اخبارخارجی

کریم بنزما، صاحب توپ طلای 2022

کریم بنزما، صاحب توپ طلای 2022-ستاره فرانسوی رئال مادرید همانطور که انتظار می‌رفت روی سن رفت تا برای اولین بار توپ طلایی‌رنگ را به دست بگیرد.

معتبرترین رویداد جوایز فردی فوتبال دنیا امشب در فرانسه برگزار شد تا توپ طلا به برترین بازیکنان فوتبال جهان در بخش مردان و زنان اعطا شود. کریم بنزما توپ طلا را از آن خود کرد تا به عنوان بهترین فوتبالیست دنیا در سالی که گذشت شناخته شود.

عنوان بهترین فوتبالیست زن هم به الکسیا پوتیاس، ستاره اسپانیایی بارسلونا رسید. او جایزه‌ای تاریخی دریافت کرد چرا که برای اولین بار، دو سال پیاپی به این جایزه رسید.

جایزه گرد مولر که امسال برای اولین بار به بهترین مهاجم اهدا شد در اختیار روبرت لواندوفسکی قرار گرفت. این آخرین جایزه بارسا نبود چرا که گاوی، ستاره 18ساله این تیم هم جایزه کوپا را به عنوان بهترین بازیکن جوان دریافت کرد.

اما توپ طلای کریم بنزما هم تنها جایزه رئال نبود چرا که تیبو کورتوا، سنگربان این تیم، جایزه یاشین را از آن خود کرد تا به عنوان بهترین دروازه‌بان دنیا معرفی شود.

مراسمی که از سال 1956 به این سو توسط نشریه فرانس فوتبال برگزار شده و برندگان آن به عنوان برترین بازیکن سال جهان شناخته می‌شوند. البته که امسال این جایزه صرفا بر اساس عملکرد بازیکنان در فصل 22-2021 اهدا می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا