اخبارخارجی

از “خاص” تا بازیکنان وحشی: جنجالی ترین نقل قول های ژوزه مورینیو-بخش اول

بهترین نقل قول های مورینیو؛ ژوزه مورینیو با عشق به زندگی در شهر رم و همچنین دستمزد یک میلیون دلاری، به مستطیل سبز برگشته است. او تبدیل به یک ستاره ضعیف در اینستاگرام شده است، شروع به خالکوبی کرده است، و نیمه قرمز رم امیدوار هستند که با وی به افتخار آفرینی برسند، آنها برای گرفتن عنوانی بعید اما عقب افتاده آماده می شوند.

با وجود این خوشحالی، خوزه همچنان یکی از مربیان برتر در ارائه بازی است. یک وحشی در کنفرانسهای مطبوعاتی با برقی در چشمانش.

به همین خاطر در سه بخش برخی از به یاد ماندنی ترین جملات او در 20 سال گذشته را یادآوری میکنیم.

بدن شاو، مغز مورینیو

پس از تساوی ناامیدکننده 1-1 مقابل اورتون در اولدترافورد، مورینیو تصمیم گرفت لوک شاو 21 ساله را وارد زمین کند و مدعی شد که دستورالعمل های او تنها دلیل عملکرد خوب این بازیکن انگلیسی بوده است.او (شاو) عملکرد خوبی داشت، اما این بدن او بود، با مغز من. چون او پیش من بود و من هر تصمیمی را برای او می گرفتم.برای او فکر می‌کردم، کی داخل را ببندم، کی باز کنم، کی بروم، کی حریف را فشار بدهم، هر تصمیمی را برای او می‌گرفتم.

بهترین نقل قول های مورینیو- صبح بخیر، کلودیو

انتخاب مورینیو برای حذف مکرر کنفرانس‌های مطبوعاتی در دوران حضورش در اینتر، سروصدای زیادی در رسانه‌های ایتالیا ایجاد کرد و کلودیو رانیری، مدیر وقت یوونتوس، صراحتاً او را به شرکت در این موضوع دعوت کرد. من می دانم که مورینیو پاسخ می دهد.

بهترین نقل قول های مورینبو

مورینیو نیز چنین جواب داد:”من ماه ها روزی پنج ساعت زبان ایتالیایی می خواندم تا مطمئن شوم که می توانم با بازیکنان، رسانه ها و هواداران ارتباط برقرار کنم. رانیری پنج سال در انگلیس بود و هنوز برای گفتن “صبح بخیر” و “عصر بخیر” تلاش می کرد. او کیست. به من بگو چه کار کنم؟”

دستکاری در ماشین

هنگامی که مورینیو با انتقاداتی از سبک بازی خود در اینتر مواجه شد، از یک تشبیه عجیب و غریب در مورد ماشین استفاده کرد تا توضیح دهد که چگونه تیم خود را برای کسب نتیجه آماده می کند و به هنرهای پنهان بازی اشاره می کند.

“این مهم نیست که چگونه بازی میکنیم. اگر شما یک فراری دارید و من یک ماشین کوچک دارم، برای شکست دادن شما در یک مسابقه باید چرخ شما را بشکنم یا در مخزن شما شکر بریزم.”

چیزی برای گفتن ندارم

مورینیو پس از شکست خانگی 3-1 مقابل لیورپول یورگن کلوپ در دومین حضورش در چلسی، سرسختانه از گفتن مطالب در مصاحبه بعد از بازی خودداری کرد. پاسخ یکسانی در پاسخ به هر چهار سوال مطرح شد.

مصاحبه کننده: “ژوزه، شکست 3-1 پس از یک شروع شگفت انگیز، بازی فقط در آنجا از شما دور شد.

مورینیو: حرفی برای گفتن ندارم.

مصاحبه کننده: «در مورد بازی اصلاً چیزی برای گفتن نیست؟

مورینیو: هیچی، هیچی، چیزی برای گفتن ندارم.

مصاحبه کننده: “چیزی برای گفتن در مورد تصمیم لوکاس که او را در زمین رها کرد؟

مورینیو: من چیزی برای گفتن ندارم.

مصاحبه کننده: “درگیری کاستا؟

مورینیو: من چیزی برای گفتن ندارم، خیلی متاسفم، چیزی برای گفتن ندارم.

من هری پاتر نیستم

پس از تساوی بدون گل مقابل رایو مایورکا در اولین بازی خود بر روی نیمکت رئال مادرید، مرد پرتغالی اعتراف کرد که با وجود هاله ای که او را احاطه کرده است، جادوگر نیست.بهترین نقل قول های مورینبو

“ببین، من یک مربی هستم. من هری پاتر نیستم. او جادویی است، اما در واقعیت جادو وجود ندارد. جادو تخیلی است و فوتبال واقعی است.”

واران مشکل پپه است

زمانی که ایکر کاسیاس کاپیتان رئال مادرید توسط مورینیو کنار گذاشته شد، په په احساس کرد که به عنوان یک کهنه کار در باشگاه، باید مداخله کند و از هم تیمی دیرینه خود دفاع کند.

اما مورینیو معتقد بود که په‌په فقط به این دلیل صحبت می‌کند که توسط رافائل واران، که در آن زمان یک مدافع میانی در حال رشد بود، کنار گذاشته می‌شود.

“په په یک مشکل دارد. و نام او رافائل واران است، این کل داستان است. برای یک مرد 31 ساله که تجربه زیادی پشت سرش دارد، آسان نیست که توسط یک بچه 19 ساله از آب خارج شود. ساده است. مشکل بسیار ساده است. زندگی پپه تغییر کرده است.”

نوبت دکتر کاروالیو

ریکاردو کاروالیو یک “بازیکن مناسب مورینیو” بود. هیچ کس بازی بیشتری برای سرمربی پرتغالی نداشته است، از قهرمانی در لیگ قهرمانان با پورتو گرفته تا رکوردشکنی لیگ با چلسی و رئال مادرید، او تبدیل به بازیکن مورینیو شد.

اما حتی او هم از کباب شدن توسط خوزه بی بهره نماند. هنگامی که کاروالیو در اولین بازی چلسی در فصل 06-2005 کنار گذاشته شد و ویلیام گالاس جای وی را گرفت، از این تصمیم ابراز نارضایتی کرد که توسط مطبوعات انتخاب و منتشر شد. وقتی مورینیو متوجه شد، زبانش را گاز نگرفت و چنین گفت:به نظر می رسد ریکاردو کاروالیو در درک مسائل مشکل دارد. شاید او باید یک تست هوش بدهد، من خوشحال نیستم که در مورداین موضوع  از طریق روزنامه ها مطلع شوم. ریکاردو چهار سال با من کار کرده است و من این نقل قول ها را نمی فهمم، او احتمالا باید به پزشک مراجعه کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا