اخبارخارجی

از “خاص” تا بازیکنان وحشی: جنجالی ترین نقل قول های ژوزه مورینیو-بخش2

بهترین نقل قول های مورینیو؛ ژوزه مورینیو با عشق به زندگی در شهر رم و همچنین دستمزد یک میلیون دلاری، به مستطیل سبز برگشته است. او تبدیل به یک ستاره ضعیف در اینستاگرام شده است، شروع به خالکوبی کرده است، و نیمه قرمز رم امیدوار هستند که با وی به افتخار آفرینی برسند، آنها برای گرفتن عنوانی بعید اما عقب افتاده آماده می شوند.

با وجود این خوشحالی، خوزه همچنان یکی از مربیان برتر در ارائه بازی است. یک وحشی در کنفرانسهای مطبوعاتی با برقی در چشمانش.

به همین خاطر در سه بخش برخی از به یاد ماندنی ترین جملات او در 20 سال گذشته را یادآوری میکنیم.شاید بتوان گفت اینها بهترین نقل قول های مورینیو می باشد.این دومین بخش از صحبت های مورینیو می باشد.

تخم مرغ بد، املت بد

در سال 2007، در اواخر اولین دوره ژوزه به عنوان سرمربی چلسی، مرد پرتغالی یکی دیگر از قیاس های طنز خود را برای توصیف بودجه نقل و انتقالات آبی ها یا کمبود آن به کار برد.”این املت و تخم مرغ است. بدون تخم مرغ – بدون املت! به کیفیت تخم مرغ ها بستگی دارد. در سوپرمارکت شما تخم مرغ های درجه یک، دو یا درجه سه دارید و برخی گران تر از بقیه هستند و برخی املت های بهتری به شما می دهند. بنابراین. وقتی تخم مرغ های درجه یک در ویتروز هستند و شما نمی توانید به آنجا بروید، مشکل دارید.

الاغ و اسب-بهترین نقل قول های مورینیو

در سال 2000، زمانی که مورینیو به عنوان سرمربی بنفیکا در اولین سمت سرمربیگری خود برگزیده شد، هیئت مدیره باشگاه پیشنهاد کرد که او باید ژسوالدو فریرا را به عنوان دستیار مربی خود انتخاب کند. فریرا در آن زمان سرمربی تیم آلورکا پرتغال بود، اما با بنفیکا آشنا بود و پیش از این از سال 1992 تا 1994 سمت کمک مربی را در آنجا به عهده داشت. اما مورینیو نپذیرفت و در عوض تصمیم گرفت تا با کارلوس موزر، بازیکن بازنشسته بنفیکا همکاری کند.

ژسوالدو فریرا-بهترین نقل قول های مورینیو

مورینیو و فریرا از زمان حضورشان در انستیتوی برتر تربیت بدنی لیسبون، جایی که اولی دانشجو بود و دومی معلم،با یکدیگر آشنا بودند. اما مورینیو به وضوح تحت تأثیر این رابطه قرار نگرفت و هنگام مقایسه خود با فریرا در یک ستون هفتگی برای مجله پرتغالی رکورد چنین گفت:کسی که 30 سال سابقه داشت (فریرا) هرگز چیزی برنده نشد. یکی با سه سال (مورینیو) بردهای زیادی کسب کرده است. کسی که 30 سال مربیگری کرده، حرفه ای عظیم دارد. اونی که سه سال داره یه شغل کوچیک داره.

“کسی که 30 سال سابقه حرفه ای دارد، وقتی آن را به پایان برساند فراموش خواهد شد؛ کسی که سه سال سابقه و قهرمانی دارد می تواند همین الان به آن پایان دهد و هرگز نمی تواند از تاریخ پاک شود.این می تواند داستان الاغی باشد که 30 سال کار کرد اما هرگز اسب نشد.

ترجیح دادم صحبت نکنم، اما من میفهمم

بازی تصمیمات بزرگ برای مسئولان مسابقه؛ سه کارت قرمز، از جمله یکی برای خوزه و یک گل مردود. در شکست غافلگیرکننده 1-0 چلسی مقابل استون ویلا در مارس 2014. مورینیو در مصاحبه بعد از بازی اذعان کرد که بهتر است او از اظهار نظر در مورد رویدادهای انجام شده در طول بازی خودداری کند.یا حداقل این کاری بود که او سعی کرد انجام دهد؟

“ترجیح می‌دهم نظر ندهم، زیرا اگر می‌خواهید درباره تصمیم‌های بزرگ صحبت کنید، فقط در مورد کارت‌های قرمز صحبت نمیکنید، ترجیح می‌دهم واقعاً صحبت نکنم، اگر صحبت کنم، در دردسر بزرگی می افتم، در یک مشکل بزرگ، و من نمی خواهم در دردسر بزرگی قرار بگیرم.ترجیح می‌دهم صحبت نکنم، اگر صحبت کنم متهم به بدنام کردن بازی هستم، زیرا داوران کاری را که انجام می‌دهند، انجام می‌دهند و به خانه می‌روند و به مطبوعات یا دادگاه نمی‌روند.”آنها این کار را می کنند و حتی از رد و بدل کردن چند کلمه امتناع می کنند، وقتی یک نفر، مثل من که مدت زیادی در فوتبال بودم، مودبانه می پرسد، “می توانید پنج ثانیه با من صحبت کنید؟و داور می گوید نه، من پنج ثانیه با شما صحبت نمی کنم”. بنابراین باید موقعیتم را حفظ کنم که در مقایسه با موقعیت داوری در بازی، چیزی نیست و باید به خانه بروم و دهانم را ببندم.

هرگز قبول نکن که اشتباه می کنی

هرگز قبول نکن که اشتباه فکر کرده ای-کوین دیبروین

کوین دی بروین قبل از کسب چندین عنوان قهرمانی لیگ برتر و جوایز متوالی بهترین بازیکن سال لیگ برتر انگلیس، در تیم چلسی بود اما هرگز نتوانست خود را به ترکیب مورینیو تحمیل کند و در نهایت در سال 2014 به ولفسبورگ نقل مکان کرد، جایی که او شکوفا شد.این ملی پوش بلژیکی در اولین فصل حضورش در این باشگاه آلمانی، 16 گل و 28 پاس گل در 50 بازی به ثمر رساند. فکر می‌کنید در این زمان، مورینیو آرزو می‌کرد که به دی بروین فرصت بیشتری در چلسی می‌داد؟ اما در واقع،تعبیر او از این موقعیت بسیار تند بود، او فکر می‌کرد که دی بروین برای رسیدن به این سطح باید برود،اگر بازیکنی دارید که در خانه شما را می زند و هر روز گریه می کند که می خواهد برود، باید تصمیم بگیرید. مورینیو در سال 2015 خاطرنشان کرد: در آن زمان، چلسی کار خوبی کرد. او یک بچه ناراحت بود و خیلی بد تمرین می کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + نه =

دکمه بازگشت به بالا