزهای خیالی صحبت کنیم و باید آنچه در واقعیت پیش آمد، بررسی شود.

در غیاب دیبالا، آنهایی که در زمین بودند بسیار خوب عمل کردند و این عملکرد در حد کسب پیروزی کافی بود. متاسفانه گل نزدیم و برای همین باختیم. من این بازی را آسان ترین بازی برای پیروزی در این فصل دیدم. مونتزا و کرمونزه بیشتر ما را اذیت کردند.

شکست در این بازی اصلاً خوشایند نیست اما تسلط تیم مقابل رقیبی چون آتالانتا و روحیه بازیکنان، نکته مثبت دیدار بود. اینجا مقابل کرمونزه و مونتزا هم برای مدت طولانی بر بازی مسلط نبودیم اما شرایط مقابل آتالانتا متفاوت بود و من این نگرش را دوست داشتم. با احترام به آتالانتا و تبریک به آنها بابت پیروزی، آتالانتا را امروز کاملا متفاوت از همیشه دیدم.

لوزنتزو با مصدومیت در زمین ماند. پلگرینی می خواست به عنوان یک کاپیتان واقعی تا انتها ادامه دهد، اما در عضله خم کننده ران خود احساس درد داشت. خواهیم دید که آیا 15 روز برای بهبودی کامل لورنتزو و دیبالا کافی است یا خیر. امیدواریم مقابل اینتر، آنها را داشته باشیم.

فرصت هایی که آبراهام از دست داد؟ تامی پسر فوق‌ العاده‌ ای است که می‌ خواهد خوب کار کند و وقتی خوب کار نمی‌ کند، عذاب می کشد. او مصدومیت خفیفی داشت. تامی لحظات خوبی را سپری نمی کند اما مهاجمی چون او می تواند این وضعیت را تغییر بدهد. هیچ انتقادی نباید از او انجام داد و برای من همچنان یک پسر خوب و یک حرفه ای بزرگ است.

دریافت کارت قرمز از داور؟ من وارد زمین شدم و طبق قوانین اخراج درست بود اما یک پنالتی بسیار واضح برای ما گرفته نشد. بعد از آن دلیل نگرفتن پنالتی را از داور جویا شدم و از او خواستم که با من واضح صحبت کند. من باید توصیه خود را به بازیکنانم تغییر دهم، باید به آنها بگویم سریعاً روی زمین بیفتید، سعی نکنید روی پاهای خود بمانید، توپ را در جریان بازی نگه ندارید، دلقک بازی دربیاورید و مثل افرادی که انگار در استخر شنا می کنند، دایو بزنید.

از بازیکنانم می خواهم این کارها را در این لیگ انجام دهند، چون واضح است داوران همین را می خواهند و به این شکل برای شما پنالتی می گیرند. زانیولو اگر به موقع دایو می زد و اصراری به ادامه حرکت نداشت، شاید داور دو پنالتی برای ما می گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا