اخبارخارجی

اعتراض به «بند ترس»؛ بازگشت بارسا به تاکتیک قدیمی

اعتراض به «بند ترس»- مارکا در گزارشی می‌گوید با اینکه به نظر می‌رسید استفاده از «بند ترس» در قراردادها منسوخ شده است اما بارسلونا امسال تابستان بار دیگر از این بند در قرارداد بازیکنان قرضی‌اش استفاده کرد.

به گزارش “اهل ورزش“، روزنامه مارکا امروز در گزارشی مدعی شد بارسلونا امسال تابستان زمانی که چند بازیکن خود را به صورت قرضی به باشگاه‌های دیگر واگذار کرد در قرارداد آنها از بندی استفاده کرد که به «بند ترس» معروف است. این روزنامه می‌گوید اقدام بارسا در حالی صورت گرفته که گفته می‌شد این تاکتیک در نقل و انتقالات فوتبال دیگر منسوخ شده است.

بند ترس چیست و چه باشگاه‌هایی همچنان از آن استفاده می‌کنند؟

این بند در قرارداد قرضی گنجانده می‌شود و به موجب آن بازیکن قرضی نمی‌تواند در دیدار رو در رو مقابل تیم اصلی‌اش با پیراهن تیمی که او را قرض گرفته به میدان برود.

مارکا می‌گوید از سال 2019 تا امسال تابستان هیچ باشگاه اسپانیایی از این بند استفاده نکرده بود. اما بارسلونا با هدایت خوان لاپورتا امسال تابستان بار دیگر به استفاده از این تاکتیک قدیمی رو آورد. بر اساس گزارش روزنامه اسپانیایی، بارسلونا در قرارداد واگذاری از عبده به اوساسونا و نیکو گونزالس به والنسیا از بند ترس استفاده کرده است.

تئو هرناندز

پیش از این آخرین باری که باشگاه‌های اسپانیایی از این ترفند استفاده کرده بودند به فصل 19-2018 برمی‌گشت. برای مثال در آن فصل تئو هرناندز که از رئال مادرید به صورت قرضی به سوسیداد پیوسته بود به خاطر بند ترس نتوانست مقابل رئال به میدان برود. اما سال بعد سوسیداد با مارتین اودگارد به مصاف رئال رفت چون در قرارداد او خبری از این بند نبود.

اِز عبده

استفاده از بند ترس در قرارداد عبده و گونزالس

امسال تابستان بارسلونا تنها باشگاه اسپانیایی بود که از این بند در قراردادهای قرضی خود استفاده کرد. جالب اینجا است که بر اساس قراردادهایی که با بند ترس امضا شده‌اند باشگاه‌ها می‌توانند با پرداخت مبلغی به باشگاه مبدا آن را دور بزنند. یعنی اوساسونا و والنسیا اگر مبلغی به بارسلونا بپردازند امسال می‌توانند عبده و گونزالس را در بازی با بارسا هم روانه میدان کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − هفت =

دکمه بازگشت به بالا