اخبارخارجی

آرژانتین ۲-۰ مکزیک؛درخشش مسی و نجات آلبی سلسلته

بازی آرژانتین و مکزیک در آخرین دیدار دور دوم گروه C جام جهانی 2022 قطر بین این دو تیم برگزار شد که در پایان شاگردان اسکالونی در جدالی سخت و تماشایی موفق به پیروزی شدند.

به گزارش اهل ورزش، در نیمه نخست سه رنگ‌ها بازی بهتری ارائه دادند و چند موقعیت خوب هم ایجاد کردند که با سد بزرگی چون امیلیانو مارتینز رو به رو شدند. در این نیمه شاگردان اسکالونی در حمله اصلا نمایش خوبی نداشتند و امید گل 0.04 را از خود بر جای گذاشتند.

مسی در بازی آرژانتین و مکزیک

در نیمه دوم اسکالونی تلاش کرد با تعویض‌هایش نتیجه بازی را تغییر دهد و هر چه بازی به دقایق پایانی نزدیک‌تر می‌شد، مقاومت مکزیکی‌ها هم کاهش می‌یافت. سرانجام در دقیقه ۶۵ باز هم مسی توانست آرژانتین را زنده کند و با یک شلیک فنی و زیبا دروازه اوچوآ را فرو ریخت. پس از این گل مکزیکی‌ها رو به بازی احساسی آوردند اما نمایش منطقی آلبی سلسته باعث شد علاوه بر حفظ نتیجه گل دوم هم به ثمر برسد. حالا در پایان دور دوم آرژانتین با ۳ امتیاز پس از لهستان ۴ امتیازی در جایگاه دوم قرار گرفته و عربستان به دلیل تفاضل کمتر نسبت به آرژانتین در جایگاه سوم است. تاتا مارتینو هم که در گذشته نه چندان دور هم در بارسلونا و هم در تیم ملی آرژانتین سرمربی مسی بود این بار به دست شاگرد سابقش در آستانه حذف از دور رقابت‌ها قرار گرفته است.

انزو فرناندز در بازی آرژانتین و مکزیک

جام جهانی 2022 قطر – گروه C
ورزشگاه: استادیوم لوسیل – ساعت 22:30 به وقت ایران – داور: دنیل اورساتو از ایتالیا

تیم ملی آرژانتین:

امیلیانو مارتینز، نیکلاس اوتامندی، لیساندرو مارتینز، گونزالو مونتیل(62- ناهیل مولینا)، مارکوس آکونیا، رودریگو دی پائول، گیدو رودریگز (57- انزو فرناندز)، دیماریا (68- کریستین رومرو)، الکسیس مک‌آلیستر (68- ایزکوئیل پالاسیوس)، لیونل مسی و لائوتارو مارتینز (62- خولین آلوارز)

سرمربی: لیونل اسکالونی

تیم ملی مکزیک:

گیرمو اوچوآ، کوین آلوارز (67- رائول خیمنز)، نستور آرائوخو، هکتور مورنو، سزار مونتس، ژسوس گایاردو، آندرس گواردادو (42- اریک گوتیرز)، هکتور هررا، لوئیز چاوز، هروینگ لوزانو (73- روبرتو آلوارادو) و الکسیس وگا (67- اوریل آنتونگا)

سرمربی: جراردو مارتینو

شرح گل‌ها
آرژانتین یک – مکزیک صفر (64- لیونل مسی) 
آنخل دی‌ماریا در سمت راست صاحب توپ بود و با یک پاس عرضی مسی را پشت محوطه جریمه صاحب توپ کرد و فوق ستاره آرژانتین با ضربه‌ای فنی و مهار نشدنی دروازه اوچوآ را فتح کرد و ورزشگاه را منفجر کرد.

آرژانتین دو – مکزیک صفر (87- انزو فرناندز) آرژانتینی‌ها صاحب یک ضربه کرنر شدند و دی‌ماریا پشت توپ ایستاد و با یک پاس کوتاه مسی را صاحب توپ کرد و او هم توپ را به فرناندز سپرد. فرناندز در کنج محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد و ضربه فنی او دور از دست‌های اوچوآ به تور دروازه مکزیک چسبید.

بهترین بازیکن زمین:

بی‌تردید لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی‌ها شایسته این عنوان است. درست زمانی که همه چیز گره خورده بود و آلبی سلسته به دنبال راهی برای زنده ماندن بود او با یک شوت زیبا از راه رسید و امیدهای تیمش را زنده نگه داشت. لئو، گل دوم آرژانتین را هم ساخت تا با ثبت 1 گل و 1 پاس گل بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد.

آمار و ارقام کلی بازی آرژانتین و مکزیک

آمار کلی بازی آرژانتین و مکزیک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا